Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 15 wrz 2016, 19:44

preston81 pisze:ja tam bym tego nawet zabawą nie nazwał :) ew udręką :) nie ma co kombinowac szukac mocniejszego auta i tyle
To jest najprostsza opcja i mniej bolesna :) Ale na pewno sa jakies konkretne f-my ktore sie tym zajmuja i nie trzeba czekac nie wiadomo ile.

Gość

Post autor: Gość » 15 wrz 2016, 19:58

No ja taką znam ale specjalizuje się raczej w swapach jak w motaniu. Reasumujac swap tez daje duzo radości ale trza go tez zrobic dobrze.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 16 wrz 2016, 07:49

Ja swapy i turbienia silników wolnossących mam opanowane bo to robiłem juz nie raz. Żeby dobrze uturbić motor (zaznaczam dobrze - zgodnie ze sztuką) to trzeba motor rozebrać na atomy, zrobic kompletniutki motor w zasadzie od nowa wymieniając wszelkie mozliwe uszczelniacze. Do tego trzeba odprężyć to profesjonalnie (a zadne przekładki i inne podwójne uszczelki do profesjonalnych metod odprężania nie należą) i wykazać się mega starannością przy projektowaniu obiegów wodnych i olejowych (mając wiedzę o zasadach przepływu i znając zalecenia producentów osprzętu który dokładamy). Jak na to nałożymy metodyczne dobranie kompresora spreżarki/sprężarek do zapotrzebowania silnika na powietrze i jego współczynników napełnienia to wyjdzie nam super projekt, który będzie jeździł pod warunkiem, że ktoś to wystroi porządnie w całym zakresie obrotów i z uwzględnieniem najwazniejszych zabezpieczeń (jak np. czujniki stukowe)

I na koniec pytanie - kto w ten sposób turbi teraz silniki? Nikt - a wiecie dlaczego? Bo nie ma na taką robotę popytu. A wiecie czemu nie ma na taka robote popytu? Bo jest to mega k....wsko drogie i podobny efekt łatwiej uzyskać swapem na mocniejszą jednostkę. A czemu tak ciężko znaleźć firmę która takie rzeczy zrobi z należytą starannością od początku do końca? Bo nikt nie chce za tą robotę zapłacić.

Jeśli ktoś myśli, że za 15 tysięcy uturbi porządnie V8 to się grubo myli. Porządny remont takiego silnika kosztuje w częściach (bez robocizny) około 11 tysięcy a gdzie cała reszta i robota? Ja kiedyś popełniłem taki temat na jednym forum, który wyjaśnia zasady i sposób turbienia wolnossaka wraz z szacowaniem kosztów takiego zabiegu. Polecam go przeczytać (mam nadzieje ze nie wywalicie linka)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=526543
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 16 wrz 2016, 11:24

Wojtek dobrze prawi-dlatego żadne argumenty jakie mi osobiście wysuwali tacy guru jak guzior do mnie nie docieraja i te projekty sa nic nie warte.

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 16 wrz 2016, 16:29

Wiedz tak , po moich przygodach stwierdzam że nie warto bawić się w żaden tuning tylko cieszyć się seryjnym autem albo zamienić na mocną serie , To już wiem

Natomiast co do Bartka (guzior) ma naprawdę ogromną wiedzę o v8 i w nie wątpię , jego pietą są detale, elektronika i branie sobie na głowę nadmiar ale to nadmiar dodatkowej pracy

co do kwestii mechanicznej to nie ma się do czego przyczepić silnik jest zrobiony na prawdę dobrze ( i nie ma żadnych przekładek albo podwójnych uszczelek w celu odprężenia ) jest wszystko jak ma być .

Natomiast u mnie elektronika jest problemem tu Bartek poległ ( nie wiadomo czemu przepalają się cewki zapłonowe ) i jeszcze parę innych niespodzianek, ogólnie cyrki <boisie> <boisie>

Oczywiście nie odpuszczę i skończę to auto ale już nie będę o tym pisał zanim nie zapnę wszystkiego na tip top

TYLKO MOCNE SERIE szkoda czasu i pieniędzy <faktycznie>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 wrz 2016, 06:19

Ja troszkę inaczej odbieram pewne sprawy i moim zdaniem trzeba by było zdrutować parę aut ślimakiem .
I wtedy można by coś powiedzieć :]
Czy motor bez dłubania wytrzyma i ile wytrzyma czy coś nie popłynie czy korba bokiem nie wyjdzie .
Bo może ten motor w serii sporo zniesie lub nie kto nie przetrze szlaków to tak na prawdę nie będzie wiadomo .
A to że firmy nie chcą robić bo łatwiej jest prościej i szybciej kasę zarobić .

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 wrz 2016, 15:51

Apophis pisze:Swap na BCY jak chcemy V8 bit albo cos nowszego w tfsi.
pomysł fajny tylko już widzę jak ktoś to ogarnia.....tutaj większość fahmanów nie może porządnie silnika zdiagnozować (np. takiego 4.2TDI bo ma już trochę "okablownaia")

Gość

Post autor: Gość » 17 wrz 2016, 15:52

Ależ nikt nie mowi ze to kazdy zrobi. Ja znam tylko jeden warsztat.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 wrz 2016, 15:57

Apo to proszę o namiary kto wsadzi mi silni 4.0TFSI z D4 do D3 (oczywiście ze skrzynią 8HP)

z całym szacunkiem ale nie latajmy w obłokach :)

Gość

Post autor: Gość » 17 wrz 2016, 16:09

Technicznie rzecz biorac BUH ma tu łatwiejsze zastosowanie. W Genowefa garage omawiałem takie swapy TFSI ale samego silnika bo cały napęd to dodatkowa nie mniejsza rzeźba. W każdym bądź razie Krzysiek Bryl wiedze ma spora mozliwości przerobowe też-zapytaj. Jesli finanse nie graja roli a uprzedzam że tu beda duże to baw się.
Robia tam projekty podobne ale o mniejszej wadze czyli jakies nowoczesna r36 z dsg ląduje np w seacie cordoba,golfie mk1 itd itp takich małych zrobili sporo i lata to.
Z takiego mojego luźnego rozeznania silniki takie jak wspomniane 4.0TFSI sa dośc dobrze skonstruowane i serwisy je szybko zabijają. Zaś skrzynie to juz delikatne popierdółki i sie szybko posypią.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 wrz 2016, 19:05

Ja uwazam, ze tuning jest fajny ale to jest dla osob z grubym portfelem. Jak nie masz to lepiej sie nie brac. Polepszanie serii to swietna sprawa. Kazdy chcialby miec cos indywidualnego, innego niz wszyscy. Swapy i uturbianie to nie proste rzeczy i oczywistym jest, ze nie zrobi tego mietek z warsztatu. Nie bez powodu malo jest warsztatow ogarniajacych A8 od d3 w gore a co dopiero robiacych takie rzeczy.

Widzialem zarowno smarta z silnikiem z hayabusy jak i mazde mx5 ba z silnikiem v8 z z corvetty. Piekne ale i drogie projekty gdzie nie jest to podstawowe auto ale zabawka dla kogos z mozliwosciami finasowymi.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 17 wrz 2016, 21:34

Dajcie "se" siana z takimi projektamk. Tak jak Przemek napisal, lepiej mocną serie niz podłubany wynalazek co nie wiadomo jak dlugo polata
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6047
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 wrz 2016, 01:43

Dlaczego ? Tego typu projekty nic tylko chwalić, przykład fajnego swapa:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 3&t=124563
Black Cars Matters

Gość

Post autor: Gość » 18 wrz 2016, 11:29

To jest jak by nie patrzeć tańszy swap od takiego o jakim sie wielu tu marzy :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 18 wrz 2016, 11:40

dice111, ok, ale to jest wszystko z wolnossaka na wolnossaka, a nie dokładaniedo wolnossaka turbo czy kompresor kombinowanie na wszelkie sposoby z wystrojeniem.

Takie proste tjuningi to nawet Apo ma ogarniete w małym palcu :D tylko ze on mocu akurat nie podnosil ;)
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl