[D3 04 4.2MPI ] Trzesie silnikiem
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Nic nie stuka w silniku ? http://www.a8team.pl/d3-04-42mpi-rozrza ... t10418.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Szlag pewnie trafił napinacz w głowicy od strony pasażera.
Podnieś dekiel, ustaw na kole pasowym z przodu znak na "zero" - jest tam takie wycięcie, powinny Ci się zgrać znaki na dwóch wałkach.
Jeśli się nie zgrywa na tym wałku z kółkiem rozrządu czyli na wałku wydechomym- rozrząd przeskoczył.
Jeśli na nim się zgadza, a nie zgadza się na wałku napędzanym łańcuchem - szlag trafił napinacz.
Podnieś dekiel, ustaw na kole pasowym z przodu znak na "zero" - jest tam takie wycięcie, powinny Ci się zgrać znaki na dwóch wałkach.
Jeśli się nie zgrywa na tym wałku z kółkiem rozrządu czyli na wałku wydechomym- rozrząd przeskoczył.
Jeśli na nim się zgadza, a nie zgadza się na wałku napędzanym łańcuchem - szlag trafił napinacz.
Elektronika samochodowa.
Super, dzięki za dokładne opisanie. Zabieram się do roboty w piątek, niestety praca teraz mi nie pozwala. Szykuje się długi weekend
[ Dodano: 2013-11-20, 11:07 ]
No zabrałem się za to. Masakra była znaki rozjechane prawie o 1,5 ząbka. Rozrząd zamówiony, dzisiaj pewnie będę zakładał, zobaczymy czy sprawa się rozwiąże
[ Dodano: 2013-11-22, 00:06 ]
Nowy rozrząd założony. W kanale 93 mam dla pierwszej i drugiej głowicy 4 KW.
W kanałach 90,91,92 korekta jest 0.0 KW.
Chyba dobrze ? Silnik nie telepie, zapłony nie wypadają
Dziękuję wszystkim za pomoc.
[ Dodano: 2013-11-20, 11:07 ]
No zabrałem się za to. Masakra była znaki rozjechane prawie o 1,5 ząbka. Rozrząd zamówiony, dzisiaj pewnie będę zakładał, zobaczymy czy sprawa się rozwiąże
[ Dodano: 2013-11-22, 00:06 ]
Nowy rozrząd założony. W kanale 93 mam dla pierwszej i drugiej głowicy 4 KW.
W kanałach 90,91,92 korekta jest 0.0 KW.
Chyba dobrze ? Silnik nie telepie, zapłony nie wypadają
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Cześć,
a co powiecie na to ,że w kanale 90 wartości -15 -6 ?
Rozrząd nowy (komplet złożony na blokadach wału i wałków, szczelina tłumika drgań 5mm), wymieniony napinacz łańcucha (stracił ślizg) wałki ustawione na znakach, liczba rolek łańcucha pomiędzy również się zgadza. I mam wypadanie zapłonów na jednej głowicy (głowice zrobiłem obydwie - planowanie, docieranie, uszczelniacze). Świece, cewki sprawdzone.
Jakieś sugestie? Bo ręce mi opadają...
a co powiecie na to ,że w kanale 90 wartości -15 -6 ?
Rozrząd nowy (komplet złożony na blokadach wału i wałków, szczelina tłumika drgań 5mm), wymieniony napinacz łańcucha (stracił ślizg) wałki ustawione na znakach, liczba rolek łańcucha pomiędzy również się zgadza. I mam wypadanie zapłonów na jednej głowicy (głowice zrobiłem obydwie - planowanie, docieranie, uszczelniacze). Świece, cewki sprawdzone.
Jakieś sugestie? Bo ręce mi opadają...
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
Koledzy mialem to samo nie dzialalmi 7 Gar
Problem polegsl na tym ze mialemsterownik ktory jest na podszybiu uszkodzony w sposob taki ze VCDS VAG Tego nie widzial i sie glowilem az wreszcie wlozylem inny komp od tego samego silnika, wczesniej przelutowujac immo i odrazu wszystko wrocilo do normy. A vcds pokazywal blad poduszki tylko a wina byl sterownik nazywa sie MATRONIC :-)
Problem polegsl na tym ze mialemsterownik ktory jest na podszybiu uszkodzony w sposob taki ze VCDS VAG Tego nie widzial i sie glowilem az wreszcie wlozylem inny komp od tego samego silnika, wczesniej przelutowujac immo i odrazu wszystko wrocilo do normy. A vcds pokazywal blad poduszki tylko a wina byl sterownik nazywa sie MATRONIC :-)
TYLKO V8
Znajdź kogoś kto wie o co w tym chodzi - niech sprawdzi i poskłada zgodnie ze sztuką.Sszwagier pisze:a co powiecie na to ,że w kanale 90 wartości -15 -6 ?
(...)
Jakieś sugestie? Bo ręce mi opadają...
Przy -15 nie dziwię się, że silnik nie pracuje poprawnie.
Kolego, a nie można bardziej po polsku?Adrianplock pisze:Koledzy mialem to samo nie dzialalmi 7 Gar
Problem polegsl na tym ze mialemsterownik ktory jest na podszybiu uszkodzony w sposob taki ze VCDS VAG Tego nie widzial i sie glowilem az wreszcie wlozylem inny komp od tego samego silnika, wczesniej przelutowujac immo i odrazu wszystko wrocilo do normy. A vcds pokazywal blad poduszki tylko a wina byl sterownik nazywa sie MATRONIC :-)
I ten MATRONIC?.... skąd to wziąłeś?
Jeżeli już to Motronic ale bardziej zrozumiałym byłoby chyba jednak pisanie po prostu "sterownik silnika".
Patrząc na twój podpis w profilu to "sterownik ktory jest na podszybiu" oraz "MATRONIC" są lekko zaskakujące
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Panowie, mam problem z autem, trzęsie się silnik
Po kupnie wymieniłem pompę paliwa,sondę i kilka innych rzeczy, bo miałem ubogą mieszankę
Dzisiaj wymieniłem świece na irydowe bosh , wyczyściłem przepustnicę i odmę.
W silniku nie ma błędów, poza lewą poduszką,ten błąd jest odkąd mam auto, ale kiedyś tak się nie trząsł.
Może być tak że to jej wina ?
Objawy
Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku jest perfekcyjnie, zero drgań, jak silnik się zagrzeje troszkę i zejdzie z obrotów zaczyna się drgawka, najgorzej jest w przedziale temp od odpalenia po zejściu z ssania do 70 stopni, w pionie drgania są zdecydowanie słabiej odczuwalne.
Co zauważyłem, to jak wyłączę klimatronik przyciskiem on/of drgania prawie znikają.
Jakieś rady ?
Po kupnie wymieniłem pompę paliwa,sondę i kilka innych rzeczy, bo miałem ubogą mieszankę
Dzisiaj wymieniłem świece na irydowe bosh , wyczyściłem przepustnicę i odmę.
W silniku nie ma błędów, poza lewą poduszką,ten błąd jest odkąd mam auto, ale kiedyś tak się nie trząsł.
Może być tak że to jej wina ?
Objawy
Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku jest perfekcyjnie, zero drgań, jak silnik się zagrzeje troszkę i zejdzie z obrotów zaczyna się drgawka, najgorzej jest w przedziale temp od odpalenia po zejściu z ssania do 70 stopni, w pionie drgania są zdecydowanie słabiej odczuwalne.
Co zauważyłem, to jak wyłączę klimatronik przyciskiem on/of drgania prawie znikają.
Jakieś rady ?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości