Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 wrz 2016, 10:56

Nie moge tego czytac normalnie :) Swapy o ktorych piszecie, zarowno na 2,7 jak i na 3,0 to kupa roboty zarowno od strony mechaniczne jak i elektronicznej (z czego w tym drugim przypadku jest znacznie wiecej problemow).

Nie wiem czy nie lepiej jest turbić takiego ABZta (czy łatwiej nie będzie) niż wstawiać takie motory do D2. Jeszcze 2,7 bit do poliftowego d2 ma rację bytu, bo to ta sama epoka technologiczna i niemal bliźniacze rozwiązania po stronie mechaniki i elektroniki. Za to taki motor do przedlifta to techniczna rzeźnia będzie po stronie elektroniki.

I rozwala mnie Maciek Twoje pisanie o tym jak to łatwo się "wyłącza" z oprogramowania sterownika silnika wszystkie "niepotrzebne" rzeczy. Gdybyś chociaż częściowo (bo juz nie mówię o całości) zrozumiał w jaki sposob napisany jest software do obsługi takiego silnika i pozostałych wszystkich elementów wykonawczych w aucie, to byś szybko zmienil zdanie :) Tylko mi nie mów, że jakikolwiek tuningowiec wie od początku do konca jak do tego podejsc :) Wie tyle ile mu napisano w damosie a jak zaczyna się problem z informacjami poza damosem albo z samym zrozumieniem damosa (co proste nie jest) to auto stoi kilka miesięcy :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 19 wrz 2016, 11:02

Wojtek ja nie jestem specjalistą-to ci juz mówiłem ale znam speca który na moich oczach to ogarniał więc skoro dla niego 3 dnia pracy i sterownik nie cierpiał z braku wszystkiego to nie jest tak źle :)

Zdecydowanie wole swapa niz uturbianie :)

A4 b5 stalo u nich jakies 2 miesiące z czego elektronika/kabelkologia/strojenie i chip zajeło jakies 2 tyg.

Doglądajac swojej manii zaglądałem tez co się tam działo bo szczerze bardziej mnie to interesowało :D

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 wrz 2016, 11:04

Nie jestem oblatany w tuningowych sposobach zmiany softu sterownika. Damos to jakieś program co wrzuca pliki wsadowe sterowników gotowe? czy jak? Coś tam wrzuciłem do google ale za dużo speców tam się nie wypowiada :P

Zawsze myślałem, że profesjonalnie to się chip do programatora wrzuca, jakoś dekompiluje i edytuje... ale może za bardzo się rozpędziłem w moich domysłach?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 19 wrz 2016, 11:09

Nowsze stery te np z FSi i TDi po 2006 i wyżej sa wredniejsze w wszelakim dłubaniu. No ale jak ktos w tym siedzi od dziecka i z zamiłowania i do tego jest to jego chleb to powinien sobie z tym radzić. Fakt faktem że sam mi mówił że oprogramowanie to cholernie kosztowna sprawa. przykład-usunięcie immo ze sterownika BUH (5.0 tfsi) to koszt 1300-1500euro!

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 wrz 2016, 19:46

Karol, w wielkim skrocie to jest tak (duzo rzeczy teraz uproszcze dla wytlumaczenia o co biega), ze sterownik ma swoj procesor, pamięć i kupe innych elementow wewnętrzych (konwertery analogowo-cyfrowe, wzmacniacze sygnału, regulatory napięć itp).

Modyfikjemy pamięć bo ona zawiera zarowno komendy wykonawcze dla procesora jak i same wartosci niezbędne do wyliczeń ktore procesor robi. W skrocie jest to ciąg wartosci hexadecymalnych. Całą sztuką jest żeby wiedzieć ktore adresy w tej pamięci to komendy dla procesora a ktore to wartosci bazowe do wykonywania obliczeń. Przy cziptuningu zmieniamy wartosci bazowe (jak podnosimy moc albo dostrajamy seryjny sterownik po wymianie turbin, wtryskow itd). Ale jak chcemy już wywalac poszczegolne elementy osprzetu to musimy zmieniać już komendy dla procesora. To oznacza, że musimy znać język programowania tego procesora i rozumieć zasady pisania kodu.

No i teraz istnieje cos takiego jak damos - czyli opis tego ciągu wartosci hexadecymalnych ktorymi pluje pamięć. Damos opisuje dokladnie ktory kawałek pamięci to mapa, ktory kod procesora a ktory to suma kontrolna (ktora jak sie sterowi zgadzac nie będzie to ster po prostu nie odpali a ona sie zmieni jak będziemy zmieniac wartosci w mapach). Damos kosztuje w zaleznosci od swieżosci stera (wiadomo - im swieższe tym drożej, te starsze z konca lat 90 mozna spokojnie znaleźć w necie za friko). I teraz jesli w damosie napisane jest ktore kawalki kodu zmieniac zeby powylaczac poszczegolne elementy wykonawcze w sterowniku to spoko, niestety nie zawsze jest to takie proste i trzeba w kodzie pogrzebać a to potrafią tylko najlepsi. Pozostali muszą zapłacić za ich pracę i to słono :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 wrz 2016, 20:00

No czyli kicha bo modyfikuje sie na skompilowanym kodzie. Pewnie jakby go zdekomoilowac byloby to znacznie prostrze :D ale znajac zycie dekompilacja jest albo niemozliwa albo tak droga, ze tylko taki np tworca damosa sobie na to pozwolil ;P bo producenci to zbyt chetnie kodow zrodlowych nie udostepniaja :D programowanie niskiego poziomu zawsze mnie wkur...ło ;P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 19 wrz 2016, 21:07

Bugalon pisze: niestety nie zawsze jest to takie proste i trzeba w kodzie pogrzebać a to potrafią tylko najlepsi. Pozostali muszą zapłacić za ich pracę i to słono
Święte słowa.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 wrz 2016, 21:31

quwa ludzie piszcie po polsku bo nic z tego nie kumam :D <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 wrz 2016, 22:15

Jak nic nie kumasz :) przeciez napisalem tak prosto ze ominalem z 90% waznych technicznie szczegolow. Za taka wypowiedz profesjonalny tuner wyslal by mnie do afryki zbierac banany a nie tlumaczyc o co w cziptuningu chodzi :)

Ja popełniłem raz dekompilację kodu. Jest z nią bardzo duzo problemu, bo nie wiadomo co jest komendą procesora a co wartoscią. Zrobilem to do swojego sterownika w golfie (stary dobry ster z golfa g60 - zrobilem to bo turbilem wolnossacy silnik). Siedzialem nad tym ladnych kilka miesięcy a jest to sterownik nieporównywalnie prostszy od tych ktore siedzą w nowych silnikach. Jestem w stanie zaryzykowac stwierdzenie ze przy obecnym poziomie zlozonosci sterownikow dekompilacja jest niemozliwa. Albo opis kodu wyjdzie z fabryki (od inzynierow ktorzy pracują przy konstrukcji tych urządzeń) albo nikt na swiecie nie będzie wiedzial jak w tym w srodku nagrzebac :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 19 wrz 2016, 22:46

Wojtuś madry facet jesteś-masz u mnie wielki szacun za to. Ale prosze przestań pitolic że cos sie nie da nie uda bo sa jeszcze inni tez cwani a może bardziej :) Przejedx się do Krzyska Bryla własciela genowefy i sobie pogadacie na wyzszym poziomie :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 wrz 2016, 23:12

No zdekompilowac zaawansowany kod niejest prosto ale uwazam, ze na zdekompilowanym byloby latwiej. Przynamniej w punktu widzenia programisty :P procesor ma scisle okreslone komendy wiec po jego specyfikacji mozna to rozszyfrowac. Calosc pewnie w jakims asemblerze napisana.

Pewnie z punktu widzeia osoby tuningujacej latwiej zmienic konkretne hexy ale sa to przez kogos wymyslone zmiany w programie. A dekompilujac robisz to samemu, autorsko i naprawde profesjonalnie ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 19 wrz 2016, 23:24

Apophis pisze:
Bugalon pisze: niestety nie zawsze jest to takie proste i trzeba w kodzie pogrzebać a to potrafią tylko najlepsi. Pozostali muszą zapłacić za ich pracę i to słono
Święte słowa.
to nie święte słowa tylko bełkot.... w jakim kodzie ktoś grzebie? w źródłach? jacy najlepsi i w czym grzebią w skompilowanym sofcie zabezpieczonym na procku?
w czym grzebią firmy co zajmują się tzw. "wirusowaniem" - ruszają mapy? bawią się na limiterach? jak to się ma do komunikacji sterownika silnika z ASB?

kolejne idiotyzmy jakie można poczytać to jakieś "wycinanie tego co jest niepotrzebne" czy "wyłączenia tych opcji" i wszystko będzie działać...tak? a komunikacja to przypadkiem nie jest w obu kierunkach i jak nie dostanie np. sterownik ABS od sterownika silnika odpowiednich informacji (strzelam - obroty silnika) to nie walnie błędami i trybem awaryjnym?
ruszysz soft a co z sumami kontrolnymi?

ktoś pisał o udostępnianiu kodu źródłowego to po pierwsze żadna z firm tego nie zrobi a o wyciekach można zapomnieć...nawet gdyby wyciekł kod to rozczajenie tego nie jest takie proste bez porządnej dokumentacji (warto mieć na uwadze, że wszystkie systemy, układy itp. bajery są ze sobą powiązane i od siebie zależne - by cokolwiek grzebać trzeba ogarniać całość a nie jeden sterownik i instrukcje na nim wykonywane)

o dekompilacji softu by uzyskać źródła może pisać osoba, która nie wie nawet gdzie dzwonią bo zwykły studencina po informatyce wie, że dekompilacja takiego C daje sieczkę a nie kod i nic się z tego nie uzyska....
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2016, 23:28 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 19 wrz 2016, 23:25

No taaa pewnie ci wszyscy tunerzy co mają FSi z dsg w golfie mk1 to sobie robili to w fabryce :D <faktycznie>

Panton odpal se jutuba i popatrz to sam się zastanowisz nastepnym razem zanim napiszesz

Gość

Post autor: Gość » 19 wrz 2016, 23:42

Proponuje by ci co nie maja bladego pojęcia o temacie,nie widzieli nawet ani nie zamienili 5 zdań z kims z branży powstrzymali sie od pisania postów w tym wątku :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 wrz 2016, 06:31

Czemu? Ja próbuje się dowiedzieć, dlatego pisze :P

Panton, dekompilacja czegokolwiek daje sieczkę :D Tak tylko głośno się zastanawiam bo otrzymując taki kod byłoby mega prosto :P Ja wiem, że na wycieki nie ma co liczyć a o udostępnianiu źródła można zapomnieć. Raczej mówiłem o samej możliwości i tym, że na takim kodzie na pewno będzie pracować się łatwiej.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl