[D3 ALL] felgi 19" Jakie dopuszczalne ET i szerokość?
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
no tak ale ja mam 2 offsety czyli te ET
1: ET NA KOŁNIERZU 35
2: ET NA RAMIENIU FELGI JEST 42
pierwsze ET to offset felgi
drugie ET to offset RAMIENIA FELGI???
Czy jest to mozliwe?
Mam dystans 26mm jezeli na feldze mam 35 et to czy nie wystawałaby za błotniki?
E no pomóżcie mi które to et jest wkoncu wazne te na kołnierzu wybite czy na ramieniu/.
Jakie Et aby bez dystansów było dobrze tzn max szeroko ?
Jakie Et jest w standardzie?
1: ET NA KOŁNIERZU 35
2: ET NA RAMIENIU FELGI JEST 42
pierwsze ET to offset felgi
drugie ET to offset RAMIENIA FELGI???
Czy jest to mozliwe?
Mam dystans 26mm jezeli na feldze mam 35 et to czy nie wystawałaby za błotniki?
E no pomóżcie mi które to et jest wkoncu wazne te na kołnierzu wybite czy na ramieniu/.
Jakie Et aby bez dystansów było dobrze tzn max szeroko ?
Jakie Et jest w standardzie?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
felgi s8 19 8.5 cala opona 255/40 r19
na kolnierzu ET 35 na ramieniu ET 42 i za uia nie wiem co to za et czy 35 czy 42 wkońcu
dystans mam 26mm..
czy przy tym dystansie weszła by fela z et 35 ?
jakie jest ori et ?
i jakie moze byc maxymalne dopuszczalne?
pomozcie jezeli wiecie
na kolnierzu ET 35 na ramieniu ET 42 i za uia nie wiem co to za et czy 35 czy 42 wkońcu
dystans mam 26mm..
czy przy tym dystansie weszła by fela z et 35 ?
jakie jest ori et ?
i jakie moze byc maxymalne dopuszczalne?
pomozcie jezeli wiecie
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
No tak z ty mm ze ramiona mogą być mocniej lunch mniej wygięte i nawet nie duży kołnierz oznaczać może duży offset?
Jaki w sumie mam ten 35 czy 42 .? Podejzewa m ze to widać gołym okiem chyba, tylko ja nie wiem jak to zobaczyc niestety mam dystans 26 mm i według mnie jest prawie z ranem błotnik na styk .? Nie chce demon towar felgi bo może po foto byście doszli bo jedno et to 35 jest w kołnierzu wybite a drugie 42 jest na ramieniu wybite.?
CCzy na et 35 plus dystans 26 kolo by ssię licowal LO z błotniki em czy r,acz ej mocno wystawa oo za błotnik. ?
Jaki w sumie mam ten 35 czy 42 .? Podejzewa m ze to widać gołym okiem chyba, tylko ja nie wiem jak to zobaczyc niestety mam dystans 26 mm i według mnie jest prawie z ranem błotnik na styk .? Nie chce demon towar felgi bo może po foto byście doszli bo jedno et to 35 jest w kołnierzu wybite a drugie 42 jest na ramieniu wybite.?
CCzy na et 35 plus dystans 26 kolo by ssię licowal LO z błotniki em czy r,acz ej mocno wystawa oo za błotnik. ?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
jak mi dostarczysz zdjęcie tak bym widział z ukosa wnętrze felgi-cześc przylegająca do piasty to bede w stanie ci okreslic ET. Wzór ramion nie określa sie żadnym ET. Fela albo pasuje albo nie i to se sam musisz w konkretnym modelu ustalić. Np jeden ma mega zaciski i potrzebuje wypukła fele a inny ma małe zaciski i mu wkledła wejdzie.
Pany... weźta się opamiętajcie
Jeżeli masz w dwóch miejscach felgi wybite ET i to o różnych wartościach to felgi te nie są raczej oryginalne Audi
Niektórzy producenci nabijają na kołnierzu, niektórzy na ramionach a niektórzy od strony zewnętrznej pod dekielkiem... więc skąd mamy wiedzieć które i ciebie są "ważne"
Tu możeby się tylko domyślać tym bardziej, że wciąż nie wiemy o jaką felgę chodzi.
Generalnie nie ma czegoś takiego jak standardowe ET w D3.
ET jest to parametr felgi a nie samochodu.
Każdy model felgi może mieć inne ET.
Ten sam wzór felgi ale inna jej szerokość felgi to najczęściej również inne ET.
dracus6662, dla rozjaśnienia może poczytaj tutaj: http://www.alcar.pl/96439_PL.htm
Z rysunku i opisu wynika jasno, że nie ma możliwości aby felga miała równocześnie dwa różne ET
Felga nie może mieć dwóch różnych parametrów ET - z definicji odsadzenia jest to fizycznie kompletnie niemożliwe.dracus6662 pisze:no tak ale ja mam 2 offsety czyli te ET
Nie ma czegoś takiego jak offset ramienia... ja nigdy o czymś takim nie słyszałem.dracus6662 pisze:1: ET NA KOŁNIERZU 35
2: ET NA RAMIENIU FELGI JEST 42
pierwsze ET to offset felgi
drugie ET to offset RAMIENIA FELGI???
Czy jest to mozliwe?
Jeżeli masz w dwóch miejscach felgi wybite ET i to o różnych wartościach to felgi te nie są raczej oryginalne Audi
Wystawałoby.dracus6662 pisze:Mam dystans 26mm jezeli na feldze mam 35 et to czy nie wystawałaby za błotniki?
A skąd mamy wiedzieć?dracus6662 pisze:E no pomóżcie mi które to et jest wkoncu wazne te na kołnierzu wybite czy na ramieniu/.
Niektórzy producenci nabijają na kołnierzu, niektórzy na ramionach a niektórzy od strony zewnętrznej pod dekielkiem... więc skąd mamy wiedzieć które i ciebie są "ważne"
Tu możeby się tylko domyślać tym bardziej, że wciąż nie wiemy o jaką felgę chodzi.
Bez dystansów to sugerowałbym przód 20, tył 15 ale to również zależy od opony jaką zakładasz bo szersza opona będzie wystawała poza obrys błotnika więc ET musi być większe a węższa opona może mieć tzw. naciąg i wtedy felga może mieć mniejsze ET.dracus6662 pisze:Jakie Et aby bez dystansów było dobrze tzn max szeroko ?
To pytanie jest źle zadane.dracus6662 pisze:Jakie Et jest w standardzie?
Generalnie nie ma czegoś takiego jak standardowe ET w D3.
ET jest to parametr felgi a nie samochodu.
Każdy model felgi może mieć inne ET.
Ten sam wzór felgi ale inna jej szerokość felgi to najczęściej również inne ET.
Patrząc na te rozmiary i mając do wyboru tylko 35 albo 42 to obstawiam 42 bo 35-26=9 a przy ET9 koło miałbyś wyraźnie poza błotnikiem.dracus6662 pisze:felgi s8 19 8.5 cala opona 255/40 r19
na kolnierzu ET 35 na ramieniu ET 42 i za uia nie wiem co to za et czy 35 czy 42 wkońcu
dystans mam 26mm..
czy przy tym dystansie weszła by fela z et 35 ?
Podaj numer felgi a powiem jakie ET powinna mieć.dracus6662 pisze:jakie jest ori et ?
Tu nie do końca się z tobą zgodzę bo ilość "mięsa" u styku felgi z piastą nie zawsze idzie w parze z samym odsadzeniem - to zależy od konkretnego wzoru felgiApophis pisze:Dracus!!!! ET jest jedno! po wyglądzie felgi juz możesz jasno stwierdzic czy masz duże ET(mało mięsa w miejscu styku z piastą)czy małe ET(duzo mięsa w miejscu styku z piastą) to wszystko w temacie
dracus6662, dla rozjaśnienia może poczytaj tutaj: http://www.alcar.pl/96439_PL.htm
Z rysunku i opisu wynika jasno, że nie ma możliwości aby felga miała równocześnie dwa różne ET
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Doprecyzowywujac wklęsła felga może miec tego miesa mniej niz z tym samym ET felga płaska ale to juz rzadziej sie spotyka. Po prostu mając dziennie setki felg w rekach juz wiedziałem bez zerkania czy dana jest z tego sortu czy nie Powiedzmy wzór felgi RC 25 Et 20 to duuuzo mięcha tam a ta sama Et 45 to niemal wcale(pół kilo alu mniej)FOSS pisze:Tu nie do końca się z tobą zgodzę bo ilość "mięsa" u styku felgi z piastą nie zawsze idzie w parze z samym odsadzeniem - to zależy od konkretnego wzoru felgi
W kazdym razie jak bym widział te felge dracusa to pewnie bym wiedział czy ma 30 czy 40 ET.
racja...racja....kupiłem teraz zestawik z ET25 i przy "piaście" tego "mięsa" jest dużo a na 20 multi czyli seria 9jx20 jest ET46 i tam tego "materiału" jest niewielka ilośćApophis pisze:Doprecyzowywujac wklęsła felga może miec tego miesa mniej niz z tym samym ET felga płaska ale to juz rzadziej sie spotyka. Po prostu mając dziennie setki felg w rekach juz wiedziałem bez zerkania czy dana jest z tego sortu czy nie Powiedzmy wzór felgi RC 25 Et 20 to duuuzo mięcha tam a ta sama Et 45 to niemal wcale(pół kilo alu mniej)FOSS pisze:Tu nie do końca się z tobą zgodzę bo ilość "mięsa" u styku felgi z piastą nie zawsze idzie w parze z samym odsadzeniem - to zależy od konkretnego wzoru felgi
W kazdym razie jak bym widział te felge dracusa to pewnie bym wiedział czy ma 30 czy 40 ET.
oczywiście wzór felgi ma jakiś tam wpływ na ilość tego "materiału" ale to marginalna sprawa...
Marginalna?....panton pisze:oczywiście wzór felgi ma jakiś tam wpływ na ilość tego "materiału" ale to marginalna sprawa...
Przemyśl jeszcze raz to co napisałeś
Różnica "marginalna" w powszechnym znaczeniu to taka którą można spokojnie pominąć
To tak dla przykładu aby była jasność co do tego o czym pisałem...
(zdjęcie zapożyczone z forum bmw-sport)
Postaw teraz obok tego nasze Multispoke.
Zakładając, że obie felgi to 9Jx20" i ET46 to czy będzie różnica w ilości tego "mięsa" z tyłu?...
Czy jest to różnica "marginalna"?
Jeżeli wciąż uważasz, że marginalna to odpal program graficzny i weź naszego Multispoke'a i wepchnij środek do wewnątrz tak jak jest to w tej feldze ze zdjęcia powyżej.
Różnica "marginalna" to taka którą można pominąć więc z Multispoke'a robimy taką właśnie felgę wklęsłą ale "mięsa" z tyłu nie dotykamy....
To przy takim wklęsłym Multispoke jakie mamy teraz ET?....
Jak dla mnie będzie pewnie jakieś 36 a to daje różnicę ponad 20%....
jakoś mało "marginalnie" mi to wygląda
Więc podtrzymuję twierdzenie, że owa ilość "mięsa" zależy również od konkretnego modelu felgi... i to nie w stopniu marginalnym.
I żeby było łatwiej ocenić moje dywagacje to tu w linku jeszcze filmik z innym BMW który posiada felgi ze zdjęcia powyżej - od 20 sekundy można zobaczyć istotną różnicę w stosunku do naszego Multispoke
Ostatnio zmieniony 01 mar 2016, 19:40 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
wow
Chlopaki dzieki za zały zestaw wiadomości od Was
Patrzyłem wlasnie pod autem na ramie feli i tam jest 42
I tego sie bedę trzymał
bo tak jak pytalem czy przy 35 i 26 dystansie by wystawało i juz wiem ze tak
No rozgladam sie za felami z ET ktróe bedzie miało tyle co mam teraz z dystansem :
albo ET 42 Plus dystans 26 mm
albo ET 46 plus dystans 26 mm
czyli jakie to ET musiałoby byc wtedy ?
co do opon to 255/40/r19 przy tym chce zostać
Panton na tym et 25 co masz w aucie to dorzucałeś jeszcze dystanse ? czy licuja ci sie ładnie z blotnikiem?
Bo ogólnie nie chce dystansów , jak bede szukac teraz to z takim et zeby wygladało dobrze bez "spodków"
dlatego Wam głowy susze ...
jezeli macie jakies pewne opcje felg bez dystansów które by dobrze wygladały wzgledem blotnika to podajcie jakies w
Chlopaki dzieki za zały zestaw wiadomości od Was
Patrzyłem wlasnie pod autem na ramie feli i tam jest 42
I tego sie bedę trzymał
bo tak jak pytalem czy przy 35 i 26 dystansie by wystawało i juz wiem ze tak
No rozgladam sie za felami z ET ktróe bedzie miało tyle co mam teraz z dystansem :
albo ET 42 Plus dystans 26 mm
albo ET 46 plus dystans 26 mm
czyli jakie to ET musiałoby byc wtedy ?
co do opon to 255/40/r19 przy tym chce zostać
Panton na tym et 25 co masz w aucie to dorzucałeś jeszcze dystanse ? czy licuja ci sie ładnie z blotnikiem?
Bo ogólnie nie chce dystansów , jak bede szukac teraz to z takim et zeby wygladało dobrze bez "spodków"
dlatego Wam głowy susze ...
jezeli macie jakies pewne opcje felg bez dystansów które by dobrze wygladały wzgledem blotnika to podajcie jakies w
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
FOSS, to żeś dorzucił skrajny przykład Ale tez takie fele w rekach miałem to doskonale wiem co masz na mysli. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze szerokość bębna i to do czego one maja być przeznaczone. Może byc tak że ta fela z tej bmw itp.przy multispoke bedzie miała wyraźna ożnice ale sa tez takie wynalazki co maja pomimo wklęsłości np 11" szerokości i et jakieś 25 czyli nadal dużo miecha
Po zestawieniu wszystkich parametrów dopiero okresla sie jakie ma być ET
Po zestawieniu wszystkich parametrów dopiero okresla sie jakie ma być ET
wyjątek, który potwierdza regułęFOSS pisze:Marginalna?....
Przemyśl jeszcze raz to co napisałeś
Różnica "marginalna" w powszechnym znaczeniu to taka którą można spokojnie pominąć
To tak dla przykładu aby była jasność co do tego o czym pisałem...
(zdjęcie zapożyczone z forum bmw-sport)
przy oponie zimowej 255/35R20 jest idealnie....Panton na tym et 25 co masz w aucie to dorzucałeś jeszcze dystanse ? czy licuja ci sie ładnie z blotnikiem?
na śrubach ori, można zastosować śrubę zabezpieczającą... piękna sprawa