[D2 FL ALL ] Cewki z nowszego silnika
Podepnę choć VAGa i popatrzę na mass flow na WOT i czasy wtrysku na jałowym to porównam do tego co miałem przed wymianą. Na D i S silnik chodzi jakby... ciszej (?).
Co do "ssaka" Kolektorek był zdjęty, wyczyszczony i pomalowany, wężyki wszystko w silikon poszło i ogólnie trzymam tam porządek. Bałagan panuje jedynie w wiązce...ale to osobny temat na zimowy wieczór.
Co do "ssaka" Kolektorek był zdjęty, wyczyszczony i pomalowany, wężyki wszystko w silikon poszło i ogólnie trzymam tam porządek. Bałagan panuje jedynie w wiązce...ale to osobny temat na zimowy wieczór.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
Wiesz... ja z tych dociekliwych Stąd co do cewek sceptycznie podchodziłem.
Czas ładowania, czas wyzwolenia iskry i jeszcze masa innych parametrów jest inna w cewkach FSI vs MPI. Z drugiej strony sterownik BFM w środku nie różni się niczym od np. ARS czy ANK więc elektryczna strona jest zgodna a jedynie soft inny.
Czas ładowania, czas wyzwolenia iskry i jeszcze masa innych parametrów jest inna w cewkach FSI vs MPI. Z drugiej strony sterownik BFM w środku nie różni się niczym od np. ARS czy ANK więc elektryczna strona jest zgodna a jedynie soft inny.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
Ja miałem u siebie cewki OE kore miały tyle co silnik 83tys mil i zatem były w bdb stanie założone te czerwone z numerem jaki wyżej podałem stricte sciągnięte z MPI daja dokladnie takie samo wrazenie jak twoje ściągnięte z FSI. Daniel chyba dostał je z rsy nowszej te same-ale niech potwierdzi czy dobrze zrozumiałem.
Wystarczajacym argumentem na + jest to że daja mocniejsza i szybciej wyzwalana iskre bo dlatego je zakładaliśmy a taka iskra lepiej dopala mieszanke co sie przedkłada na nieco lepsze osiągi mniejsze spalanie i co dla mnie najwazniejsze kulture pracy. Na PB mam jak w nowym aucie na LPG w 90% też ale tu ma do rzeczy nie idealna precyzja wtryskiwaczy BRC na jałowym biegu i oczywiście jakośc LPG.
Wystarczajacym argumentem na + jest to że daja mocniejsza i szybciej wyzwalana iskre bo dlatego je zakładaliśmy a taka iskra lepiej dopala mieszanke co sie przedkłada na nieco lepsze osiągi mniejsze spalanie i co dla mnie najwazniejsze kulture pracy. Na PB mam jak w nowym aucie na LPG w 90% też ale tu ma do rzeczy nie idealna precyzja wtryskiwaczy BRC na jałowym biegu i oczywiście jakośc LPG.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 19:15 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Dlugosc iskry bywa rozna, zmienia sie tez jej moc oraz czas ladowania cewki zapisany w mapie dwell time w zaleznosci od obrotow i napiecia w instalacji. Spalanie to reakcja lancuchowa...jego pocztek zalezy od ilosci wzbudzonych atomow. Im wiecej tych atomow wzbudzi mocniejsza iskra tym lepiej dopali sie mieszanka. Liczy sie moment samego zaplonu gdyz dluzsza iskra nic nie znaczy - koncowka swiecy szybko znajdzie sie w obszarze wypalonej mieszanki ktora juz nie potrzebuje iskry.
Dobre wyczynowe cewki poznaje sie po najkrotszym czasie ladowania. Te z FSI naladuja sie w 3.0ms przy okolo 14v w instalacji. Przy 10v potrzebne jedt prawie 6ms. Przy 7000rpm iskra pojawia sie w cylindrze okolo 58 razy na sekunde czyli co okolo 17ms i trwa moze jedynie tak dlugo by cewka zdazyla sie naladowac ponownie. Ecu steruje czasem wyzwalania i pilnuje by sumaryczny czas samej iskry i czas ladowania nie przekroczyly czasu okienka na pelen cykl.
Fsi pomaga....ale najlepsze rezultaty uzyskac mozna po reprogramie ecu pod te cewki.
Dobre wyczynowe cewki poznaje sie po najkrotszym czasie ladowania. Te z FSI naladuja sie w 3.0ms przy okolo 14v w instalacji. Przy 10v potrzebne jedt prawie 6ms. Przy 7000rpm iskra pojawia sie w cylindrze okolo 58 razy na sekunde czyli co okolo 17ms i trwa moze jedynie tak dlugo by cewka zdazyla sie naladowac ponownie. Ecu steruje czasem wyzwalania i pilnuje by sumaryczny czas samej iskry i czas ladowania nie przekroczyly czasu okienka na pelen cykl.
Fsi pomaga....ale najlepsze rezultaty uzyskac mozna po reprogramie ecu pod te cewki.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
A jak by ktos miał problem z przerobieniem przedlifta na FSI oraz słysząłem że sie nie da to prosze w tym temacie jest rozwiązanie
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/3035 ... si-do-aeb/
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/3035 ... si-do-aeb/
Ty ale AEB to poliftowy motor - glowice ma 20v zupelnie jak polift. Tylko zaplon zrobiony dziadowski tam jest jak w przedliftach naszych. Cewki wiec pasuja spokojnie bo to siada idealnie jak w polifcie. Jak chcesz rozwiazanie przedliftowe pokazac, to daj jakis link do przerobki silników z vw/audi typu 1.8/2.0 16V
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Hej silnik AEB posiada moduł zapłonu tak samo jak nasze przedlifty .
To w czym jest problem ?
Pozdrawiam
To w czym jest problem ?
Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"