jordan233 pisze:Każdy taki projekt to ryzyko,i zapewne Przemek się z tym liczył.
Dla mnie fura BOMBA i z milą chęcią chciałbym mieć coś takiego w D3.
Pozdro.
Mnie dla odmiany zaciekawił temat pozbycia się D3 dla podobnej maszyny D2
I tak mnie już dłuższy czas nurtuje dźwięk tego auta i chcę PB. A w D3 to raczej nie dam rady z kosztami na razie aby zrobić taki projekt. W D2 mógłbym podołać Chodzi pięknie, brzmi kozacko, teraz wrzucać pneumatykę i D2 na wypasie ta od Przemka
A propos tego sporu o charakterystykę silnika... Że niby auto tylko na tor itp...
A może spojrzeć na temat z innej strony. Duża moc i moment nie są za darmo.
Jeśli w jakimś punkcie na charakterystyce jest duży moment i moc to zawsze w parze idzie spalanie.
Oznacza to, że jeśli auto ma od początku duży moment i moc to od początku dużo pali, i ciężko nim ekonomicznie jechać.
A tak jak zabawa się zaczyna powyżej 3000rpm to można jechać ekonomicznie oraz pałować
I ostatecznie to właśnie takie auto będzie bardziej uniwersalne niż takie co od 1000rpm ma 700KM i 7000nm... bo nawet jeżdżąc do 3000rpm spalimy dużo benzynki Taka dygresja
Dla przykładu:
Od 3:32 opis ruszania autem co ma moment od razu...
SENTENZA, mała moc i moment=spalanie duże,jak masz u dołu dużo momentu to masz mniej spalania nic analogicznie na górze(silniki wymagające krecenia dlatego własnie pala więcej)
Dowodem na to jest chocby moje auto bo jak sie turlam na momencie to nigdy nie przekracza 12 jak se pokręce idzie spalanie w góre-to normalne.
Tu taki przykładzik dobrego wykorzystania potencjału
drago_o, Z Diesla się tez da wyciągnąć dzwięk i to całkiem całkiem
Dawno temu pokazał mi jeszcze w szkole to pszendza
A dziś np: (no ale co benzynka to benzynka)
krzychu22.p1i pisze:Apophis, za tą a4 b5 to jeden wielki smród i brud się ciągnie.. Takie auto powinno zostać skonfiskowane i zezłomowane jako przestroga dla reszty.
Kazdy diesel bez eco filtów dokładnie robi tak samo,robiły tak tez moje ex diesle bo to były silniki oodychające pełna parą.
Przynajmniej jest to smród widoczny a nie silentsmrody które sadze maja odfiltrowaną a capi na 5km za nim
Jednakże nie o tym dyskutujemy-a o dzwięku diesla :)Gonias to widział na zlocikach lokalnych i mówił że na zywo o wiele lepiej.
Każdy jeden 32v i pierwszy wypust 40v (aka "maly dzwon") BCY/BFM w tej chwili nie mam na wierzchu.
Ciekawe jest to ze Phaeton 40v ma maly dzwon bo ma 6hp19, a a8 D3 mpi duży dzwon bo ma 6hp26. Duzy dzwon ma tez Touareg 40v. Touareg 40v jest tez 10boltem. A d3 40v i phaeton 8boltem.
Pojebane to jest zdrowo....
Przemek21 Bardzo fajny temat Trzymam kciuki za dalesze mody
Przesledzielm dzisiaj caly temat i poza jakimis zbednymi wywodami po co bo mozna nowsze lepsze itp pelen szacun dla inwestora mechanika i stroiciela
Moje pytanie, bo mnie to dosc mocno interere czy takie wyniki na sofcie idzie ogarnac na OEM gratach i odprezeniu czy trzeba cos jednak zakuwac ?
Jesli tylko odprezenie to jakie bo "gorszych" tlokow chyba nie ma ?
Jedyne co dalem rade ogarnac jak narazie z 4.2 to lepsze tloki doprezajace zeby zyskac w N/A troche KM i Nm.
Ps. dlaczego z tak duzej pojemnosci tak male przyrosty mocy i Nm ??
Apo - tak trzeba delikatnie pokombinować. Chyba ze bierzesz skrzynie manualna 0Bx z nowych audi (c7, b8 itp) to skrecisz bez czegokolwiek.
Narazie najmocniejszy Stock w Polsce (czyli nasze b6) ma 680hp i pod 900Nm na vervie 98. Bez kucia, na serii.
Maly? Abz jak zdrowy to wypluje 290hp/390nm (i to po strojeniu - seria seria 270 hp maks. Tu masz boost 1,3 spadające na 1,1 bo wtryskow nie ma i masz 2x tyle - czyli kreski sa takie jak byc powinny.
Mysle ze 450-500KM i sporo wiekszy niuton to juz swiat i ludzie a jak da sie w miare bezpiecznie podciagnac pod 550-600 to juz bajka
A jak inne podzespoly przeniesienia napedu poza skrzynia , oski , mosty itd daja rade czy tez lepiej szukac cos z nowszych mocniejszych sztuk ?