Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??
- dice111
- Moderator
- Posty: 6005
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Naprawiony/ a właściwie wymieniony mikrostyk zamka kierowcy: http://www.a8team.pl/d3-all-mikrostyk-z ... htm#247762
Założone dywaniki z D4 (nawet stopery pasują do D3)
Niestety na razie nie robią ani siwych ani ecrue.
Założone dywaniki z D4 (nawet stopery pasują do D3)
Niestety na razie nie robią ani siwych ani ecrue.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 maja 2015, 20:05
- Lokalizacja: częstochowa
hm simeringi na wale kupione w Aso ,naprawa tłoczka przy kole z przodu ( pekła guma i się zatarł przez to w niedługim czasie klocki do wymiany ) , wymiana stabilizatorów w kołach , uchwyty trzymające wydech bo były skorodowane a do simeringów trzeba było się dostać sprawdzenie olejów + pasowało by olej w skrzyni wymienić
Po przebiegu ponad 8,3 tys. km wymiana oleju silnikowego, wkładów filtra oleju, filtra powietrza oraz kabinowego (przebieg mały, ale minął już rok, a w LL jakoś nie wierzę).
Na zdjęciach widok osłony wałków (dalej wzrok nie sięga, może uda się kiedyś podejrzeć coś więcej kamerką inspekcyjną). Olej, na którym silnik latał to LM 0W-40, polecany przez kilka osób na forum. Jedno ze zdjęć przedstawia olej zlany do aluminiowego naczynia - jak widać, do solidnego przepału jeszcze mu sporo brakuje. W sumie to mogę ten olej polecić (aczkolwiek tani nie jest). Nie jestem pewien, czy do BFM nie jest za rzadki, gdyż producent zaleca 5W. Dorzucam słitfocie wkładu filtra powietrza (jednak jest tam trochę śmiecia) oraz przeciwpyłkowego klimy. Trzeba dbac o serce auta i płuca pasażerów. Do kompletu wkład filtra oleju - to Filtron. Jak widać, jest w całości i wygląda chyba nie najgorzej. To tak w nawiązaniu do legend, że wkłady Filtrona rozpadają się itp.
Wszystkie materiały (oleje i filtry) pochodzą od kolegi michalwruszak - wielkie dzięki, w tym za dorzuconą w gratisie podkładkę korka spustowego oleju (zobaczyłem dopiero po otwarciu pudełka wkładu filtra oleju).
Wczoraj też poszły na felunek letnie bamboszki Nexen Nfera SU1 255/40ZR 19 100Y XL - ze względu na cenę a przede wszystkim na indeks głośności: 69 dB. Jeszcze muszą się dotrzeć i ułożyć, więc dopiero później opiszę, czy są warte uwagi. Prawdopodobnie jeszcze czeka mnie wymiana łożyska tylnego prawego koła, ale muszę ten temat bardziej obadać (czy to była wina opon czy nie).
Na zdjęciach widok osłony wałków (dalej wzrok nie sięga, może uda się kiedyś podejrzeć coś więcej kamerką inspekcyjną). Olej, na którym silnik latał to LM 0W-40, polecany przez kilka osób na forum. Jedno ze zdjęć przedstawia olej zlany do aluminiowego naczynia - jak widać, do solidnego przepału jeszcze mu sporo brakuje. W sumie to mogę ten olej polecić (aczkolwiek tani nie jest). Nie jestem pewien, czy do BFM nie jest za rzadki, gdyż producent zaleca 5W. Dorzucam słitfocie wkładu filtra powietrza (jednak jest tam trochę śmiecia) oraz przeciwpyłkowego klimy. Trzeba dbac o serce auta i płuca pasażerów. Do kompletu wkład filtra oleju - to Filtron. Jak widać, jest w całości i wygląda chyba nie najgorzej. To tak w nawiązaniu do legend, że wkłady Filtrona rozpadają się itp.
Wszystkie materiały (oleje i filtry) pochodzą od kolegi michalwruszak - wielkie dzięki, w tym za dorzuconą w gratisie podkładkę korka spustowego oleju (zobaczyłem dopiero po otwarciu pudełka wkładu filtra oleju).
Wczoraj też poszły na felunek letnie bamboszki Nexen Nfera SU1 255/40ZR 19 100Y XL - ze względu na cenę a przede wszystkim na indeks głośności: 69 dB. Jeszcze muszą się dotrzeć i ułożyć, więc dopiero później opiszę, czy są warte uwagi. Prawdopodobnie jeszcze czeka mnie wymiana łożyska tylnego prawego koła, ale muszę ten temat bardziej obadać (czy to była wina opon czy nie).
Bądź dobry jak chleb.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
tani nie jest to praqwda ale uzywalem go w poprzednich autaqch i w a8 rownież... tak jak i ty
od jakiego czasu uzywasz LM ? robiles plukanie?
szkoda ze nie zrobilem zdjęcia swojego filtra po przebiegu okolo 10.500 i wygladał czysciej
ale ja juz mialem 6 wymiane oleju plus plukanie i tez nie wierze w LL ale na 10 tysi to olej daje super rade i nie jednokrotnie u mnie v-max bo kaganca nima
od jakiego czasu uzywasz LM ? robiles plukanie?
szkoda ze nie zrobilem zdjęcia swojego filtra po przebiegu okolo 10.500 i wygladał czysciej
ale ja juz mialem 6 wymiane oleju plus plukanie i tez nie wierze w LL ale na 10 tysi to olej daje super rade i nie jednokrotnie u mnie v-max bo kaganca nima
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
LM używam od roku (dokładnie od 9 maja 2015 r.), poprzednio, tj. od zakupu autka, czyli od 2008 roku cały czas lałem Castrola Edge. Płukanka oczywiście idzie za każdym razem przy wymianie oleju (najczęściej dwa opakowania). Ale dwa lata temu dodawałem do silnika Cera Tec 7181, a ten preparat jest barwy ciemnoszarej, a w ubiegłym roku był to preparat Archoil AR9100, więc możliwe, że filtr zatrzymał część cząstek z tych preparatów. A skoro filtr u Ciebie był czystszy, to znaczy, że LM mogło u mnie wypłukać jeszcze to, czego nie dała rady wymyć płukanka, a pozostało po Castrolu. Silnik nie jest pierwszej nowości - auto ma już nalatane ponad 115,5 tys. km. Teraz poszły filtry Mann. Choć brud i syf powinien zostać na filtrze, bo to znaczy, że działa - inaczej wszystko to krąży po silniku. A dodam jeszcze, że po zalaniu tych dodatków nie odczułem różnicy w pracy silnika. Nawet odczyty z niektórych bloków pomiarowych się nie zmieniły. Może zmiany zaszły na poziomie cząsteczkowym - ale to już trudno organoleptycznie bez solidnych pomiarów potwierdzić. Co innego po zmianie z Castrola na LM 0W-40 (sprowadzony z Niemiec, niestety, w Polsce nieosiągalny). Rozruch zimnego silnika nawet po 3 tygodniowym postoju ma zupełnie inną akustykę (mam na myśli popychacze zaworów) i ogólnie silnik pracuje jakoś lżej (mam wrażenie, że aż jakoś za lekko).dracus6662 pisze:tani nie jest to praqwda ale uzywalem go w poprzednich autaqch i w a8 rownież... tak jak i ty
od jakiego czasu uzywasz LM ? robiles plukanie?
szkoda ze nie zrobilem zdjęcia swojego filtra po przebiegu okolo 10.500 i wygladał czysciej
ale ja juz mialem 6 wymiane oleju plus plukanie i tez nie wierze w LL ale na 10 tysi to olej daje super rade i nie jednokrotnie u mnie v-max bo kaganca nima
Bądź dobry jak chleb.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
dokladnie tylko w niemczech ori i osiagalny ja mialem tak po pierwszej wymianie i plukance to byla normalnie maż ale filter wymienialem po plukance i zmianie oleju po 2000 tys raz jeszcze
teraz po zmianie a robie je dosc czesto bo srednio co 3-4 miesiace max bo bardzo duzo podrużuje trasa NL-PL Dołhobyczów-Uhrynów
Osobiscie rowniez zauwazylem poprawe kultury pracy silnika jak i na zimnym tak i na cieplym a o zimie nie wspomne bo LM to taka A8 wsród olejów silnikowych
silnik odczuwalnie pracuje lzej wczesniej mialem auto zalane 5w30 wiodacego producenta i po zakupie auta odrazu zlew i LM na poklad pomimo ze sprawdzajac na bagnecie oraz po zapewnieniach wlasciciela olej był nowiutki wymieniany i fakt niby czysto ale po lm okazalo sie co w silniku tkwilo teraz olej mam czystypo zlewce a po wymianie cięzko dojzec na bagnecie jest tak czysto a juz 2 tysie napykalem co dopiero zmienialem ...
osobiscie polecam kazdemu i 0 w 40 nie rozwalilo mi silnika wbrew opiniom i nie rozszczelnilo nie urwalo tloków i nie dolewam litrami miedzy wimianami minimalne ubytki znikome miedzy wymianami auto na banie srednio 200 czesto vmax oraz meczone w miescie
co do carola to nie bede sie nawet wypowiadal
jezeli sam nie robisz wiecej rocznie niz te 8 tysi to nie lalbym nic innego ,, u mnie wychodzi drogo troszkę ale wiem ze mam zawsze najwyzsza ochronę silnika w kazdych warunkach
no ten ceramizer mógł wplynać równiez na filter ale to olej pewnie czysci wnetrze .. po plukance i 3 wymianie zobaczycz duza roznice bedzie o wiele czysciej
teraz po zmianie a robie je dosc czesto bo srednio co 3-4 miesiace max bo bardzo duzo podrużuje trasa NL-PL Dołhobyczów-Uhrynów
Osobiscie rowniez zauwazylem poprawe kultury pracy silnika jak i na zimnym tak i na cieplym a o zimie nie wspomne bo LM to taka A8 wsród olejów silnikowych
silnik odczuwalnie pracuje lzej wczesniej mialem auto zalane 5w30 wiodacego producenta i po zakupie auta odrazu zlew i LM na poklad pomimo ze sprawdzajac na bagnecie oraz po zapewnieniach wlasciciela olej był nowiutki wymieniany i fakt niby czysto ale po lm okazalo sie co w silniku tkwilo teraz olej mam czystypo zlewce a po wymianie cięzko dojzec na bagnecie jest tak czysto a juz 2 tysie napykalem co dopiero zmienialem ...
osobiscie polecam kazdemu i 0 w 40 nie rozwalilo mi silnika wbrew opiniom i nie rozszczelnilo nie urwalo tloków i nie dolewam litrami miedzy wimianami minimalne ubytki znikome miedzy wymianami auto na banie srednio 200 czesto vmax oraz meczone w miescie
co do carola to nie bede sie nawet wypowiadal
jezeli sam nie robisz wiecej rocznie niz te 8 tysi to nie lalbym nic innego ,, u mnie wychodzi drogo troszkę ale wiem ze mam zawsze najwyzsza ochronę silnika w kazdych warunkach
no ten ceramizer mógł wplynać równiez na filter ale to olej pewnie czysci wnetrze .. po plukance i 3 wymianie zobaczycz duza roznice bedzie o wiele czysciej
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
co ta za system na czym ma polegac i co daje ..?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Kod: Zaznacz cały
System Compress Control, który gwarantuje, że klocki hamulcowe Breck, dzięki najnowocześniejszym i zautomatyzowanym procesom produkcji, to powtarzalny produkt najwyższej jakości
Kiedyś jedna firma korzystająca z maszyn naszej produkcji reklamowała się spotem, w którym głosili: "Dzięki nowoczesnym liniom produkcyjnym firmy ...xyz... z ultra technologią, ..." - Ale co to za technologia kto wie. I to właśnie jedna z takich technologii
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG