Rozstaw 18mm, natomiast średnica według poniższego rysunku 3mm ...wydaje mi się jednak że mniejkryhawrc pisze: tylko nie wiem jaka srednica i rozraw tych otworów w rolce
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz

- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ja tam wkładałem zagięte szczypce do pierścieni segera i przekręcałem w lewo
Moment 6nm na wyczucie, robiłem to tego samego dnia co półpanewki wałków więc w sam raz wyszło.
kryhawrc a po złożeniu i paru przekręceniach sprawdzałeś odstęp pomiędzy napinaczem a kowadełkiem rolki? Ma wejść tam klucz 4-5mm.
kryhawrc a po złożeniu i paru przekręceniach sprawdzałeś odstęp pomiędzy napinaczem a kowadełkiem rolki? Ma wejść tam klucz 4-5mm.
-
kryhawrc
- Super Klubowicz

- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Dziekuje za pomoc panowie ale zamówiłem sobie juz to:
http://www.ebay.pl/itm/381629788531?_tr ... EBIDX%3AIT
Majątek to nie jest a przyda mi sie na.... następny raz
krzychu22.p1i Po wyciagnięciu zawleczki i obróceniu chyba raczej nie ma mozliwości nic tam wsunąć bez ponownego cofniecia kowadełka
I jeszcze jedno-po odkręceniu korka oleju powinien normalnie chodzić czy kuleć?
http://www.ebay.pl/itm/381629788531?_tr ... EBIDX%3AIT
Majątek to nie jest a przyda mi sie na.... następny raz
krzychu22.p1i Po wyciagnięciu zawleczki i obróceniu chyba raczej nie ma mozliwości nic tam wsunąć bez ponownego cofniecia kowadełka
I jeszcze jedno-po odkręceniu korka oleju powinien normalnie chodzić czy kuleć?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz

- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
A masz klucz dyno co mierzy przy obrovie w lewo?
Przeczytaj jeszcze raz instrukcje. Zawleczka ma byc w tloczku i ma byc imbus 5 wlozony pod calosz. Ustawiasz na prawej rolce, wstepnie naciagasz lewa ild potemskrecasz, wyciagasz zawleczke aby tloczek wyszedl w polozenie robocze, robisz pare obrotow po czym wkladasz w walki blokade i wal a miedzy obudowe napinacza a kowadelko rolki ma wejsc 4-5mm imbus. Nie mniej, nie wiecej. Tloczka nie cofasz, dopiero go cofasz jak luz jest za maly albo za duzy.
Kiedys zle to zrobilem bo ramie tuklo o obudowe tego napinacza. Czlowiek z czasem sie uczy ale na pewno nie mialem problemow z nierownym napieciem paska.
Przeczytaj jeszcze raz instrukcje. Zawleczka ma byc w tloczku i ma byc imbus 5 wlozony pod calosz. Ustawiasz na prawej rolce, wstepnie naciagasz lewa ild potemskrecasz, wyciagasz zawleczke aby tloczek wyszedl w polozenie robocze, robisz pare obrotow po czym wkladasz w walki blokade i wal a miedzy obudowe napinacza a kowadelko rolki ma wejsc 4-5mm imbus. Nie mniej, nie wiecej. Tloczka nie cofasz, dopiero go cofasz jak luz jest za maly albo za duzy.
Kiedys zle to zrobilem bo ramie tuklo o obudowe tego napinacza. Czlowiek z czasem sie uczy ale na pewno nie mialem problemow z nierownym napieciem paska.
-
kryhawrc
- Super Klubowicz

- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz

- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
peter5on
- Forum Audi A8

- Posty: 182
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
- Lokalizacja: Lublin
Podłączę się pod ten temat, chodzi o to że mam coś namieszane w rozrządzie, hipki co sprowadzili moją babkę ponoć robili rozrząd bo pompa wody hałasowała i w sumie im wierzę bo raz że kratki halogenów połamane, brak osłony pod silnikiem itp. Mechanikami ich nie nazwę tylko zwykłymi druciarzami. Wszystkie braki części uzupełniłem ale problem z rozrządem pozostał.
Konkretnie mam nieciekawe wartości w bloku 093 po odpaleniu na zimnym
bank 1 (-13 CF) bank 2 (-8 CF) w miarę rozgrzewania silnika lewy bank rośnie na (-14 CF) a nawet zdarza się i (-15 CF) prawy pozostaje bez zmian.
Nastawniki startują do 22 CF lewy i prawy podczas jazdy, z tego co czytałem wychodziłoby że jest ok, nastawniki nie dzwonią przy odpalaniu.
Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy?
Tutaj podaję logi
Po odpaleniu na zimnym
http://vaglog.pl/log-090_093_007_44rwXe.html
Pod obciażeniem
http://vaglog.pl/log-090_093_PiBikbL.html
![Obrazek]()
Konkretnie mam nieciekawe wartości w bloku 093 po odpaleniu na zimnym
bank 1 (-13 CF) bank 2 (-8 CF) w miarę rozgrzewania silnika lewy bank rośnie na (-14 CF) a nawet zdarza się i (-15 CF) prawy pozostaje bez zmian.
Nastawniki startują do 22 CF lewy i prawy podczas jazdy, z tego co czytałem wychodziłoby że jest ok, nastawniki nie dzwonią przy odpalaniu.
Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy?
Tutaj podaję logi
Po odpaleniu na zimnym
http://vaglog.pl/log-090_093_007_44rwXe.html
Pod obciażeniem
http://vaglog.pl/log-090_093_PiBikbL.html

- FOSS
- Super Klubowicz

- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
-
peter5on
- Forum Audi A8

- Posty: 182
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
- Lokalizacja: Lublin
Najwidoczniej będę zmuszony sam poprawić rozrząd, dałbym z chęcią komuś zarobić ale tylko komuś kto już to robił i ma potrzebne narzędzia a w Lublinie chyba z tym ciężko.
Elsa podaje takie narzędzia, na allegro znalazłem chyba podobne które mogą zastąpić te vag-owskie. Czy mógłby ktoś zerknąć, coś doradzić czego bym jeszcze potrzebował i mniej więcej powiedzieć ile czasu zajmie taka zabawa jeżeli wcześniej tego nie robił? Do dyspozycji miałbym kanał.
Rolkowy klucz napinający -T40009-
http://allegro.pl/klucz-do-rolki-napina ... 84798.html
Klucz do nakrętek dwuotworowych 3212
http://allegro.pl/klucz-do-kol-pasowych ... 49865.html
Śruba ustalająca -3242- oraz Blokada wałka rozrządu -T40005-
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-a ... 30542.html
Ściągacz dwuramienny -T40001- z dociskami -T40001/2-
http://allegro.pl/sciagacz-kol-rozrzadu ... i_c=114685
Trzpień blokujący -T40011- zastąpi się drutem
Grzechotka 1/4""" -VAS 6234- jest na stanie
Klucz dynamometryczny -V.A.G 1783- się kupi
Elsa podaje takie narzędzia, na allegro znalazłem chyba podobne które mogą zastąpić te vag-owskie. Czy mógłby ktoś zerknąć, coś doradzić czego bym jeszcze potrzebował i mniej więcej powiedzieć ile czasu zajmie taka zabawa jeżeli wcześniej tego nie robił? Do dyspozycji miałbym kanał.
Rolkowy klucz napinający -T40009-
http://allegro.pl/klucz-do-rolki-napina ... 84798.html
Klucz do nakrętek dwuotworowych 3212
http://allegro.pl/klucz-do-kol-pasowych ... 49865.html
Śruba ustalająca -3242- oraz Blokada wałka rozrządu -T40005-
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-a ... 30542.html
Ściągacz dwuramienny -T40001- z dociskami -T40001/2-
http://allegro.pl/sciagacz-kol-rozrzadu ... i_c=114685
Trzpień blokujący -T40011- zastąpi się drutem
Grzechotka 1/4""" -VAS 6234- jest na stanie
Klucz dynamometryczny -V.A.G 1783- się kupi
-
peter5on
- Forum Audi A8

- Posty: 182
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
- Lokalizacja: Lublin
Na dole aukcji jest rozpiska z pozostałymi silnikami do których pasuje. Po prostu zbrakło miejsca żeby dopisać resztę.
Silniki benzynowe :
- AUDI 80; 100; A4; A6; A8 - silniki 2,6l, 2,8l
- AUDI A4, S4, A6, Allroad, A8 - silniki 2,4l, 2,7l, 2,8l (V6 30V)
- VW PASSAT: SKODA SUPERB - silniki 2,8l
- AUDI A6; S6; A8; S8; RS6; VW Touareg, Phaeton - silniki 3,7l, 4,2l
Silniki Diesel :
- SKODA SUPERB, VW PASSAT, SHARAN,
- AUDI A4, A6, A8, Allroad 2,5 V6 TDI
- AUDI A8 3,3l V8 TDI
Silniki benzynowe :
- AUDI 80; 100; A4; A6; A8 - silniki 2,6l, 2,8l
- AUDI A4, S4, A6, Allroad, A8 - silniki 2,4l, 2,7l, 2,8l (V6 30V)
- VW PASSAT: SKODA SUPERB - silniki 2,8l
- AUDI A6; S6; A8; S8; RS6; VW Touareg, Phaeton - silniki 3,7l, 4,2l
Silniki Diesel :
- SKODA SUPERB, VW PASSAT, SHARAN,
- AUDI A4, A6, A8, Allroad 2,5 V6 TDI
- AUDI A8 3,3l V8 TDI





