Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??
Ogólnie mówiąc, zrobiłem to w ramach testu. Na ori ECU od ABZ-ta dla skrzyni 4HP (4D0907557E) auto jeździło dobrze, silnik wkręcał się do końca, ale były następujące:
- wolne schodzenie z obrotów (przynajmniej w moim odczuciu). Przy zmianie biegów trzeba było przytrzymać ok. sekundy sprzęgło, aby obroty spadły odpowiednio, bo inaczej to napęd wyhamowywał silnik i był stuk z okolic tylnego dyfra (są luzy w napędzie, to fakt, staram się zwalczać je sukcesywnie). Przez to zmiana biegów paradoksalnie trwa dłużej niż w automacie 4-biegowym
- spadek obrotów/zdławienie przy ruszaniu. Ruszanie z zatrzymanego, delikatne dodanie gazu, obroty ok 1100, puszczam sprzęgło tak jak w każdym innym manualu, silnik się przydusza, obroty spadają do 500 i natychmiast po ruszeniu wracają do poprzedniego poziomu. Wrażenie jakby ECU ograniczało moment obrotowy przy starcie (oszczędzanie konwertera? - nie wiem).
- falowanie obrotów przy toczeniu się na luzie. Dojeżdżam do świateł, hamuje silnikiem, w ostatniej fazie wciskam sprzęgło i obroty spadają do poziomu jałowych i sobie falują w zakresie 600-800obr.
W między czasie testowałem ECU od ABZ-ta dla skrzyni 5HP (4D0907557P). Nie zmieniło to wyżej wymienionych problemów, a doszły dodatkowe:
- hamowanie silnikiem tylko powyżej 2500obr/min. Poniżej ECU otwierał już wtryski.
- czasami podwyższone jałowe obroty na zimnym. Czasem po odpaleniu normalnie 1100-1200obr. a czasem 1500-1600.
Zmieniłem w ECU 4D0907557P program od S6 Plus (4D0907557H).
- w kwestii schodzenia z obrotów nie zmieniło to nic, więc możliwe, że tak ma być,
- zredukowane w 90% przyduszanie przy ruszaniu. Czasami zdarzy się to jeszcze, ale zdecydowanie w mniejszym zakresie (spadek z 1100 do 800obr), czyli raczej normalnie i to bardziej efekt szybkości puszczania sprzęgła.
- brak falowania obrotów przy toczeniu się na luzie. Po wysprzęgleniu obroty utrzymują się na 1000 i po zatrzymaniu spadają do 800.
Poza tym silnik pracuje ok, odcinka na 7200obr (6300 na ECU z automatu). Moc raczej bez różnicy, przynajmniej moja dupohamownia wzrostu nie odczuła.
Ale, żeby nie było za różowo, to silnik delikatnie przelany. Widać to po korektach długich - ok. -7 zarówno dla jałowych jak i częściowego obciążenia, w stosunku do +-4 na programie z automatu. Kiedyś może kupię sondę szerokopasmową i pomierzę AFR, ale na razie to musi poczekać.
- wolne schodzenie z obrotów (przynajmniej w moim odczuciu). Przy zmianie biegów trzeba było przytrzymać ok. sekundy sprzęgło, aby obroty spadły odpowiednio, bo inaczej to napęd wyhamowywał silnik i był stuk z okolic tylnego dyfra (są luzy w napędzie, to fakt, staram się zwalczać je sukcesywnie). Przez to zmiana biegów paradoksalnie trwa dłużej niż w automacie 4-biegowym
- spadek obrotów/zdławienie przy ruszaniu. Ruszanie z zatrzymanego, delikatne dodanie gazu, obroty ok 1100, puszczam sprzęgło tak jak w każdym innym manualu, silnik się przydusza, obroty spadają do 500 i natychmiast po ruszeniu wracają do poprzedniego poziomu. Wrażenie jakby ECU ograniczało moment obrotowy przy starcie (oszczędzanie konwertera? - nie wiem).
- falowanie obrotów przy toczeniu się na luzie. Dojeżdżam do świateł, hamuje silnikiem, w ostatniej fazie wciskam sprzęgło i obroty spadają do poziomu jałowych i sobie falują w zakresie 600-800obr.
W między czasie testowałem ECU od ABZ-ta dla skrzyni 5HP (4D0907557P). Nie zmieniło to wyżej wymienionych problemów, a doszły dodatkowe:
- hamowanie silnikiem tylko powyżej 2500obr/min. Poniżej ECU otwierał już wtryski.
- czasami podwyższone jałowe obroty na zimnym. Czasem po odpaleniu normalnie 1100-1200obr. a czasem 1500-1600.
Zmieniłem w ECU 4D0907557P program od S6 Plus (4D0907557H).
- w kwestii schodzenia z obrotów nie zmieniło to nic, więc możliwe, że tak ma być,
- zredukowane w 90% przyduszanie przy ruszaniu. Czasami zdarzy się to jeszcze, ale zdecydowanie w mniejszym zakresie (spadek z 1100 do 800obr), czyli raczej normalnie i to bardziej efekt szybkości puszczania sprzęgła.
- brak falowania obrotów przy toczeniu się na luzie. Po wysprzęgleniu obroty utrzymują się na 1000 i po zatrzymaniu spadają do 800.
Poza tym silnik pracuje ok, odcinka na 7200obr (6300 na ECU z automatu). Moc raczej bez różnicy, przynajmniej moja dupohamownia wzrostu nie odczuła.
Ale, żeby nie było za różowo, to silnik delikatnie przelany. Widać to po korektach długich - ok. -7 zarówno dla jałowych jak i częściowego obciążenia, w stosunku do +-4 na programie z automatu. Kiedyś może kupię sondę szerokopasmową i pomierzę AFR, ale na razie to musi poczekać.
Four rings to rule them all
tą RN22 mam od 3 miechów, wcześniej była przez 5 lat RN12raftor pisze:simon68,
siema jak ta r1? obecnie mam giksa 1000 k8 a planuje sie przesiąść na rn22 lub s1000rr
ja np w swojej a8 urwałem wydech i jest mega glośno
różnica między nimi kosmos, pomimo że RN22 cięższa od RN12 o 10 kg to w zakrętach mega szybciej, jest to podobno przez to że silnik kręci się w drugą stronę i siły bodajże Coriolisa przesuwają środek ciężkości, powiem tak, RN12 biła w winklach wszystkich na głowę a ta RN22 brak słów ... o mocy się nie wypowiem bo tą RN22 mam mocno przerobioną na dolocie wylocie i elektronice plus zęby pluje 200 koni tak że 0-200 4,2 -4,5 s na mapie A...... kumpel na SC59 drugi na Ducati 848 nie istnieją ...... na światłach mogę pospać wypić kawę zjeść ciastko i na drugich światłach zdążyć wychłodzić silnik zanim dojadą , a na winklach ............jest tylko lepiej ....
RN12 miałem wsio fabryka .....
gtfan, W sofcie zmień parametry na takie jakie powinien miec ABZ bo inaczej bedzie to paliło więcej i nic poza tym. Kąt zapłonu czasy wtrysku dawki musza byc takie jak trza dla danego silnika. CO do obrotów to mam podobnie w zupełnie innym silniki AKC mozliwe że to wina dwumasy i ja moze w przyszłosci zastosowac mocniejsze sprzegło z odchudzoną jednomasą.
Tego jestem świadom, ale nie mam jeszcze wystarczającej wiedzy, aby grzebać w sofcie i zmieniać mapy. S6 Plus ma silnik od S8 D2 (tylko soft na mniejszą moc 326KM vs 340KM), a jak wiadomo tam są inne wałki ssące, przepływomierz, wtryski i inny stopień sprężania względem ABZ-ta.Apophis pisze:gtfan, W sofcie zmień parametry na takie jakie powinien miec ABZ bo inaczej bedzie to paliło więcej i nic poza tym. Kąt zapłonu czasy wtrysku dawki musza byc takie jak trza dla danego silnika.
Tego chipa wrzuciłem żeby sprawdzić różnicę miedzy programem pod automat a programem pod manual. Chciałem sprawdzić czy irytujące mnie sprawy są kwestią czysto software'ową czy raczej zależą od mechaniki.
Pojeżdzę tak jeszcze trochę, żeby mieć miarodajne wyniki spalania i wrócę do programu z automatu.
Ja mam całe sprzęgło ori od S8 prefl, czyli jednomas.Apophis pisze: CO do obrotów to mam podobnie w zupełnie innym silniki AKC mozliwe że to wina dwumasy i ja moze w przyszłosci zastosowac mocniejsze sprzegło z odchudzoną jednomasą.
Four rings to rule them all
Nie muszę do tunera jechać, bo są dostępne takie softy do kupienia (LINK ). Ale przed wydaniem 150$ chciałem sprawdzić, czy da mi to coś i rozwiąże występujące problemy, czy jednak szkoda kasy.
Four rings to rule them all
Ja dzisiaj połowicznie naprawiłem Kessy dzięki forum 😉 Jeszcze tylko mały drobiazg i będzie wszystko śmigać 😉 Od kupna nie działało, ale od dzisiaj ruszyło i można z tego dobrodziejstwa korzystać 😄
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
dobrze ze działą bo fajny bajer jest ja to się tak przyzwyczaiłem ze jak jade czyimś autem to zamist go normalnie otwierać to łapie za klamkęeed1979 pisze:ale od dzisiaj ruszyło i można z tego dobrodziejstwa korzystać 😄
_________________
A ja dzisiaj z bratem wyciągnąłem rozrusznik ( tak 2 raz i nie nie dla sportu ) w zeszłym roku mój błąd nie oddałem go do zrobienia to teraz mam za swoje heh ale nie ma tego złego.
Godzina z hakiem i rozrusznik wyciągnięty. Jutro leci na regeneracje i s powrotem do auta
mkbewe, nie wiem jak w benzynie, ale ostatnio też z tym walczyłem, tylko oddałem na regenerację, pochodził ok 3 miesięcy i znowu nie miał siły kręcić założyłem używany z niskim przebiegiem i śmiga jak nowy W dieslu to kupa roboty bo ja musiałem wyjąć sanie katalizator i łapę od silnika dopiero go ujrzałem to mi wyszło coś ok 4 godz z ustawieniem po tym geometrii
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.