Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Chłodniczka oleju demontaż - pomocy

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 95 4.2PB/LPG ] Chłodniczka oleju demontaż - pomocy

Post autor: robsonik4 » 30 lip 2016, 16:27

Witajcie

Jak w temacie zabrałem się za demontaż bo ciekła, jak zdemontować korzystałem z: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... stall.html

Samochód stoi na kołach więc robota ginekologiczna, ale dałem radę odkręcić 5 śrub mocujących i byłoby by ok, gdyby nie rura od płynu chłodzącego, której za cholerę nie mogę wyciągnąć <onie>

Czy ona jest przykręcona czy jest inny myk ?
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 lip 2016, 17:00

Przykręcona na małą śrubkę.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 lip 2016, 17:24

Jak ją odkręcić - z której strony dojście ?

17:50

Dałem radę - prawie jak wymiana pierścieni przez rurę wydechową :]

Co teraz dalej - jak cholerstwo wyciągnąć - w którą stronę ?
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 lip 2016, 18:59

Ja tą rurkę chłodzącą odkręcałem z 2 śrubek. Jedna jest pod 4 cylindrem a druga przy samej chłodniczce. Bodajże to jest na klucz 8 albo 10mm. Miałem ułatwioną sprawę bo silnik był na zewnątrz.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 lip 2016, 19:37

Ja mam 8 na kołach i niby można ściągnąć tylko <bezradny>


Wg schematu jest jedna śruba mocująca
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 lip 2016, 20:59

No ta jedna mała jest na chłodniczce a druga bliżej skrzyni na prawie tej samej wysokości. Ja sobie odkręciłem co by się nie szarpać z tym.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 lip 2016, 21:12

Problem jest z wyciągnięciem chłodniczki bo ani górą ani dołem nie daje rady.

Na stronie co podałem niby odkręcają śruby trzymające silnik i podnoszą przy amortyzatorze momentu obrotowego tylko z moim angielskim jest jak z chińskim <blee>
Z tego co wyczytałem można podnieść o około 7 cm silnik tylko co to da ?
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 lip 2016, 21:28

Ja nie podnosiłem silnika, wykręciłem altka i w sumie chłodniczka wylazła bez większego problemu. A i odkręć to druga śrubę od tej rurki wodnej będziesz miał więcej miejsca.
Dodam tylko, że robiłem to na podnośniku ;)

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 lip 2016, 22:23

Byłem zerknąć i z tego co widzę to mogę rurę swobodnie przekręcić o około 90 stopni (blokuje wiązka przewodów i wydech) więc chyba nie mam tej drugiej.
Chłodnicą mogę swobodnie obracać lecz na dole blokuje miska olejowa a górą wydech - coś jest nie tak <hmm>
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 lip 2016, 22:30

Warto zauważyć, że przed-liftach jest trochę inaczej niż w po-liftach.
W D2 preFL nie robiłem już tego dawno ale z tego co pamiętam to targałem altka i puszczałem trochę w dół sanie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 lip 2016, 22:36

Z tego co widzę to chyba będę musiał jak pisał na forum jeden z kolegów odkręcić łapę od silnika ta co jest pod deklem od paska rozrządu tylko z tego co się orientuję trzeba demontować wisko.
Mam wyciągniętą chłodnicę więc jakiś tam dostęp jest.

Być może w poliftach było więcej miejsca i inne ułożenie części <hmm>
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 30 lip 2016, 23:52

W sumie dobrze Ci tak. Masz sie męczyc i wiesz dlaczego <awantura>
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 31 lip 2016, 00:21

Za dużo gratów wymieniam za jednym razem więc robocizna by mnie zabiła mistrzu - tym razem sam walczę <buzi>
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Gość

Post autor: Gość » 31 lip 2016, 12:19

Heh walcz i płacz szeryf to zrobił by na poczekaniu i przynajmniej mnie ceną nie zabił za to :)

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 31 lip 2016, 12:48

Wiem, że zrobił by na poczekaniu - już parę rzeczy u mnie zdziałał lecz teraz grubsza robota a kasę przeznaczam na nowe graty więc muszę się sam męczyć bo juz widze dno w worku z mamoną <fujarka>
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl