Reduktor można oczywiście zamontować inaczej, być może zmienię. Ciekawym propozycji.
Położeniem membran bym się nie przejmował to miało znaczenie przy instalacjach 1 i 2 gen gdzie ciśnienia przed mikserem były znikome i takie też były siły działające na cieniutką i dużą membranę. Tutaj mamy ponad 1 atm, czyli na membrane działa siła kilku czy nawet kilkunastu kg. Nie ma moim zdaniem takich przeciążeń przy przyspieszaniu czy hamowaniu by mogły wywołać na bezwładności elementów siły mające istotny wpływ na regulację.
Króćce wodne dałem do góry bo przyjąłem, że tak reduktor się najlepiej odpowietrzy. Tu mogę się mylić bo doświadczenie może mówić inaczej.
Przewód wodny jeden wyprowadzę w stronę silnika i połączę z nagrzewnicą a drugi wepnę w przewód zbiorniczka bo i nagrzewnica i zbiorniczek się łączą w jedno.
Filtry fazy lotnej na tym zdjęciu wiszą w powietrzu - one są w tej chwili zamontowane na wsporniku przyspawanym do kątownika.
Tak czy siak instalacja jest jeszcze w fazie przymiarki.
PS
Zakładając 100km/h w 5s to wychodzi przyspieszenie średnie 5,55 m/s2
Przyjmijmy średnicę membrany reduktora 5,5 cm - to daje powierzchnię 23cm2
Czyli gaz oddziałuje na memebranę przy ciśnieniu 1 atm siłą ok 23kg.
Gdyby chcieć wywołać mierzalną np. 5% zmianę ciśnienia przy tym przyspieszeniu to siła z przyspieszenia działająca na membranę musiała by mieć 23x0.05=1,15kg czyli ok 11N
F=m*a. 11/5,5=2kg tyle powinna ważyć membrana średnio z dźwnigniami by wywołać 5% zmianę ciśnienia przyspieszając do 100km/h w 5 sek. W rzeczywistości pewnie waży może 0,2kg to daje zmianę ciśnienia 0,5%.
Walnąłem się gdzieś w jednostkach?
