Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 23 maja 2016, 23:06

kryhawrc pisze: tylko nie wiem jaka srednica i rozraw tych otworów w rolce
Rozstaw 18mm, natomiast średnica według poniższego rysunku 3mm ...wydaje mi się jednak że mniej <hmm>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 23 maja 2016, 23:34

Ja tam wkładałem zagięte szczypce do pierścieni segera i przekręcałem w lewo :) Moment 6nm na wyczucie, robiłem to tego samego dnia co półpanewki wałków więc w sam raz wyszło.

kryhawrc a po złożeniu i paru przekręceniach sprawdzałeś odstęp pomiędzy napinaczem a kowadełkiem rolki? Ma wejść tam klucz 4-5mm.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 maja 2016, 06:17

ja to robię inaczej dociągam tyle aby tłumik atakował idealnie prosto w ramię napinacza rolki :]
Jak za mało dopniesz to jest krzywo i jak za mocno to też
i jakoś nigdy problemów nie było

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 24 maja 2016, 18:15

Dziekuje za pomoc panowie ale zamówiłem sobie juz to:
http://www.ebay.pl/itm/381629788531?_tr ... EBIDX%3AIT
Majątek to nie jest a przyda mi sie na.... następny raz


krzychu22.p1i Po wyciagnięciu zawleczki i obróceniu chyba raczej nie ma mozliwości nic tam wsunąć bez ponownego cofniecia kowadełka

I jeszcze jedno-po odkręceniu korka oleju powinien normalnie chodzić czy kuleć?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 maja 2016, 20:21

A masz klucz dyno co mierzy przy obrovie w lewo?

Przeczytaj jeszcze raz instrukcje. Zawleczka ma byc w tloczku i ma byc imbus 5 wlozony pod calosz. Ustawiasz na prawej rolce, wstepnie naciagasz lewa ild potemskrecasz, wyciagasz zawleczke aby tloczek wyszedl w polozenie robocze, robisz pare obrotow po czym wkladasz w walki blokade i wal a miedzy obudowe napinacza a kowadelko rolki ma wejsc 4-5mm imbus. Nie mniej, nie wiecej. Tloczka nie cofasz, dopiero go cofasz jak luz jest za maly albo za duzy.

Kiedys zle to zrobilem bo ramie tuklo o obudowe tego napinacza. Czlowiek z czasem sie uczy ale na pewno nie mialem problemow z nierownym napieciem paska.

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 24 maja 2016, 21:54

Nie bardzo rozumiem ale po kręceiu wałem miedzy tłoczkiem i kowadełkiem mam mieć luz 5 mm to po co jest ten tłoczek jak nie dotyka wogóle kowadełka??????
Chyba ze zawleczkę wyjmujemy dopiero po obrotach wałem

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 maja 2016, 00:02

Tłoczek naciska na dźwignię napinacza czyli dajmy skrótowo "kowadełko" Tu chodzi o to, że ma pracować w danym zakresie ten tłoczek. Czyli między dźwignią rolki a obudową napinacza ma się zmieścić klucz 5mm z jakąś tam tolerancją. Jutro Ci fotkę strzelę i zobaczysz.

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 02 maja 2017, 16:44

Podłączę się pod ten temat, chodzi o to że mam coś namieszane w rozrządzie, hipki co sprowadzili moją babkę ponoć robili rozrząd bo pompa wody hałasowała i w sumie im wierzę bo raz że kratki halogenów połamane, brak osłony pod silnikiem itp. Mechanikami ich nie nazwę tylko zwykłymi druciarzami. Wszystkie braki części uzupełniłem ale problem z rozrządem pozostał.

Konkretnie mam nieciekawe wartości w bloku 093 po odpaleniu na zimnym
bank 1 (-13 CF) bank 2 (-8 CF) w miarę rozgrzewania silnika lewy bank rośnie na (-14 CF) a nawet zdarza się i (-15 CF) prawy pozostaje bez zmian.

Nastawniki startują do 22 CF lewy i prawy podczas jazdy, z tego co czytałem wychodziłoby że jest ok, nastawniki nie dzwonią przy odpalaniu.

Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy?

Tutaj podaję logi

Po odpaleniu na zimnym

http://vaglog.pl/log-090_093_007_44rwXe.html

Pod obciażeniem

http://vaglog.pl/log-090_093_PiBikbL.html

Obrazek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 maja 2017, 19:51

peter5on pisze:Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy?
Tak.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 03 maja 2017, 21:21

Najwidoczniej będę zmuszony sam poprawić rozrząd, dałbym z chęcią komuś zarobić ale tylko komuś kto już to robił i ma potrzebne narzędzia a w Lublinie chyba z tym ciężko.

Elsa podaje takie narzędzia, na allegro znalazłem chyba podobne które mogą zastąpić te vag-owskie. Czy mógłby ktoś zerknąć, coś doradzić czego bym jeszcze potrzebował i mniej więcej powiedzieć ile czasu zajmie taka zabawa jeżeli wcześniej tego nie robił? Do dyspozycji miałbym kanał.

Rolkowy klucz napinający -T40009-
http://allegro.pl/klucz-do-rolki-napina ... 84798.html

Klucz do nakrętek dwuotworowych 3212
http://allegro.pl/klucz-do-kol-pasowych ... 49865.html

Śruba ustalająca -3242- oraz Blokada wałka rozrządu -T40005-
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-a ... 30542.html

Ściągacz dwuramienny -T40001- z dociskami -T40001/2-
http://allegro.pl/sciagacz-kol-rozrzadu ... i_c=114685

Trzpień blokujący -T40011- zastąpi się drutem

Grzechotka 1/4""" -VAS 6234- jest na stanie

Klucz dynamometryczny -V.A.G 1783- się kupi

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 maja 2017, 21:54

Wszystko ok poza tym ściągaczem dwuramiennym, poszukaj czegoś mocniejszego ...ten wygląda na coś co się przy pierwszym użyciu rozleci <cicho>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 maja 2017, 21:31

jak rozbierzesz to mogę ci to poskładać
blokada nie pasuje do 4,2
2.4 2.7 2.8 3.0 V6

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 06 maja 2017, 11:04

Na dole aukcji jest rozpiska z pozostałymi silnikami do których pasuje. Po prostu zbrakło miejsca żeby dopisać resztę.

Silniki benzynowe :

- AUDI 80; 100; A4; A6; A8 - silniki 2,6l, 2,8l
- AUDI A4, S4, A6, Allroad, A8 - silniki 2,4l, 2,7l, 2,8l (V6 30V)
- VW PASSAT: SKODA SUPERB - silniki 2,8l
- AUDI A6; S6; A8; S8; RS6; VW Touareg, Phaeton - silniki 3,7l, 4,2l

Silniki Diesel :

- SKODA SUPERB, VW PASSAT, SHARAN,
- AUDI A4, A6, A8, Allroad 2,5 V6 TDI
- AUDI A8 3,3l V8 TDI

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 maja 2017, 14:19

to kup to się przekonasz
v8 to nie v6
jakby co to mam

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 06 maja 2017, 16:42

Masz rację tylko trzpień jest uniwersalny, blokada nie będzie pasować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl