części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB ] Wysoka temperatura na silniku w upałach !?

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 01 wrz 2016, 22:35

Mnie też dopadła wysoka temp. objawy są takie:

pierwszy raz zdarzyło się około dwa tygodnie temu na autostradzie temp. powietrza 28st. na liczniku prędkość około 180km/h temperatura podskoczyła na 110st. pomyślałem że ciepło zwolniłem do 100km/h i temperatura spadła do 90st., ale wcześniej jeździłem w wyższych temp. i było cały czas 90st.

drugi raz dzisiaj,spokojna jazda po mieście temp. powietrza 22st., a na blacie 110st.
miedzy pierwszym razem, a drugim cały czas temp. 90st.

nie wiem co się dzieje myślę że to nie chłodnica ponieważ problem występował by cały czas, a zdarzyło się dopiero dwa razy, może termostat, ale mógł by się nagle na gorącym nagle przymknąć ??

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 wrz 2016, 22:59

A w obu przypadkach jezdziles na włączonej klimie?
to nie jest zwykły napęd...to

Remonov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2013, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Remonov » 02 wrz 2016, 08:54

być może i termostat się przyciął... ja wymieniłem chłodnicę i termostat, mimo że na teście Co2 facet wskazał, że na 100% uszczelka! Poszedłem inna drogą i jak się okazało pomogło, ot takie mają super urządzenia, a facet rzekomo w miescie ma bardzo dobra opinie. Zrobilem już 10 tys km, w upalach po 40 st, autorstrada 180-240 i 90 st blat trzyma :) obstawiam termostat u Ciebie.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 02 wrz 2016, 20:51

martin_rs4 pisze:A w obu przypadkach jezdziles na włączonej klimie?
tak klima w obu przypadkach, ale jak temp. podskoczyło to wyłączyłem klimę i nie się nie zmieniało.
Remonov pisze:być może i termostat się przyciął.
no właśnie, tez tak mi się wydaje bo chłodnice czyściłem przy wymianie rozrządu jakieś 1,5 roku temu, ale jak by to była chłodnica to temperatura powinna cały czas być wysoka, a dzisiaj jeździłem cały dzień i wszystko było ok. 90 stało jak drut :> a termostat może sie tak zachować że podczas jazdy już na gorącym się nagle przymknie ?? dla mnie jest bardziej prawdopodobne że się w ogóle nie otworzy czyli wysoka temp. powinna być od odpalenia jak sie silnik zagrzeje <bezradny>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 wrz 2016, 00:04

Może być tez ze wentylator od klimy siedzi i nie chlodzi jak trzeba.

U mnie byli podobnie z temperatura ale to przez zasyfiona chlodnice. Po wymianie byl spokoj.
to nie jest zwykły napęd...to

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 03 wrz 2016, 00:15

Jak w czasie jazdy rośnie to wentylatory nic nie maja do rzeczy. U mnie też rosla w czasie jazdy i okazało się że termostat nie otwiera się do końca. Wymieniony na oryginalny i spokój.
xyz

Remonov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2013, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Remonov » 03 wrz 2016, 08:59

Ja bym też zaczął od termostatu, jeśli to nie pomoże to wtedy chłodnica. Jaki masz przebieg? Moja miała 228 km 2003 i jak to mechanik powiedział miała już prawo się zapachac itd, generalnie po 200 tys chłodnice zaczynają szwankowac

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 03 wrz 2016, 10:09

pavel44 pisze:Jak w czasie jazdy rośnie to wentylatory nic nie maja do rzeczy.
Jesli chodzi o wentylator to nie pisałem, ale po otwarciu maski słychac że pracuje poełną parą .
Remonov pisze:Ja bym też zaczął od termostatu
szkoda że do termostatu trzeba zrzucić przód i rozrząd <boisie>
Remonov pisze:Jaki masz przebieg?
400tys.
Remonov pisze: jeśli to nie pomoże to wtedy chłodnica.
tak jak pisałem wcześnie raczej nie chłodnica ponieważ temperatura skoczyła dopiero dwa razy, raz przy temp. 28st., a drugi raz przy 22st. o tego czasu zrobiłem około 5 tys. i na razie nic, to może termostat tylko tak jak pisałem wcześniej czy to jest możliwe żeby sie nagle przymknął podczas jazdy ??
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 10:10 przez Marcin2013, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 03 wrz 2016, 10:59

generalnie po 200 tys chłodnice zaczynają szwankowac
no to moja powinna byc juz zabita na amen przez tyle lat...

Remonov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2013, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Remonov » 03 wrz 2016, 14:42

Może inaczej... ja i tak miałem rozrząd do roboty więc wszystko było zrzucane, więc najpierw został wymieniony termostat, ale nie pomógł, auto na postoju się grzało, następnie chłodnica i problem zażegnany. Ja zanim swoją odebrałem to stała 2 dni i chodziła non stop :) wtedy miałem pewnosc ze sie nie zagrzała. <hihi>

Kolego przy tym przebiegu bardzo możliwe, że chłodnica już jest blisko końca swoich dni, może dostał się jakiś syf do układu? Moja poszła przy 228 ty

A próbowałeś odpalić na Parkingu i sprawdzić czy się grzeje, czy przekroczy 90 st?

[ Dodano: 2016-09-03, 14:42 ]
Apophis pisze:
generalnie po 200 tys chłodnice zaczynają szwankowac
no to moja powinna byc juz zabita na amen przez tyle lat...
Też miałem D2 z przebiegiem ponad 200 tys i nie było problemu... w D3 jednak wyszło. Przebiegi potwierdzane w serwisie.

Służbowa Skoda Octavia 270 000 tys i chłodnica poszła. Niestety po 200 000 tys zaczynają się przygody oraz inwestycje, więc nie rozumiem Twojego zdziwienia? Mój szef ma 750 Li 2013 243 000 km - skrzynia, zawory, turbiny - wszystko do wymiany! Ponad 100 000 zł serwis skasował. Pytanie dlaczego leasingi tylko do 180 tys km dają auta?

Gość

Post autor: Gość » 03 wrz 2016, 15:13

Remonov pisze:Też miałem D2 z przebiegiem ponad 200 tys i nie było problemu... w D3 jednak wyszło. Przebiegi potwierdzane w serwisie.

Służbowa Skoda Octavia 270 000 tys i chłodnica poszła. Niestety po 200 000 tys zaczynają się przygody oraz inwestycje, więc nie rozumiem Twojego zdziwienia? Mój szef ma 750 Li 2013 243 000 km - skrzynia, zawory, turbiny - wszystko do wymiany! Ponad 100 000 zł serwis skasował. Pytanie dlaczego leasingi tylko do 180 tys km dają auta?
Masakra <boisie>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 wrz 2016, 16:29

Zacznijmy od tego, że mało kto wymienia płyn chłodniczy albo hamulcowy. Robione jest to dopiero jak już kot umarł w butach.

Chłodnica nawet z 400tys przebiegiem będzie sprawna o ile kranówa nie będzie lana. Na płyn też trzeba zwracać uwagę co by nie lać jakiegoś szajsu.

Swoje ostatnio wydmuchałem i karcherem ogarnąłem. Odniesienia nie mam bo w upały się mi nie przegrzewał i tak nawet w korku :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 03 wrz 2016, 18:04

Sami wiemy oglądając w ZK że nieraz to gnojówka jakas w zbiorniczku jest. Płyn się co 3 lata zmienia ja nawet czesciej to robie.

Remonov
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2013, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Remonov » 03 wrz 2016, 20:48

Jednym słowem jak się dba to się ma :) gorzej jak ktoś przed Nami nie dbał i zaczyna się przygoda <onie>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl