To jest najprostsza opcja i mniej bolesnapreston81 pisze:ja tam bym tego nawet zabawą nie nazwałew udręką
nie ma co kombinowac szukac mocniejszego auta i tyle
![]() |
![]() |
![]() |
[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku
-
kmicic-lt
- Super Klubowicz

- Posty: 441
- Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: 3-miasto/Oslo
-
Gość
-
Bugalon
- Super Klubowicz

- Posty: 824
- Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Ja swapy i turbienia silników wolnossących mam opanowane bo to robiłem juz nie raz. Żeby dobrze uturbić motor (zaznaczam dobrze - zgodnie ze sztuką) to trzeba motor rozebrać na atomy, zrobic kompletniutki motor w zasadzie od nowa wymieniając wszelkie mozliwe uszczelniacze. Do tego trzeba odprężyć to profesjonalnie (a zadne przekładki i inne podwójne uszczelki do profesjonalnych metod odprężania nie należą) i wykazać się mega starannością przy projektowaniu obiegów wodnych i olejowych (mając wiedzę o zasadach przepływu i znając zalecenia producentów osprzętu który dokładamy). Jak na to nałożymy metodyczne dobranie kompresora spreżarki/sprężarek do zapotrzebowania silnika na powietrze i jego współczynników napełnienia to wyjdzie nam super projekt, który będzie jeździł pod warunkiem, że ktoś to wystroi porządnie w całym zakresie obrotów i z uwzględnieniem najwazniejszych zabezpieczeń (jak np. czujniki stukowe)
I na koniec pytanie - kto w ten sposób turbi teraz silniki? Nikt - a wiecie dlaczego? Bo nie ma na taką robotę popytu. A wiecie czemu nie ma na taka robote popytu? Bo jest to mega k....wsko drogie i podobny efekt łatwiej uzyskać swapem na mocniejszą jednostkę. A czemu tak ciężko znaleźć firmę która takie rzeczy zrobi z należytą starannością od początku do końca? Bo nikt nie chce za tą robotę zapłacić.
Jeśli ktoś myśli, że za 15 tysięcy uturbi porządnie V8 to się grubo myli. Porządny remont takiego silnika kosztuje w częściach (bez robocizny) około 11 tysięcy a gdzie cała reszta i robota? Ja kiedyś popełniłem taki temat na jednym forum, który wyjaśnia zasady i sposób turbienia wolnossaka wraz z szacowaniem kosztów takiego zabiegu. Polecam go przeczytać (mam nadzieje ze nie wywalicie linka)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=526543
I na koniec pytanie - kto w ten sposób turbi teraz silniki? Nikt - a wiecie dlaczego? Bo nie ma na taką robotę popytu. A wiecie czemu nie ma na taka robote popytu? Bo jest to mega k....wsko drogie i podobny efekt łatwiej uzyskać swapem na mocniejszą jednostkę. A czemu tak ciężko znaleźć firmę która takie rzeczy zrobi z należytą starannością od początku do końca? Bo nikt nie chce za tą robotę zapłacić.
Jeśli ktoś myśli, że za 15 tysięcy uturbi porządnie V8 to się grubo myli. Porządny remont takiego silnika kosztuje w częściach (bez robocizny) około 11 tysięcy a gdzie cała reszta i robota? Ja kiedyś popełniłem taki temat na jednym forum, który wyjaśnia zasady i sposób turbienia wolnossaka wraz z szacowaniem kosztów takiego zabiegu. Polecam go przeczytać (mam nadzieje ze nie wywalicie linka)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=526543
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
-
Gość
-
Przemek21
- Forum Audi A8

- Posty: 279
- Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
- Lokalizacja: Gdańsk
Wiedz tak , po moich przygodach stwierdzam że nie warto bawić się w żaden tuning tylko cieszyć się seryjnym autem albo zamienić na mocną serie , To już wiem
Natomiast co do Bartka (guzior) ma naprawdę ogromną wiedzę o v8 i w nie wątpię , jego pietą są detale, elektronika i branie sobie na głowę nadmiar ale to nadmiar dodatkowej pracy
co do kwestii mechanicznej to nie ma się do czego przyczepić silnik jest zrobiony na prawdę dobrze ( i nie ma żadnych przekładek albo podwójnych uszczelek w celu odprężenia ) jest wszystko jak ma być .
Natomiast u mnie elektronika jest problemem tu Bartek poległ ( nie wiadomo czemu przepalają się cewki zapłonowe ) i jeszcze parę innych niespodzianek, ogólnie cyrki
Oczywiście nie odpuszczę i skończę to auto ale już nie będę o tym pisał zanim nie zapnę wszystkiego na tip top
TYLKO MOCNE SERIE szkoda czasu i pieniędzy
Natomiast co do Bartka (guzior) ma naprawdę ogromną wiedzę o v8 i w nie wątpię , jego pietą są detale, elektronika i branie sobie na głowę nadmiar ale to nadmiar dodatkowej pracy
co do kwestii mechanicznej to nie ma się do czego przyczepić silnik jest zrobiony na prawdę dobrze ( i nie ma żadnych przekładek albo podwójnych uszczelek w celu odprężenia ) jest wszystko jak ma być .
Natomiast u mnie elektronika jest problemem tu Bartek poległ ( nie wiadomo czemu przepalają się cewki zapłonowe ) i jeszcze parę innych niespodzianek, ogólnie cyrki
Oczywiście nie odpuszczę i skończę to auto ale już nie będę o tym pisał zanim nie zapnę wszystkiego na tip top
TYLKO MOCNE SERIE szkoda czasu i pieniędzy
-
pepi
- Super Klubowicz

- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
Ja troszkę inaczej odbieram pewne sprawy i moim zdaniem trzeba by było zdrutować parę aut ślimakiem .
I wtedy można by coś powiedzieć
Czy motor bez dłubania wytrzyma i ile wytrzyma czy coś nie popłynie czy korba bokiem nie wyjdzie .
Bo może ten motor w serii sporo zniesie lub nie kto nie przetrze szlaków to tak na prawdę nie będzie wiadomo .
A to że firmy nie chcą robić bo łatwiej jest prościej i szybciej kasę zarobić .
I wtedy można by coś powiedzieć
Czy motor bez dłubania wytrzyma i ile wytrzyma czy coś nie popłynie czy korba bokiem nie wyjdzie .
Bo może ten motor w serii sporo zniesie lub nie kto nie przetrze szlaków to tak na prawdę nie będzie wiadomo .
A to że firmy nie chcą robić bo łatwiej jest prościej i szybciej kasę zarobić .
- panton
- Super Klubowicz

- Posty: 1340
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
- Lokalizacja: Łódź
-
Gość
Technicznie rzecz biorac BUH ma tu łatwiejsze zastosowanie. W Genowefa garage omawiałem takie swapy TFSI ale samego silnika bo cały napęd to dodatkowa nie mniejsza rzeźba. W każdym bądź razie Krzysiek Bryl wiedze ma spora mozliwości przerobowe też-zapytaj. Jesli finanse nie graja roli a uprzedzam że tu beda duże to baw się.
Robia tam projekty podobne ale o mniejszej wadze czyli jakies nowoczesna r36 z dsg ląduje np w seacie cordoba,golfie mk1 itd itp takich małych zrobili sporo i lata to.
Z takiego mojego luźnego rozeznania silniki takie jak wspomniane 4.0TFSI sa dośc dobrze skonstruowane i serwisy je szybko zabijają. Zaś skrzynie to juz delikatne popierdółki i sie szybko posypią.
Robia tam projekty podobne ale o mniejszej wadze czyli jakies nowoczesna r36 z dsg ląduje np w seacie cordoba,golfie mk1 itd itp takich małych zrobili sporo i lata to.
Z takiego mojego luźnego rozeznania silniki takie jak wspomniane 4.0TFSI sa dośc dobrze skonstruowane i serwisy je szybko zabijają. Zaś skrzynie to juz delikatne popierdółki i sie szybko posypią.
- drago_o
- Super Klubowicz

- Posty: 8087
- Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
- Lokalizacja: Częstochowa
Ja uwazam, ze tuning jest fajny ale to jest dla osob z grubym portfelem. Jak nie masz to lepiej sie nie brac. Polepszanie serii to swietna sprawa. Kazdy chcialby miec cos indywidualnego, innego niz wszyscy. Swapy i uturbianie to nie proste rzeczy i oczywistym jest, ze nie zrobi tego mietek z warsztatu. Nie bez powodu malo jest warsztatow ogarniajacych A8 od d3 w gore a co dopiero robiacych takie rzeczy.
Widzialem zarowno smarta z silnikiem z hayabusy jak i mazde mx5 ba z silnikiem v8 z z corvetty. Piekne ale i drogie projekty gdzie nie jest to podstawowe auto ale zabawka dla kogos z mozliwosciami finasowymi.
Widzialem zarowno smarta z silnikiem z hayabusy jak i mazde mx5 ba z silnikiem v8 z z corvetty. Piekne ale i drogie projekty gdzie nie jest to podstawowe auto ale zabawka dla kogos z mozliwosciami finasowymi.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator

- Posty: 6080
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Dlaczego ? Tego typu projekty nic tylko chwalić, przykład fajnego swapa:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 3&t=124563
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 3&t=124563
Black Cars Matters
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki






