Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 05 4.2TDI ] a8 d3 4.2 tdi vs 745D

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
zbichu

Re: a8 d3 4.2 tdi vs 745D

Post autor: zbichu » 30 mar 2016, 20:53

mariusz0990 pisze:Witam wszystkich. Czy ktos mial porownanie a8 d3 4.2 tdi do bmw e65 745d o mocy 330km ? Wie ktos moze czy silnik bmw jest rownie udany co 4.2 tdi ?
Silnik BMW jest bardzo udany i dopracowany. Moim zdaniem jest to najlepszy diesel. Szkoda, że to ostatni duży ropniak BMW. Jeśli tak samo jest z 4.2 tdi to znaczy, że są równie udane :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 mar 2016, 21:59

4.2 tdi audi w czasie swojej młodości byl w kilku magazynach prestiżowych okrzyknięty najlepszym wielkim dieslem na świecie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
gregor_wroc
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:57
Lokalizacja: DW

Post autor: gregor_wroc » 02 kwie 2016, 10:22

To może ja sie wypowiem. Może i "na papierze" audi lepiej wypada, natomiast przy starcie (wyłącznie na suchym) "z rolki" mniejszy moment obrotowy, większe straty mocy w napędzie 4x4 oraz wolniejsza skrzynia w Audi daje wrażenie, ze jest wolniejsze. I całkiem możliwe ze tak jest np w zakresie 50-150.
ALE na mokrej nawierzchni BMW nie ma najmniejszych szans :)

A co do innych kwestii jak np multimedia: miałem E90, E60, jeździłem e65, a teraz... D3. iDrive w mniejszych Bmkach jest dopracowane, proste i intuicyjne w obsłudze. Natomiast w E65 nawigowanie po nim jest nielogiczne, co w połączeniu z ogromem funkcji, jakie tam wpakowali, tworzy beznadziejny system multimedialny. W D3 może MMI nie jest idealne (do tego ma dużo mniejszy wyświetlacz), ale jest 100x lepsze od iDrive w E65.

Jakość materiałów w obu autach jest mniej więcej zbliżona. W obu wycierają sie plastiki :) komfort podróżowania myślę, że rownież. Wprawdzie E65 nie ma pneumatyki w standardzie ale dużo większa masa pomaga w resorowaniu.

Jeśli chodzi o design auta E65vsA8 - to juz rzecz gustu, ale wg mnie (jako fana obu Marek) E65 przedliftowe - totalna kaszana, E65 po lifcie - ogromna locha, ale po dłuższej chwili może sie podobać :)
A8 D3 - dyskretna, elegancka limuzyna, klasa sama w sobie. Gdyby nie gówniana skrzynia biegów, to chyba byłaby to idealna limuzyna (z silnikiem 4,2 tdi, albo W12) :)

Podsumowując: Ja, mimo całego sentymentu do BMW, mimo wszystko wybrałem A8 i nie żałuję ;)

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 02 kwie 2016, 10:50

gregor gówniana skrzynia biegów w a8? Jezdzilem zarowno s klasami jak i 7 e65 i nigdzie tak skrzynia nie chodzila jak u mnie w a8:) a pod wzgledem wytrzymalosci na tipie przejedziesz około 400 tysięcy bez problemu:))

Awatar użytkownika
gregor_wroc
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:57
Lokalizacja: DW

Post autor: gregor_wroc » 02 kwie 2016, 11:03

No chyba jednak nie jeździłeś E65, E90 czy E60 (albo nie do końca zrozumiałeś o co mi chodziło). Tamte ZF sa po prostu nowsze, zdecydowanie szybsze. Reakcja na kick-down trwa duuuuzo mniej czasu i to nie jest tylko moja opinia. Co do płynności zmiany biegów nie można mieć żadnych zastrzeżeń do D3 ani żadnej innej ZF z tego okresu. To nie W124 żeby szarpało przy każdej zmianie (bo chyba tak zrozumiałeś moją wypowiedź :) )

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 kwie 2016, 14:17

gregor_wroc pisze:To może ja sie wypowiem. Może i "na papierze" audi lepiej wypada, natomiast przy starcie (wyłącznie na suchym) "z rolki" mniejszy moment obrotowy, większe straty mocy w napędzie 4x4 oraz wolniejsza skrzynia w Audi daje wrażenie, ze jest wolniejsze. I całkiem możliwe ze tak jest np w zakresie 50-150.
A mi to się wydaje, że to raczej subiektywne odczucia wynikające również z pracy zawieszenia.
Nie ujmuję nic BMW, 745d naprawdę jedzie świetnie i ma więcej momentu... ale z reguły jest też cięższe. Wg. danych producenta Audi powinno być wyraźnie szybsze więc trochę wątpię w tą przewagę BMW :)
gregor_wroc pisze:A co do innych kwestii jak np multimedia: miałem E90, E60, jeździłem e65, a teraz... D3. iDrive w mniejszych Bmkach jest dopracowane, proste i intuicyjne w obsłudze. Natomiast w E65 nawigowanie po nim jest nielogiczne, co w połączeniu z ogromem funkcji, jakie tam wpakowali, tworzy beznadziejny system multimedialny. W D3 może MMI nie jest idealne (do tego ma dużo mniejszy wyświetlacz), ale jest 100x lepsze od iDrive w E65.
eee, przesadzasz... bawiłem się tym wielokrotnie i naprawdę, tej tragedii jaką opisywali w TopGear jakoś nie znalazłem... mi się podobało :)
gregor_wroc pisze:Jakość materiałów w obu autach jest mniej więcej zbliżona. W obu wycierają sie plastiki :) komfort podróżowania myślę, że rownież. Wprawdzie E65 nie ma pneumatyki w standardzie ale dużo większa masa pomaga w resorowaniu.
Moje odczucia są takie, że 7-er jest bardziej pontonowate a Audi bardziej sztywne, zwarte :)
gregor_wroc pisze:Jeśli chodzi o design auta E65vsA8 - to juz rzecz gustu, ale wg mnie (jako fana obu Marek) E65 przedliftowe - totalna kaszana, E65 po lifcie - ogromna locha, ale po dłuższej chwili może sie podobać :)
A8 D3 - dyskretna, elegancka limuzyna, klasa sama w sobie. Gdyby nie gówniana skrzynia biegów, to chyba byłaby to idealna limuzyna (z silnikiem 4,2 tdi, albo W12) :)

Podsumowując: Ja, mimo całego sentymentu do BMW, mimo wszystko wybrałem A8 i nie żałuję ;)
Stylistyka wiadomo, rzecz gustu.
Mi po-liftowe 7-er się podoba - chciałem nawet kupić ale quattro, amelinium i przywiązanie do marki zwyciężyło więc jest D3 :)
gregor_wroc pisze:No chyba jednak nie jeździłeś E65, E90 czy E60 (albo nie do końca zrozumiałeś o co mi chodziło). Tamte ZF sa po prostu nowsze, zdecydowanie szybsze. Reakcja na kick-down trwa duuuuzo mniej czasu i to nie jest tylko moja opinia. Co do płynności zmiany biegów nie można mieć żadnych zastrzeżeń do D3 ani żadnej innej ZF z tego okresu.
W BMW nowsze skrzynie?.... Czy aby na pewno?...
O ile dobrze pamiętam E65 w sprzedaży od 2001 roku a D3 od 2002..... czyżby Audi tak przespało?? <hmm>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

zbichu

Post autor: zbichu » 02 kwie 2016, 14:49

FOSS pisze: W BMW nowsze skrzynie?.... Czy aby na pewno?...
O ile dobrze pamiętam E65 w sprzedaży od 2001 roku a D3 od 2002..... czyżby Audi tak przespało?? <hmm>
Nowsze nie są, ale mocniejsze. W audi jest 6hp28, a w beemie 6hp32 i dltego nie obawiam się ponad 900Nm momentu. Jeśli chodzi o szybkość zmiany biegów, to powinna być taka sama, ale w D3 4.2 tdi pewnie jest tak zaprogramowana by wygładzić moment przy zianie biegu ze względu na obciążenie i stąd słuszne wrażenie, że jakby wolniej "mieli" biegami.

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 02 kwie 2016, 17:03

jeździłem wszystkimi autami o ktorych mowisz, d3 pod kazdym wzgledem bije 7 ktora po prostu wyglada staro, 4.2 tdi jest o sekunde szybszy to naprawde duzo, srodek D3ki dużo ładniejszy, nowszy nie ma co równać, tak samo z d4ka bije 7 f1 na głowe dlatego też audi są droższe

zbichu

Post autor: zbichu » 02 kwie 2016, 18:12

D3 wygląda jak A6 c6. Jestem znudzony wnętrzem C6, a D3 różni się niczym poza monitorem z obrotowcem. E65 przed liftem to porażka za to LCI to inne auto z zewnątrz. Zresztą jak pisali poprzednicy kwestia gustu. Tą sekundę do setki to wziąłęś z której gazety? Wiele z nich informuje również o tym, że do 80, czy 120 beema jest szybsza. Nie mówiąc już o 60-120 czy 80-140 ale to są suche dane, które nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością. Weź racelogic do auta i zobacz ile naprawdę A8 4.2tdi ma do 100. Zobaczysz także o ile przekłamuje licznik. W tych dużych dieslach interesuje mnie możliwość modyfikacji i tu Audi jest znacznie ograniczona skrzynią. Skoro jeździłeś tymi autami to zapewne zwróciłeś również uwagę na poziom dźwięku wewnątrz. Ja nie miałem wątpliwości gdzie jest głośniej. Piszesz, że D3 jest lepsze pod każdym względem. Ja znalazłem tylko jeden atut. Napęd na dwie osie i tyczy się to tylko zimy.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2016, 18:17

Tą sekundę do setki to wziąłęś z której gazety?
Ta sekunda pochodzi z danych producenta o przyspieszeniu do 100km/h. Myślę że ani BMW ani Audi nie zaniza sobie wyników.

Dla mnie D3 ma też lepsze silniki (oba 4.2). A stylistyka wnętrza to już kosmiczna przepaść. Nie oszukujmy się... BMW 7 jest brzydkie w środku, z zewnątrz ten kuper też mu fanów nie przysparza. Kwestia gustu, ale... :)

Oba auta są technicznie dobre i na podobny poziomie. Quattro dla audi to ogromny plus a reszta to już sprawa gustu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

zbichu

Post autor: zbichu » 02 kwie 2016, 18:45

drago_o pisze:Dla mnie D3 ma też lepsze silniki (oba 4.2).
To jest bardzo interesujące. Szczególnie interesuje mnie abyś poparł jakimiś rzeczowymi argumentami wyższość 4.2tdi Audi nad 4.4 diesel BMW.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2016, 19:20

Mechanikiem nie jestem więc opieram się na tym co czytam w necie, gazetach... itp. Silnik audi 4.2 TDI przez kilka gazet, nie jedną gdzieś tam, ale kilka był uznany za najlepszy wielolitrażowy TDI jaki był w tym czasie produkowany. Nie mam podstaw aby to w jakikolwiek sposób negować bo są to silniki mało awaryjne o bardzo dobrych parametrach. A co do 4.2 to w MPI jak i FSI mają bardzo dobre opinie. W FSI trochę drożej z serwisami i nie założysz gazu, zbiera się nagar ale nie ma jakichś specjalnych awaryjnych elementów dla tych silników. Zresztą wystarczy czytać dużo to forum aby zauważyć, że bolączką D3 jest elektronika a nie mechanika. Nie powiem, że są idealne ale nie widzę powodu aby w czymkolwiek ustępowały motorom np. BMW. A od 4.4 lepszy jest np osiągami jak wcześniej jest napisane.

NIE twierdzę, że w BMW są złe silniki i to od razu zaznaczam :) Nie czarujmy się w autach tej klasy bądź co bądź producenci się starają i bubli nie sprzedają. No może poza multitronic z napędem na ośkę :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

zbichu

Post autor: zbichu » 02 kwie 2016, 19:44

Rozczarowałeś mnie. Gazety... Piszesz o osiągach. Najbardziej znany parametr to 0-100 i audi tu jest szybsze według gazet, ale jest to jeden parametr, na który ja podam Ci trzy gdzie BMW jest szybsze 0-120, 80-120 i 40-140 gdzie jest szybsze o ponad 3 sekundy. To jednak nie są istotne dla mnie sprawy, bo po poddaniu modyfikacjom wiadomym jest które auto będzie szybsze. Czy te gazety, które pisały o wspaniałości 4.2 tdi rozpatrują teraz w jakim stanie są rozrządy i wtryskiwacze tych silników? Wiadomym jest jedynie, że nie padają tak jak w 3.0 tdi, ale tajemnicą poliszynela jest to, że takie historie mają miejsce w 4.2 tdi i to coraz częściej z powodu rosnących przebiegów.

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2016, 19:51

EHMMM! Pragne przypomniec że to forum dotyczy AUDI :]

Lubimy,jeździmy i bedziemy faworyzować AUDI :P

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2016, 19:58

No jak się nie wymienia rozrządu to jest w złym stanie ale to nie jest kwestia tego czy ten motor jest dobry czy nie.
zbichu pisze:0-120, 80-120 i 40-140 gdzie jest szybsze o ponad 3 sekundy
W tej kwestii uważam, że przesadzasz i to mocno. Podaj realne dane to uwierzę. Może być szybsze, przy takim porównaniu ale nie uwierzę, że tyle.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl