części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 09 3.0TDI ] Adaptacja zawieszenia


kali
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2013, 09:44
Lokalizacja: Lublin

[D3 09 3.0TDI ] Adaptacja zawieszenia

Post autor: kali » 01 kwie 2014, 20:37

Witam musze przeprowadzić adaptacje zawieszenia po wymianie czujnika poziomu, czy po wpisaniu w kanale 1,2,3 i 4 dla poszczególnuch kół wysokości zawieszenia trzeba jeszcze w jakimś kanale zatwierdzić nowe wartości , w ross tech wiki piszą że w 5 kanale zmienić wartość na 1 tylko ja nie mogę wejść w kanał 5 bo jest nie aktywny prosze o pomoc i z góry DZIĘKUJE za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 01 kwie 2014, 20:46

Na stronie Ross tech masz całą procedurę , czyli jak sprawdzić wartości i jak zmierzyć wysokość oraz w jakie kanały wpisać .

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html

kali
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2013, 09:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kali » 01 kwie 2014, 22:40

Ja wiem jak zrobić tylko z tego co piszą w ross tech trzeba wejść w kanał 5 i zmienić wartość na 1 tylko ja niemogę w kanał 5 wejść bo wyświetla mi się error

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 02 kwie 2014, 13:30

[Security Access - 16]
Enter 31564

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2014, 15:38

Mam pytanie. Robię adaptację właśnie i obnizylem naradzie o 10 mm z 416 na 426 ale jak wchodzi ponownie aby obniżyć to stored value znowu jest 416. Tak zawsze jest?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 22 paź 2016, 14:35

jakie wysokości sa w zwyklym zawieszeniu

na :

1 lift
2 comfort
3 auto
4 dynamic

wysokości tył i przód proasze o pomoc ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 paź 2016, 11:49

kali pisze:Ja wiem jak zrobić tylko z tego co piszą w ross tech trzeba wejść w kanał 5 i zmienić wartość na 1 tylko ja niemogę w kanał 5 wejść bo wyświetla mi się error
Nie zostały spełnione wszystkie warunki do poprawnego zakończenia kalibracji.
drago_o pisze:... ale jak wchodzi ponownie aby obniżyć to stored value znowu jest 416. Tak zawsze jest?
Tak jest.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 paź 2016, 16:28

Hehe... odkopane :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 23 paź 2016, 16:57

ee no Pany odkopaliście sami <brawo>

ja chciałem wiedzieć co i jak z wysokościa ale juz sam doszedłem


najważniejsze ogólnie było najpierw ustawienie auta na DYNAMIC i sprawdzenie wysokości I WTEDY ZACZĄĆ ADAPTACJE

Ja robiłem to na auto i mierzyłem i wyszły cyrki <boisie>

jednak udało mi sie zaadaptować przypadkowo przód na taka wysokość że nie mogłem ręki włożyć!!

i zaadoptowało sie ale... co z tego jak tak jezdzić nie szłoby prZeciez

ogólnie po wielu walkach dotarłem sam do tego ze ustawić na dynamic i zostawić i adaptować

auto poprostu podnosi sie z dynamic na normal lewel i ogien lecimy

ustawiłem teraz :

398 tył obie strony

421 przód lewe

416 przód prawe

minimum brakknie do ideału ;)

ale chce opuścic o 20 w dół tylko .. czy to dla amorów bezpieczne ?

wiem że mogę więcej opuścic i bez zadnego gadzetu tylko kompem bo zrobiłem to ale

1 chce wiedziec czy toe 20 mm będzie bezpieczne dla zwyklego amora nie eskowego?

2 jak opuszczać najpierw tył pozniej przód?

3 czy jest jakis sposób na zmiane kodowania aby wszystkie koła poszły odrazu w dół o 20??

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 paź 2016, 19:22

20 to pikus :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 paź 2016, 01:15

dracus6662 pisze:ee no Pany odkopaliście sami <brawo>
No rzeczywiście, niezły "pasztet" <faktycznie>
dracus6662 pisze:najważniejsze ogólnie było najpierw ustawienie auta na DYNAMIC i sprawdzenie wysokości I WTEDY ZACZĄĆ ADAPTACJE
Nie bardzo rozumiem czemu ma to służyć... tym bardziej że:
dracus6662 pisze:auto poprostu podnosi sie z dynamic na normal lewel i ogien lecimy
Z mojej wiedzy wynika, że robimy to właśnie na pozycji "Automatic" :)

Zresztą dalszy twój opis to potwierdza ponieważ...
dracus6662 pisze:ustawiłem teraz :

398 tył obie strony

421 przód lewe

416 przód prawe
Zgodnie z informacją techniczną jeżeli masz to co powyżej na Automatic to jest fabrycznie - właściwie to nie bo przednie nie stoją identycznie a powinno być 416/398 :)

Jeżeli masz zawieszenie zwykłe komfortowe, a tak wynika z twojego numeru VIN, i takie wartości ustawiłeś dla pozycji Dynamic to moim zdaniem jest słabo :)
dracus6662 pisze:1 chce wiedziec czy toe 20 mm będzie bezpieczne dla zwyklego amora nie eskowego?
Nic mu się nie stanie - pisałem to wielokrotnie. Toć sam jeżdżę na mocnej glebie już kilka lat i jakoś dają radę :)
dracus6662 pisze:2 jak opuszczać najpierw tył pozniej przód?
Wszystko razem.
dracus6662 pisze:3 czy jest jakis sposób na zmiane kodowania aby wszystkie koła poszły odrazu w dół o 20??
No masz możliwość kodowania ale nie licz na 20mm samym kodowaniem :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 24 paź 2016, 06:55

ogólnie dzięki za pomoc i rozjaśnienie sprawy <okok>

ja robiłem tak:

ustawiłem na AUTO i robiłem kalibracje

wynik : auto najpierw miało LOW LEWEL

Anastępnie NORMAL LEWEL

Ale wciąż wychodziło w pierwszej kratce WAIT

wynik : kontrolki migajace , błąd świateł , błąd braku nastaw podstawowych w gr. 34


Po ustawieniu na DYNAMIC :

wynik : samochód podnosi sie do poziomu NORMAL LEWEL

po kilku sekundach i wychodzi w okienku VALUE


Robie adaptacje i wszystko jest ok wróciło niemal do stanu idealnego

mówie idealnego bo : lewe przód jest wyżej o 5mm ale:

kuźwa robiłem to 3 godziny żeby doprowadzić wszystko do stanu takiego bo kazde kolo miało inaczej

ile ma być na dynamic ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 paź 2016, 13:17

dracus6662 pisze:kuźwa robiłem to 3 godziny żeby doprowadzić wszystko do stanu takiego bo kazde kolo miało inaczej
No co ty?.... A na forum piszą, że podłączasz kompa, 10 minut i po kalibracji <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 paź 2016, 13:20

Najlepiej i najprościej to tylko łącznikami się robi... zero zabawy kompem i z kanałem 10 minut :) no na adaptację z kompem to trochę zabawy jest ale do ogarnięcia jak się nie pomylisz w którymś kole i nie powtarzasz 15 razy tego samego :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 paź 2016, 16:46

drago_o pisze:Najlepiej i najprościej to tylko łącznikami się robi... zero zabawy kompem i z kanałem 10 minut :)
hehehe... to następny mit powtarzany po wielokroć <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl