części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 22 sie 2016, 18:51

Obrazek

też mam 2 kółka :P

a audiczke dzisiaj umyłem :)

i odkryłem, że filtr PIPECROSS czy jakoś tak, jest kupe wart :P po roku czasu się rozpadł... zamówiony k&n

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 22 sie 2016, 22:01

dracus6662

Jutro dodam zdjęcie samej lampy.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 sie 2016, 22:29

'Zachipowałem' ABZ-ta programem od S6 Plus.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 22 sie 2016, 23:49

No więc chwal się co osiągnałeś?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 sie 2016, 09:44

Ogólnie mówiąc, zrobiłem to w ramach testu. Na ori ECU od ABZ-ta dla skrzyni 4HP (4D0907557E) auto jeździło dobrze, silnik wkręcał się do końca, ale były następujące:
- wolne schodzenie z obrotów (przynajmniej w moim odczuciu). Przy zmianie biegów trzeba było przytrzymać ok. sekundy sprzęgło, aby obroty spadły odpowiednio, bo inaczej to napęd wyhamowywał silnik i był stuk z okolic tylnego dyfra (są luzy w napędzie, to fakt, staram się zwalczać je sukcesywnie). Przez to zmiana biegów paradoksalnie trwa dłużej niż w automacie 4-biegowym <onie>
- spadek obrotów/zdławienie przy ruszaniu. Ruszanie z zatrzymanego, delikatne dodanie gazu, obroty ok 1100, puszczam sprzęgło tak jak w każdym innym manualu, silnik się przydusza, obroty spadają do 500 i natychmiast po ruszeniu wracają do poprzedniego poziomu. Wrażenie jakby ECU ograniczało moment obrotowy przy starcie (oszczędzanie konwertera? - nie wiem).
- falowanie obrotów przy toczeniu się na luzie. Dojeżdżam do świateł, hamuje silnikiem, w ostatniej fazie wciskam sprzęgło i obroty spadają do poziomu jałowych i sobie falują w zakresie 600-800obr.

W między czasie testowałem ECU od ABZ-ta dla skrzyni 5HP (4D0907557P). Nie zmieniło to wyżej wymienionych problemów, a doszły dodatkowe:
- hamowanie silnikiem tylko powyżej 2500obr/min. Poniżej ECU otwierał już wtryski.
- czasami podwyższone jałowe obroty na zimnym. Czasem po odpaleniu normalnie 1100-1200obr. a czasem 1500-1600.

Zmieniłem w ECU 4D0907557P program od S6 Plus (4D0907557H).
- w kwestii schodzenia z obrotów nie zmieniło to nic, więc możliwe, że tak ma być,
- zredukowane w 90% przyduszanie przy ruszaniu. Czasami zdarzy się to jeszcze, ale zdecydowanie w mniejszym zakresie (spadek z 1100 do 800obr), czyli raczej normalnie i to bardziej efekt szybkości puszczania sprzęgła.
- brak falowania obrotów przy toczeniu się na luzie. Po wysprzęgleniu obroty utrzymują się na 1000 i po zatrzymaniu spadają do 800.

Poza tym silnik pracuje ok, odcinka na 7200obr (6300 na ECU z automatu). Moc raczej bez różnicy, przynajmniej moja dupohamownia wzrostu nie odczuła.
Ale, żeby nie było za różowo, to silnik delikatnie przelany. Widać to po korektach długich - ok. -7 zarówno dla jałowych jak i częściowego obciążenia, w stosunku do +-4 na programie z automatu. Kiedyś może kupię sondę szerokopasmową i pomierzę AFR, ale na razie to musi poczekać.
Four rings to rule them all

simon68
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 19 kwie 2014, 09:48
Lokalizacja: oświęcim

Post autor: simon68 » 23 sie 2016, 10:39

raftor pisze:simon68,

siema jak ta r1? obecnie mam giksa 1000 k8 a planuje sie przesiąść na rn22 lub s1000rr



ja np w swojej a8 urwałem wydech i jest mega glośno :D
tą RN22 mam od 3 miechów, wcześniej była przez 5 lat RN12
różnica między nimi kosmos, pomimo że RN22 cięższa od RN12 o 10 kg to w zakrętach mega szybciej, jest to podobno przez to że silnik kręci się w drugą stronę i siły bodajże Coriolisa przesuwają środek ciężkości, powiem tak, RN12 biła w winklach wszystkich na głowę a ta RN22 brak słów ... o mocy się nie wypowiem bo tą RN22 mam mocno przerobioną na dolocie wylocie i elektronice plus zęby pluje 200 koni tak że 0-200 4,2 -4,5 s na mapie A...... kumpel na SC59 drugi na Ducati 848 nie istnieją ...... na światłach mogę pospać wypić kawę zjeść ciastko i na drugich światłach zdążyć wychłodzić silnik zanim dojadą :P , a na winklach ............jest tylko lepiej ....
RN12 miałem wsio fabryka .....

Gość

Post autor: Gość » 23 sie 2016, 10:50

gtfan, W sofcie zmień parametry na takie jakie powinien miec ABZ bo inaczej bedzie to paliło więcej i nic poza tym. Kąt zapłonu czasy wtrysku dawki musza byc takie jak trza dla danego silnika. CO do obrotów to mam podobnie w zupełnie innym silniki AKC mozliwe że to wina dwumasy i ja moze w przyszłosci zastosowac mocniejsze sprzegło z odchudzoną jednomasą.

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 23 sie 2016, 11:23

Z bliska

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 sie 2016, 11:26

Apophis pisze:gtfan, W sofcie zmień parametry na takie jakie powinien miec ABZ bo inaczej bedzie to paliło więcej i nic poza tym. Kąt zapłonu czasy wtrysku dawki musza byc takie jak trza dla danego silnika.
Tego jestem świadom, ale nie mam jeszcze wystarczającej wiedzy, aby grzebać w sofcie i zmieniać mapy. S6 Plus ma silnik od S8 D2 (tylko soft na mniejszą moc 326KM vs 340KM), a jak wiadomo tam są inne wałki ssące, przepływomierz, wtryski i inny stopień sprężania względem ABZ-ta.
Tego chipa wrzuciłem żeby sprawdzić różnicę miedzy programem pod automat a programem pod manual. Chciałem sprawdzić czy irytujące mnie sprawy są kwestią czysto software'ową czy raczej zależą od mechaniki.
Pojeżdzę tak jeszcze trochę, żeby mieć miarodajne wyniki spalania i wrócę do programu z automatu.
Apophis pisze: CO do obrotów to mam podobnie w zupełnie innym silniki AKC mozliwe że to wina dwumasy i ja moze w przyszłosci zastosowac mocniejsze sprzegło z odchudzoną jednomasą.
Ja mam całe sprzęgło ori od S8 prefl, czyli jednomas.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 23 sie 2016, 11:42

To się udaj do jakiegokolwiek tunera który ci to z ciagu jednego dnia ogarnie. Ja takie cos bede u siebie robił jak znajde w końcu czas by sie udac do jednego z naszych :)

Wstawianie na pałe softa z innego silnika o innych parametrach niestety mija się z celem u ciebie mniej jak u mnie ale jednak.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 sie 2016, 12:12

Nie muszę do tunera jechać, bo są dostępne takie softy do kupienia (LINK ). Ale przed wydaniem 150$ chciałem sprawdzić, czy da mi to coś i rozwiąże występujące problemy, czy jednak szkoda kasy.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 23 sie 2016, 12:44

ja bym jednak był sceptyczny bo musiał bym wydać 150dolarów ale wiedzieć z czego i jak sie on skałda. Ale do mojego modelu nie ma żadnego gotowego prawdopodobnie ma go tylko fabryka :)

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 23 sie 2016, 20:18

Ja dzisiaj połowicznie naprawiłem Kessy dzięki forum &#128521; Jeszcze tylko mały drobiazg i będzie wszystko śmigać &#128521; Od kupna nie działało, ale od dzisiaj ruszyło i można z tego dobrodziejstwa korzystać &#128516;
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 23 sie 2016, 21:22

eed1979 pisze:ale od dzisiaj ruszyło i można z tego dobrodziejstwa korzystać &#128516;
_________________
dobrze ze działą bo fajny bajer jest :) ja to się tak przyzwyczaiłem ze jak jade czyimś autem to zamist go normalnie otwierać to łapie za klamkę :P


A ja dzisiaj z bratem wyciągnąłem rozrusznik ( tak 2 raz i nie nie dla sportu :P ) w zeszłym roku mój błąd nie oddałem go do zrobienia to teraz mam za swoje heh ale nie ma tego złego.
Godzina z hakiem i rozrusznik wyciągnięty. Jutro leci na regeneracje i s powrotem do auta :)

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 24 sie 2016, 12:10

mkbewe, nie wiem jak w benzynie, ale ostatnio też z tym walczyłem, tylko oddałem na regenerację, pochodził ok 3 miesięcy i znowu nie miał siły kręcić :/ założyłem używany z niskim przebiegiem i śmiga jak nowy :) W dieslu to kupa roboty :) bo ja musiałem wyjąć sanie katalizator i łapę od silnika dopiero go ujrzałem :) to mi wyszło coś ok 4 godz z ustawieniem po tym geometrii :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl