Witam,
jak w temacie silnik gaśnie prosto mówiąc jak jest zimno. Przy zeszło tygodniowych mrozach zaczął gasnąć jak był zimny ale także po nagrzaniu - choć zdecydowanie rzadziej. Co ciekawe:
- po ponownym przekręceniu kluczyka odpala bez problemu,
- problem pojawia niezależnie od tego czy auto stoi, przyśpiesza czy też hamuje silnikiem,
- na obrotach odpala ponownie samoczynnie rozpoznać można jedynie po zapalających lampkach w zegarach.
- w komputerze silnika żadnych błędów, w innych sterownikach też bez błędów...
Wymieniony filtr paliwa, zrobiony test wydajności pomp. Pompy dają więcej paliwa niż określone w teście z ELSA (miało być ok 500ml w rzeczywistości 750 ml w 15s.) Wyczyszczone wszystkie styki przekaźniki etc.
Wygląda na to że komputer silnika traci na moment zasilanie z niewiadomych przyczyn. Za każdym razie po zgaśnięciu silnika komputer diagnostyczny traci połączenie z komputerem silnika.... Przejrzałem puszkę elektryczną pod komputerami silnika. Wyczyszczone wszystkie styki przekaźniki etc. Zaczyna mi brakować mi pomysłów. Może ktoś z Was miał podobny problem? Podobno mrozy znowu idą ...
pzdr, mg
[D3 04 4.0TDI ] Silnik gaśnie przy niskich temperaturach
[D3 04 4.0TDI ] Silnik gaśnie przy niskich temperaturach
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 23:21 przez mgg73, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
krzychumgg73 pisze:- w komputerze silnika żadnych błędów, w innych sterownikach też bez błędów...
A może to wina samego komputera? Jeden czy oba tracą połączenie? (jest taki błąd? bo powinien jeśli traca połaczenie)
Dobra, po nockach już się nie będę udzielał na łamach Forum
Ostatnio zmieniony 11 sty 2016, 14:34 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
krzychudrago_o pisze:mgg73 pisze:- w komputerze silnika żadnych błędów, w innych sterownikach też bez błędów...
Niestety w komputerach innych też żadnych błędów. No zrobiło się zimno i zabawa od początku. Chyba wyciągnę suszarkę i zacznę ogrzewać poszczególne podzespoły
[ Dodano: 2016-10-16, 16:51 ]
Witam,
Odgrzewam temat - niestety robi się zimno i problem powrócił.
Po kilku testach doszedłem do wniosku, iż jedyne co pomaga to podgrzanie sterownika silnika (podrzędnego). Wówczas nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych wszystko działa poprawnie. I tu prośba o pomoc w kwestii wymiany sterownika. Jaki kupić i czy jest szansa na to że będzie działał bez dodatkowej adaptacji? I ewentualnie czy da się to ogarnąć we własnym zakrasie?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
pzdr,
Marcin
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 06:23 przez mgg73, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupiłem używany sterownik niestety mam problem z odczytaniem kodu PIN z ECU. Próbowałem VAG CAN Commander 3.6 niestety nie czyta eprom. Łączy się wprawdzie ze sterownikami ale w samym programie nie ma opcji zczytania kodu dla EDC16. Czy ktoś moze mi coś podpowiedzieć? Jakiego programu użyć? A może da się ustalić pin na podstawie VIN?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Patrząc po dacie pewno już rozwiązałeś problem ale - ja bym robił w sposób następujący - zakupić MPPS na alledrogo.pl. Jeżeli masz komunikację - jesteś wygrany - ściągasz program ze swojego kompa ( slave ) i wgrywasz go do tego co zakupiłeś. Unikniesz kodowania kompa - nie jest to proste na 100% masz inny VIN - już problem, dalej immo....
Jak nie masz MPPS a nie mieszkasz daleko od Pszczyny - mogę pomóc.
D.
Jak nie masz MPPS a nie mieszkasz daleko od Pszczyny - mogę pomóc.
D.