części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 cze 2012, 21:45

czyli od strony pasażera?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 21 cze 2012, 22:03

Od kierowcy. jest przykrecona na dwa małe imbusy, warto odkrecić sobie wiatrak elektryczny wtedy jest spoko dostęp.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 cze 2012, 22:05

Dzięki

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 cze 2012, 22:09

Lewa strona... czyli od kierowcy.
Dwie śruby i do zdjęcia.


Obrazek

Tylko i tak nie stwierdzisz, czy pasek był wymieniany 20 tys czy 100 tys km temu...

A co do tego, że każdy sprzedający mówi, że zmieniał rozrząd 10 tys km temu to
niestety tak jest... później ściągasz obudowy a łożyska rolek ledwo zipią...

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 21 cze 2012, 22:17

Marekp750 ma racje, pasek może być nowy a rolki proszą sie o wymianę. Najlepiej zdjąć obie obudowy i wtedy będzie widać wszystko.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 cze 2012, 12:37

Tylko żeby ściągnąć ta drugą obudowę (od pasażera) to trzeba chyba ściągać pasek wielorowkowy itd. chyba że się mylę ..... tak patrząc na fotostory

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 22 cze 2012, 13:04

Ściągnięcie paska zajmuje całą 1 minutkę... napinacz odciągasz i schodzi pasek.

Więcej roboty jest z wiatrakiem chłodzenia, rurami od chłodnicy (spuszczenie płynu).

Oraz... samo odkręcenie prawej pokrywy. 5 czy 6 śrub. Zabawa napinaczem.

Jest trochę.

Używac dobrych kluczy, bo jak się rozwali ranty śrub to ruszyć je później to sztuka.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 12 wrz 2012, 22:09

Gdzie najlepiej zakupić cały komplet rozrządu do mojego ABZ wraz z uszczelniaczami na wał bo chyba tam mi się poci olej.

Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 19 kwie 2015, 23:35
Lokalizacja: RKL

Post autor: -pawlo111 » 25 lip 2015, 16:07

http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html +tłumacz google na polskie i coś nie coś można wydumać

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 17 sty 2016, 12:02

Odswieze troszke.
1. Mam pytanie odnosnie montazu amortyzatora wraz z rolka:


Obrazek

Czy tutaj wystarczy przykrecic wszystkie sruby zgodnie z instrukcja do silnika i ta rolka luzno sobie pracuje z amortyzatorem - czy tutaj trzeba cos konkretnie ustawiac?

2. Czy amortyzator ustawiamy rolka napinajaca:


Obrazek

do tej wartosci jaka jest na amortyzatorze?:

Obrazek.

Chodzi mi o montaz nowego paska wraz z calym osprzetem na blokadach.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 17 sty 2016, 15:02

Amortyzator i rolkę wraz z układem kowadełka po prostu przykręcasz momentami zgodnymi z instrukcją - nie przesadz tylko bo latwo pourywac tam gwinty. Naciąg amortyzatora (ma miec pomiędzy 13,6 a 13,9 cm) ustawiasz tylko rolką napinającą tą na mimośrodzie pod głowicą pasazera.

Polecam ustawic wymiar od razu 13,6 i zrobic minimum 4 obroty wałem. Potem skontrolowac wymiar. Prawdopodobnie on się rozejdzie i trzeba będzie zrobic korektę na rolce jeszcze raz. Potem znowu kręcenie 4 obroty i tak do skutku az amortyzator nie bedzie trzymal odpowiedniego wymiaru.

Blokady koniecznie w wałki z tyłu od grodzi. Bez tego na flamastry nie ustawisz tego dobrze na pewno. Po ustawieniu napięcia paska ja zawsze jeszcze raz sprawdzam czy mi blokady siadają bo moze się zawsze cos pokopac i moze byc lipa.

Ogolnie trzeba byc bardzo uwaznym przy tej robocie bo nawet niewielka pomyłka na rozrządzie od razu sie odbija na silniku i wolne obroty są lekko mówiąc kiepskie.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Daro_stg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 05 lip 2013, 21:17
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Daro_stg » 17 sty 2016, 20:34

Mam pytanie ile może kosztować wymiana rozrządu?

Gość

Post autor: Gość » 17 sty 2016, 20:49

do 2 tyś.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 17 sty 2016, 22:31

Wszystko zalezy od tego co chcesz wymieniac. Ja robilem caly pakiet. Napiszę ci co w niego wchodziło:

1. Uszczelki między pokrywy rozrządu a głowice (ASO - 3 sztuki od strony chłodnicy)
2. Uszczelki pod dekielki od blokad i pod jeden dekiel dodatkowy (ASO - 3 sztuki od strony grodzi)
3. Simering na czujniku wałka rozrządu
4. Simeringi na wałkach rozrządu od strony chłodnicy
5. Simering wału korbowego
6. Simering pompy oleju
7. Łożysko pompy oleju
8. Łożysko wiskozy
9. Wszystkie rolki od paska rozrządu
10. Amortyzator napinający pasek rozrządu
11. Pompa wody
12. Pasek rozrządu
13. Rolki prowadzące pasek PK
13. Amortyzator napinający pasek PK
14. Pasek PK
15. Uszczelki chłodnicy oleju od ASB (bo był rozpinany przedni pas wiec dalem nowe)
16. Termostat
17. Płyn chłodzący
18. Koło rozrządu dolne na wał (dopisano po edycji)

Taki komplecik kosztował mnie około 1500 PLN w częsciach o najwyższej jakości (Cintitech, INA, HEPU, FAG, Stabillus) czyli elementach które sprzedaje ASO ze swoimi znaczkami po bardzo dobrych cenach (polecam Michała Wruszaka - ma naprawdę konkurencyjne ceny)

Robota swoja wiec za robocizne nie placilem ale w warsztacie ktory wie co robi i ma stosowne blokady usluga wymiany kosztuje okolo 500 - jesli chcesz wymieniac cos mniej, to robisz to na wlasne ryzyko, ja wole robote robic raz a porządnie :)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2016, 14:07 przez Bugalon, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 17 sty 2016, 22:42

Bugalon, Zapomniałes o dośc waznym i pomijanym czesto elemencie jak koło pasowe wału napędzające pasek rozrzadu. Dostepne w ASO chyba cos ok 250zł ale nie pamiętam dokładnie. Jest ono wraz z tym klinem który to słynnie potrafi sie ukrecać(robi to jak sie zmeczy i ktos zaniedba temat)

U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl