Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 3.7MPI ] Dziwny problem z autem

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 lis 2016, 21:04

Jest regulator napięcia na alternatorze w D3
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 01 lis 2016, 21:11

W którym miejscu Michał bo ja miałem taki alternator w rękach i nie było tam nic poza wyjściem i wejściem na chłodzenie i sroba do podłączenia przewodu plusowego.

Szczerze to jestem ciekaw w którym miejscu on jest.Jezeli jest.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 lis 2016, 21:13

Obrazek

Numer 4 na rysunku :

077 903 803 D

https://www.ecstuning.com/b-genuine-vol ... 77903803d/
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 01 lis 2016, 21:21

Michał popraw screena bo nic nie widać, za mała rozdzielczość ;)

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 01 lis 2016, 21:22

U mnie dobrze widać po otwarciu w nowym oknie - ogólnie rzecz biorąc - regulator tam występuje
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 01 lis 2016, 21:44

Ale na 100% to nie jest alternator z d3 bo ten Michał co ty wrzuciles jest chłodzony powietrzem co widać po tylnej części.
Popatrzcie na aukcjach tam dokładnie widać że alternator z d3 nie ma miejsca na regulator.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 01 lis 2016, 23:25

Nie wszystkie rysunki etki oddaja wizualna strone podzespolu. Ale czesci w niej sie zgadzaja. Jakbys poszukal obiegu chlodzenia to i reszta alternatora by sie znalazla :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 02 lis 2016, 06:54

Mniejsza o rysunki, wiadomo że nigdy nie będą w 100% pokrywać się z tym co jest faktycznie.

Ten regulator które kolega podał wyżej kosztuje 160$ i w PL chyba będzie ciężko znaleźć. Po numerze w Google nic w PL nie pokazuje. Dodatkowo w opisie nie ma mojego silnika ale mniejsza z tym.

Dziś sprawdzę jakie napięcie wychodzi bezpośrednio z alternatora, jeśli jest większe niż 14,4V będę do wyjmował i szukał w nim przyczyny. Jeśli będzie OK, będę szukał dalej.

A może ktoś z ciekawości sprawdzić ile ma u siebie ładowanie na akumulatorze?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 lis 2016, 07:10

Regulator znajduje się za tylną pokrywką w alternatorze , regulator jest tylko orginalny do kupienia - zamienników brak . Sprzedałem już pare sztuk .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ernesto

Post autor: ernesto » 02 lis 2016, 08:03

Tak wysokie napięcie nie będzie winą modułu zarządzania energią.
To jest problem z alternatorem a dokładniej z regulatorem napięcia. Jeśli tego nie zrobisz to w momencie akumulator będzie do wyrzucenia. A i elektryce też się to odbije czkawką.
Freeq pisze:Dziś sprawdzę jakie napięcie wychodzi bezpośrednio z alternatora, jeśli jest większe niż 14,4V będę do wyjmował i szukał w nim przyczyny. Jeśli będzie OK, będę szukał dalej
Nie masz co szukać dalej bo to ewidentnie wina alternatora. Ładowanie rzędu ponad 16V w instalacji dwunastu voltowej jest niedopuszczalne.
Znajomy w MB miał podobny przypadek z tym, że on uważał, że jest to normalne. On z kolei miał 18V i w ciągu 2 miesięcy ubił 3 akumulatory.

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 02 lis 2016, 08:36

michalwruszak pisze:Regulator znajduje się za tylną pokrywką w alternatorze , regulator jest tylko orginalny do kupienia - zamienników brak . Sprzedałem już pare sztuk .
Skolka taki regulator u Ciebie w sklepie? Może być info na PW.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 02 lis 2016, 11:36

W środku w alternatorze nie wiem co jest bo nigdy takowego nie rozbieralem.Jesli faktycznie regulator tam jest to alternator trzeba później akoś uszczelnić.Czyli powinny być jakieś oryginalne części do tego.Tak czy tak "na" alternatorze go nie ma jeśli jest to"w" alternatorze.Jesli ktoś będzie miał pewność co do jego istnienia to proszę się podzielić bo to ciekawe a może się kiedyś przydać.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 lis 2016, 11:48

Dekielek tylny uszczelnia cały alternator - dokładnie - regulator napięcia jest w środku alternatora - daje Ci moje słowo że on tam się znajduje :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 02 lis 2016, 12:46

A pod dekielkiem z tyłu jest coś do uszczelnienia? O-ring, podkładka czy może na silikon/klej jest to złożone?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 lis 2016, 20:24

Freeq, silikon czy tam klej używa tylko Zenek Bębenek z blaszaka :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl