części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 13 wrz 2021, 11:25

Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.

Edit: taśma starszego typu jest mocowana oczywiście do kierownicy a nie kolumny.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2021, 15:07 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 14 lis 2021, 18:26

gtfan pisze:Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.
Wielkie dzięki za informację. :)

[ Dodano: 2021-11-14, 18:26 ]
Ponieważ kostki z 4HP przy selektorze wyglądają inaczej niż w 5HP to ktoś z szanownych kolegów lub koleżanek podpowie mi w którą wtyczkę mam się wpiąć aby kierownica z przyciskami zadziałała?
Mamy dwie wtyczki:
1. dwu pinowa: przewody koloru: czarny i czerwony
2. trzy pinowa: przewody koloru: czerwono-czarny, 2x biało-czarny.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 14 lis 2021, 20:34

Z tego, co pamiętam to żadna z tych. To była jakaś większa kostka, dostępna po zdjęciu boczka tunelu po stronie pasażera. Ze schematów do 4HP wychodzi, że czarna 10-pinowa kostka. Przewody brązowy, żółto-niebieski, żółto-zielony.
Four rings to rule them all

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 14 lis 2021, 22:44

gtfan pisze: Ze schematów do 4HP wychodzi, że czarna 10-pinowa kostka. Przewody brązowy, żółto-niebieski, żółto-zielony.
Ale tam nie ma takiej.....
https://ibb.co/DM5WrzL

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 lis 2021, 01:01

Jak znajdę jutro czas, to się upewnię na aucie, ale zdaje się, że to do tej się dopinałem
https://www.mediafire.com/view/zuz7jczk ... 6.png/file
Four rings to rule them all

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 15 lis 2021, 08:27

Od strony pasażera są dwie, dwu i trzy pinowa i od strony zapalniczki dziś znalazłem 2 pinową. Jakaś 2, albo 3 pinowa jest jeszcze od strony ręcznego, ale ona chyba nie jest od selektora.
Chyba, że te o których mówisz są pod selektorem i ich nie widzę. <hmm>
Choć jak tak patrzę na Twoje zdjęcie to przy selektorze masz tak samo jak ja. Widać ta właściwa jest gdzieś dalej i nie zwróciłem na nią uwagi. Skupiając się na tym co było w poradniku dla 5HP i szukając przy samym selektorze.
W następny weekend pogrzebie i poszukam głębiej. Teraz wiem czego szukać.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 15 lis 2021, 09:07

Ona była gdzieś w okolicach popielniczki / dekoru z radiem, wciśnięta między tunel środkowy a ten czarny kanał nawiewu.
Tu masz zdjęcie wybieraka od 4HP z widoczną wtyczką
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d2-wy ... 8794246925

Jak u Ciebie jest inaczej, to zostaje przedzwonić kable miernikiem i znaleźć, na których pinach pojawia się masa przy przełączaniu wybierakiem +/-.
Four rings to rule them all

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 21 lis 2021, 19:49

Podejrzewam, że jest tak samo, ale tak daleko nie szukałem wtyczek.
Jak wspominałem wcześniej skupiłem się na tych przy samym wybieraku.
Dzięki wielkie za pomoc.
Mam nadzieje, że w weekend uda się to już ożenić do kupy. :)

[ Dodano: 2021-11-21, 19:49 ]
gtfan pisze:wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Tu mam pytanie. O ile kostki od strony manetki wycieraczek to oczywista i prosta sprawa. O tyle będę musiał jeszcze przerobić wtyczkę do taśmy dla AIRBAGU i klaksonu. Jak to polutować aby mi poducha nie strzeliła?
Po lewej moja taśma, a po prawej nowa:
Obrazek
Rozumiem, że to wejście pierwsze od góry to jest na airbag, drugie to pod tipa, a trzecie to do ESP jeśli występuję?
Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 lis 2021, 22:47

Ach, zapomniałem jeszcze o tych wtyczkach.
Wtyczkę i piny od poduchy sobie zidentyfikujesz miernikiem, a ze schematów odczytasz, gdzie powinien być + a gdzie -.

https://www.mediafire.com/file/9iguacis ... c.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/8trjwklk ... g.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/9sx4w06c ... g.pdf/file
Four rings to rule them all

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 22 lis 2021, 00:33

Mam tylko 3 piny do zagospodarowania więc jakoś dam radę. Pomarańczowa to dwa czarne więc pewnie poducha, a czarny to brązowo-biały (jak dobrze pamiętam) więc zakładam, że klakson. Tylko te wtyczki mi zostają wolne. Plus ta którą muszę dorobić do tipa.
Obrazek
Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL.
Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 lis 2021, 01:12

Udesky pisze: Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL.
Z tego co pamiętam to od kierunków. W starszym pająku kierunki idą przez którąś z dużych wtyczek, a w nowszym jest oddzielna.
Four rings to rule them all

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 22 lis 2021, 09:23

gtfan pisze:Z tego co pamiętam to od kierunków. W starszym pająku kierunki idą przez którąś z dużych wtyczek, a w nowszym jest oddzielna.
Wiesz co, ale wtyczki od strony manetki kierunków od preFL pasują idealnie do pająka z FL.
Czyli co jeszcze tą wtyczkę musiałbym zdobyć?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 5158
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 22 lis 2021, 11:27

PreFL po drugiej połowie 97 już to miał jak FL. Może ktoś zmienial, pi profilu widzę samochód 96
Black Cars Matters

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 22 lis 2021, 13:19

dice111 pisze:PreFL po drugiej połowie 97 już to miał jak FL. Może ktoś zmienial, pi profilu widzę samochód 96
Chodzi o to, że moje wtyczki z preFL z 96r pasują do gniazd w nowym pająku z FL (oczywiście mówimy o stronie od kierunków i świateł). Mają tą samą ilość pinów itd.
I teraz się zastanawiam czy będę musiał jeszcze wydzielać jakieś dodatkowe kable z tych pasujących wtyczek pod tą dodatkową 3 pinową?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 lis 2021, 14:00

Ja to robiłem 7 lat temu, więc ze szczegółów to pamiętam tylko, że u siebie tę wtyczkę 3pinową lutowałem.
Wg schematów podłączenie kierunków się różni i im dłużej się na nie patrzę, tym bardziej coś mi świta, że w nowszym pająku kierunki idą z tej 3 pinowej wtyczki przy manetce od kierunków, a przy starym pająku idą z czarnej wtyczki przy manetce wycieraczek.
Schematy do przeanalizowania (na obu wtyczka oznaczona jako E2).

https://www.mediafire.com/file/crd98vwg ... 2.pdf/file
https://www.mediafire.com/file/pt5hae6i ... 2.pdf/file

Tu nawet widać jak się część wycieraczkowa różni
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1442494229
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 1187160053
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl