części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Kręci i w ogóle ne odpala

djxander
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 30 cze 2016, 15:28
Lokalizacja: Żelechów

[D3 06 4.2TDI ] Kręci i w ogóle ne odpala

Post autor: djxander » 14 sie 2016, 02:04

Witam, Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem lekko uszkodzone przodem A8 4.2 tdi 2006r W samochodzie jest ten problem że silnik niestety w ogóle nie odpala. Normalnie ładnie kręci, czasem jakby załapywał ale jeszcze ani razu nie odpalił. Wiem że zanim go kupiłem samochód stał co najmniej 2 miesiące bez akumulatora nie dotykany.
Błędy w silniku to:
P1672 - Wentylator chlodnicy 1 - zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie - Staly
P1900 - Uszkodzenie w ukladzie wentylatora 2 - Staly
P0341 - Obwód czujnika wału rozrządu, sygnał nie realny - nieciagly

Błędy z wentylatorami są bo ich tam jeszcze chwilowo nie ma. Natomiast czujnik wału rozrządu podmieniłem z mojej sprawnej A6 3.0 tdi. W 3.0 na obu czujnikach silnik pracuje idealnie natomiast w 4.2 na tych samych obu czujnikach jest ten sam błąd i silnik nie odpala.
Ma ktoś jakieś pomysły? Aha, akumulator odpada jest tygodniowy plus porządne kable podpięte pod pracującą a6
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 05:56 przez djxander, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 sie 2016, 07:56

Sprawdź napięcie idące na rozrusznik. Patrząc po błędzie i po tym co zrobiłeś sprawdziłbym czy nie ma przerwy w wiązce pomiędzy czujnikiem a ECU. Jeszcze byłby rozrząd do sprawdzenia ale t ropnym 4.2 jest on z gorzej strony więc pozostają Ci przewody do przelecenia multimetrem.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 15 sie 2016, 21:35

przeskoczony rozrzad. Przerabiałem to.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

djxander
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 30 cze 2016, 15:28
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 17 sie 2016, 13:57

I wychodzi na to ze i u mnie bedzie problem z rozrządem. Czujnik na pewno dobry, przewody sprawdzone tez sa w porządku. I co teraz dalej z tym rozrządem? Jest jakas szansa zeby nie bylo dużego bałaganu w silniku?

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 sie 2016, 14:22

djxander pisze:Jest jakas szansa zeby nie bylo dużego bałaganu w silniku?
najtaniej to ustawić poprawnie i odpalić i zobaczyć, nikt tu raczej wróżyć ci nie będzie z fusów :)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 sie 2016, 22:09

mkbewe pisze:najtaniej to ustawić poprawnie
Ustawienie nic nie da, napinacz/rozrząd się zużył, przeskoczył i trzeba wymienić na nowy ...tanio nie będzie <boisie>

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 17 sie 2016, 22:09

Bałagan bedzie. Głowica do zdjecia, zawory do wymiany. No i pewnie rolki pod wałkami połamały sie.
Zreszta zacznij od tego, zdejmij pokrywe i zobacz czy wszystkie dzwigienki (te z rolkami) sa całe.
Jak nie to rwij głowke. Jak całe to ustaw wał i patrz czy góra pasuje.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

djxander
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 30 cze 2016, 15:28
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 19 sie 2016, 13:22

Tam są jakieś znaki do ustawiania tego rozrządu?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 20 sie 2016, 23:24

no pewnie.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 gru 2016, 10:22

a jeżeli nie był uderzony, błędów brak kręci pięknie a nie pali?

z dnia na dzień skończył odpalać nawet się nie zająknie

był słaby akku ale został podładowany kręci jak szalony (trzymałem tak pod 10 sekund i nic)

cos można sprawdzić jeszcze samemu (vagiem? paliwko?) zanim zawezwę lawetę
lub gdzies go zaholuję?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 gru 2016, 10:41

Jak się nie zająknie to może coś z paliwem?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 gru 2016, 11:17

jest to jedna z opcji, trochę dziwne zeby tak z dnia na dzien ale...

zasugerowano mi ze moze to byc np wtrysk ktory leje i przez to cisnienie
na listwie nie jest osiagane...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 gru 2016, 11:33

...albo pompa wysokiego ciśnienia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 07 gru 2016, 13:21

do sprawdzenia metodą domową zasugerowano mi obserwację powrotów z wtrysków
podczas kręcenia - mają być absolutnie szczelne jak nie wtrysk do wymiany

podobno tych piezo się nie naprawia ani nie regeneruje

co też mam zamiar zrobić po południu plus sprawdzenie bezpieczników
oraz może jakieś output testy jest tam trochę zaworków itp.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 gru 2016, 13:37

maciu pisze:podobno tych piezo się nie naprawia ani nie regeneruje
Tak jest, niestety nic z uszkodzonym już nie zrobisz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl