części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 30 sie 2010, 00:34

123mielony pisze:Panowie byłem dzisiaj w sklepie pytałem o olej 0W40 i koleś w jednym sklepie mi powiedział że 0W i 5W to mie ma różnicy,a w drugim sklepie że jak miałem zalany 5W50 to żebym nie zmieniał na 0W40 bo może brać olej.Co Wy na to?
no widzę że cię to ruszyło i dobrze, czyli chyba już sobie sam odpowiedziałeś?
jeśli nie to zapytaj tego "mądrego" sprzedawcy po co w ogóle są różne oleje?
czemu nie jest napisane: olej silnikowy. i kropka..
no skoro nie ma różnic to tak powinno być no nie? :-P
to tak jak z lakierem auta są metalic i zwykłe, no ale to lakier i to lakier to po co przepłacać na jednym i z drugim można jeździć :d

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 31 sie 2010, 09:28

colln pisze:
123mielony pisze:Panowie byłem dzisiaj w sklepie pytałem o olej 0W40 i koleś w jednym sklepie mi powiedział że 0W i 5W to mie ma różnicy,a w drugim sklepie że jak miałem zalany 5W50 to żebym nie zmieniał na 0W40 bo może brać olej.Co Wy na to?
no widzę że cię to ruszyło i dobrze, czyli chyba już sobie sam odpowiedziałeś?
jeśli nie to zapytaj tego "mądrego" sprzedawcy po co w ogóle są różne oleje?
czemu nie jest napisane: olej silnikowy. i kropka..
no skoro nie ma różnic to tak powinno być no nie? :-P
to tak jak z lakierem auta są metalic i zwykłe, no ale to lakier i to lakier to po co przepłacać na jednym i z drugim można jeździć :d
Kolego ten gość powinien sprzedawać gwoździe,jak zmieniałem olej w tipie to chciałem go właśnie zakupić u tego gościa to dał mi zielony płyn do wspomagania febi i mówi że to taki,taki leją Jak mu powiedziałem jaki ma być to trochę się zdziwił i powiedział żę musi zadzwonić.Dlatego pytam ludzi którzy mają pojęcie co i jak a nie zgadują.Forum A8 to piękna i bardzo potrzebna skarbnica wiedzy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 31 sie 2010, 10:18

123mielony pisze:Kolego ten gość powinien sprzedawać gwoździe,jak zmieniałem olej w tipie to chciałem go właśnie zakupić u tego gościa to dał mi zielony płyn do wspomagania febi i mówi że to taki,taki leją Jak mu powiedziałem jaki ma być to trochę się zdziwił i powiedział żę musi zadzwonić...
Ja pierdziu... zawsze mnie dziwi jak tacy ludzie dostają pracę i jak się w niej utrzymują :/

Kurrrr... w dzisiejszych czasach trudniej być specjalistą w swoim fachu niż partaczem :/
taki partacz to nic nie bierze do "bani" (nie dąży do zdobycia jakiejkolwiek wiedzy - wręcz olewa kwestię fachowości jako czasochłonną i zupełnie zbędną, olewa kilenta i jego potrzeby i ogólnie to ma w nosie co następny dzień przyniesie) a pracę i tak znajdzie bo świadomy swojej niewiedzy nie ma żadnych sprecyzowanych oczekiwań finansowych i socjalnych - taki złoty pracownik bo jest tani, bezproblemowy i dobrze liże d... :wpale:

(Sorki za mały OT- to taka moja mała refleksja życiowa związana z aktualnymi perturbacjami zawodowymi.)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 31 sie 2010, 10:44

Gość jest panem bo to on jest właścicielem tego sklepu,ale teraz z innej beczki jakie są Wasze doświadczenia z olejem Shel helix ultra 5W40.

szoszon1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 257
Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Radom / Reading, UK

Post autor: szoszon1983 » 31 sie 2010, 12:10

123mielony pisze:Gość jest panem bo to on jest właścicielem tego sklepu,ale teraz z innej beczki jakie są Wasze doświadczenia z olejem Shel helix ultra 5W40.
mój brat zalewał do swojego BMW i nie narzekał. Nie wiedział, co było wcześniej zalane, ale mówił, że silnik pracuje lżej na zimno.


Ja zamawiałem sobie motul 0W40, ale zadzwonili i powiedzieli, że został wycofany, tak samo jak 0W30. Posprawdzali specyfikacje auta i tego, co dostali od motul'a i zaproponowali 5W30 100% syntetyk, ale nie do stosowania jako long life, ale ja i tak zmieniam co rok.

[ Dodano: 2010-09-21, 20:04 ]
znalazłem jeszcze taki artykuł:

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 09 cze 2012, 17:51

Właśnie przesiadłem się z Agipa 10W40 półsyntetyk na Orlen Platinim 10W60 syntetyk. Po mocniejszym pałowaniu w silniku odzywała się bardzo wyraźnie klawiatura i zapadła decyzja o zmianie na "mocniejszy" olej. Wstępnie chciałem zalać Valvoline VR1 10W60 jednak to też półsyntetyk... Poczytałem o Orlenie i o normach, które spełnia i stwierdziłem, że na pewno nie będzie gorszy od wszystkich "markowych" produktów. Poza tym cena- 32zł za litr wydaje się bardzo trakcyjna za olej o tych parametrach. Inna sprawa, że lubię wspierać rodzimą gospodarkę ;-) I jeszcze jedna sprawa - Orlen ma ciut mniejsze właściwości płuczące od Valvo mimo że jest syntetykiem co jest bezpieczniejszą opcją do mojego motoru, który ma już niecałe 300 tys. przebiegu i dość długo latał na 10W40.

Odczucia - nie dość, że silnik ogólnie wyraźnie się wyciszył to dodatkowo po ostrej jeździe kompletnie nie słychać popychaczy :lol: Jak na razie jestem zachwycony.

Polecam do silników o większym przebiegu. Bardziej gęsty olej dodatkowo działa trochę jak motodoctor uszczelniając go, przywraca także nominalne ciśnienie :->

Gość

Post autor: Gość » 09 cze 2012, 17:55

Ja żeby silnik był zdrowszy to zastosowałem ceramizer i leje zwykły minerał bo jak sie dolewa ok 0,5-0,7litra na tysiąc to czy warto inwestowac w drogi olej??

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 09 cze 2012, 18:29

Ceramizer super sprawa, potwierdzam, ale z ty minerałem to w moim odczuciu lekka przesada do 4.2 :-? Producent zaleca pełne syntetyki - mineralny olej może mieć niewystarczające parametry do naszych V8, ba, po moim przykładzie wychodzi że najpopularniejsza lepkość olejów lanych do naszych aut - 10W40 także przy sporych obciążeniach i sporym przebiegu jest niewystarczająca.

Myślę więc, że mimo sporego apetytu na olej Twojego silnika nie warto go dożynać kiepskim olejem. Jestem przekonany, że gdybyś zastosował 5w50 lub jakiegoś półsyntetyka 10W60 o niskim współczynniku zasadowym (płuczącym) to znacznie zmniejszyłbyś branie oleju. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować :->

Gość

Post autor: Gość » 09 cze 2012, 18:34

Powiem Ci że minerał stosuje dopiero od 15tkm i obecnie się do wymiany zabrac chcę bo mineło juz sporo czasu nie przebiegu od poprzedniej. Wcześniej był półsyntetyk 10W40 więc na jaki gęstszy(odpowiedni) olej powinienem sie przesiąść??Bo z tym co tu sie pisze to madra sprawa by chociaż spróbowac.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 09 cze 2012, 19:30

Skoro od 15tkm masz minerał to się nie cykaj i wlej 10W60. Jest tego sporo, myślę, że każda marka oleju w tej lepkości będzie o niebo lepsza od mineralnego oleju. Natomiast jest jedna firma do której mam osobiście awersję i czyta się sporo negatywnych opinii oraz dodatkowo jest często podrabiany - Castrol :-?

Do wyboru w lepkości 10W60 masz np:

ceny orientacyjne

Agip Racing 40zł/l
Selenia Racing 45z/l
Shell Helix Utra Racing 60zł/l
Liquy Moly Synthoil Race Tech GT1 45zł/l
Petronas Syntium racer X1 25zł/l
Valvoline VR1 Racing 50zł/l
Castrol TWS 45zł/l
Castrol Edge Sport 30zł/l
Orlen Rally 30zł/l
Mobil 1 Extended Life 50zł/l
Tedex WRC Racing 40zł/l
Millers Oils CFS 35zł/l

Podobno 3 oleje : Orlen Rally, Castrol TWS i Selenia Racing są produkowane w oparciu o bazę syntetyczną - mieszanina PAO i estrów. Czyli są to prawdziwe syntetyki.

Reszta to albo tzw. syntetyki hydrokrakowane, czyli oleje, które podobno szybko tracą swoje właściwości albo półsyntetyki.

Wybór należy do Ciebie ;-)

Gość

Post autor: Gość » 09 cze 2012, 19:37

Myślę że podobnie jak Ty zastosuje teraz Orlen Platinum 10W60 bo cena ok 300zł+cos na dolewki,marka ta sama co mam tylko inny rodzaj oleum. Niedługo sie trasa szykuje to sie okaże ile wypije i jak sie bedzie zachowywał. Castrola nie stosowałem nigdy i po lekturze tutaj raczej nie zastosuje :)

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 09 cze 2012, 19:53

Mucholejkolator, Jest jeszcze dobry olej syntetyczny XADO 10W60 58zł/l jednak cena nie jest zadowalająca.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w tym oleju 10W60. Wcześniej czytałem, że słabo sprawdza się podczas mrozów? Spotkałeś się z takimi opiniami?

Gość

Post autor: Gość » 09 cze 2012, 19:56

sebos17 pisze:Mucholejkolator, Jest jeszcze dobry olej syntetyczny XADO 10W60 58zł/l jednak cena nie jest zadowalająca.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w tym oleju 10W60. Wcześniej czytałem, że słabo sprawdza się podczas mrozów? Spotkałeś się z takimi opiniami?
Skoro jest gęstszy to jest to mozliwe. Ale na to wydaje mi sie optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie ceramizera-nie czuje u siebie juz tych charakterystycznych zimnych startów.Dałem jakiś czas temu jeden bo niby wystarczy ale można spokojnie dac podwojna dawke.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 09 cze 2012, 20:11

Apophis pisze:Myślę że podobnie jak Ty zastosuje teraz Orlen Platinum 10W60 bo cena ok 300zł+cos na dolewki,marka ta sama co mam tylko inny rodzaj oleum. Niedługo sie trasa szykuje to sie okaże ile wypije i jak sie bedzie zachowywał. Castrola nie stosowałem nigdy i po lekturze tutaj raczej nie zastosuje :)
Słusznie, na trasie będziesz wszystko widział :-D
sebos17 pisze:Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w tym oleju 10W60. Wcześniej czytałem, że słabo sprawdza się podczas mrozów? Spotkałeś się z takimi opiniami?


Olej o lepkości 10W60 podczas mrozów zachowuje się tak samo jak 10W40. Za to jest o niebo lepszy przy wysokich temperaturach... Poza tym np. Orlen Rally posiada temperaturę płynięcia czyli temp. poniżej której olej ulega zestaleniu -49 st.C Dla porównania olej, na którym wcześniej jeździłem czyli Agip Sint 2000 10W40 posiada ten punkt przy - 36 st.C. Także nie widzę przeszkód. A nawet jeśli to zawsze na zimę można zalać 5W50 i będzie bardziej zimowo :-D

Gość

Post autor: Gość » 10 cze 2012, 15:47

A powiedzcie mi jeszcze czy fuchs titan gt1 5w30-to te niepelne syntetyki nadał by sie do mojej A8?? Pytam ponieważ mam możliwośc nabyc taki w cenie bardzo hurtowej i atrakcyjnej. Na pewno lepszy niż minerał który mi po silniku obecnie pływa ale czy nie bedzie żadnych kuku jak bym go zalał??

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl