części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Cewki z nowszego silnika

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 paź 2016, 11:07

ładnego masz ssaka <prosze>

jakkolwiek by to nie brzmiało <cicho> :D
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2016, 11:07

Z osłonami jak zwykle. Drukarz ty nie masz LPG więc możesz inaczej odczuć potencjał tych cewek ale jak piszesz dupohamownia cos stwierdziła :)

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 03 paź 2016, 11:33

Podepnę choć VAGa i popatrzę na mass flow na WOT i czasy wtrysku na jałowym to porównam do tego co miałem przed wymianą. Na D i S silnik chodzi jakby... ciszej (?).

Co do "ssaka" :D Kolektorek był zdjęty, wyczyszczony i pomalowany, wężyki wszystko w silikon poszło i ogólnie trzymam tam porządek. Bałagan panuje jedynie w wiązce...ale to osobny temat na zimowy wieczór.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 paź 2016, 11:36

drookash pisze:Na D i S silnik chodzi jakby... ciszej (?).
drookash, masz dokładnie to samo odczucie :D
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2016, 11:38

też tak zauwazyłem,na jałowym jak cyko to pomimo customowego wydechu auta niemal nie słychac

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 03 paź 2016, 13:33

Zastanawia mnie... czemu tak się dzieje ? Łagodniejsze spalanie z powodu dłużej trwającej iskry ?
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 paź 2016, 13:39

kto by to analizował <bezradny>

najważniejsze że jest na duży + :D
to nie jest zwykły napęd...to

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 03 paź 2016, 14:55

Wiesz... ja z tych dociekliwych ;) Stąd co do cewek sceptycznie podchodziłem.
Czas ładowania, czas wyzwolenia iskry i jeszcze masa innych parametrów jest inna w cewkach FSI vs MPI. Z drugiej strony sterownik BFM w środku nie różni się niczym od np. ARS czy ANK więc elektryczna strona jest zgodna a jedynie soft inny.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2016, 15:34

Ja miałem u siebie cewki OE kore miały tyle co silnik 83tys mil i zatem były w bdb stanie założone te czerwone z numerem jaki wyżej podałem stricte sciągnięte z MPI daja dokladnie takie samo wrazenie jak twoje ściągnięte z FSI. Daniel chyba dostał je z rsy nowszej te same-ale niech potwierdzi czy dobrze zrozumiałem.

Wystarczajacym argumentem na + jest to że daja mocniejsza i szybciej wyzwalana iskre bo dlatego je zakładaliśmy a taka iskra lepiej dopala mieszanke co sie przedkłada na nieco lepsze osiągi mniejsze spalanie i co dla mnie najwazniejsze kulture pracy. Na PB mam jak w nowym aucie na LPG w 90% też ale tu ma do rzeczy nie idealna precyzja wtryskiwaczy BRC na jałowym biegu i oczywiście jakośc LPG.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 19:15 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 03 paź 2016, 17:10

Dokładnie, moje wyciągnięte są z RS4 2011 4,2 FSI, data na cewkach 12/2010 ;)

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 06 paź 2016, 16:45

Dlugosc iskry bywa rozna, zmienia sie tez jej moc oraz czas ladowania cewki zapisany w mapie dwell time w zaleznosci od obrotow i napiecia w instalacji. Spalanie to reakcja lancuchowa...jego pocztek zalezy od ilosci wzbudzonych atomow. Im wiecej tych atomow wzbudzi mocniejsza iskra tym lepiej dopali sie mieszanka. Liczy sie moment samego zaplonu gdyz dluzsza iskra nic nie znaczy - koncowka swiecy szybko znajdzie sie w obszarze wypalonej mieszanki ktora juz nie potrzebuje iskry.
Dobre wyczynowe cewki poznaje sie po najkrotszym czasie ladowania. Te z FSI naladuja sie w 3.0ms przy okolo 14v w instalacji. Przy 10v potrzebne jedt prawie 6ms. Przy 7000rpm iskra pojawia sie w cylindrze okolo 58 razy na sekunde czyli co okolo 17ms i trwa moze jedynie tak dlugo by cewka zdazyla sie naladowac ponownie. Ecu steruje czasem wyzwalania i pilnuje by sumaryczny czas samej iskry i czas ladowania nie przekroczyly czasu okienka na pelen cykl.
Fsi pomaga....ale najlepsze rezultaty uzyskac mozna po reprogramie ecu pod te cewki.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Gość

Post autor: Gość » 06 paź 2016, 20:13

A jak by ktos miał problem z przerobieniem przedlifta na FSI oraz słysząłem że sie nie da to prosze w tym temacie jest rozwiązanie :)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/3035 ... si-do-aeb/

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 09 paź 2016, 16:37

Ty ale AEB to poliftowy motor - glowice ma 20v zupelnie jak polift. Tylko zaplon zrobiony dziadowski tam jest jak w przedliftach naszych. Cewki wiec pasuja spokojnie bo to siada idealnie jak w polifcie. Jak chcesz rozwiazanie przedliftowe pokazac, to daj jakis link do przerobki silników z vw/audi typu 1.8/2.0 16V
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 09 paź 2016, 16:45

Hej silnik AEB posiada moduł zapłonu tak samo jak nasze przedlifty .


To w czym jest problem ?




Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Gość

Post autor: Gość » 09 paź 2016, 17:07

No własnie ja nie wiem o co chodzi bo nie interesuje nas ile zaworów ma silnik tylko że ma identycznie rozwiązany układ. Nie ma co porównywac silnika innego bo ma ten sam typ zapłonu co ABZ tylko w połowie-mój link ma pokazac jak przerzucic kabelki by se wsadzić cewki 4 pinowe :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl