części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Tryb podnośnika- problem z włączeniem


zzzzzzzz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:23
Lokalizacja: Małpopolska

Post autor: zzzzzzzz » 19 lis 2016, 20:49

Tryb j mode myślę że był włączony bo im o tym mówiłem a właściciel ma 2 auta na pneumatyce mówi ze wie o co z tym chodzi... mam nadzieje. Właśnie, już raz to było robione bo po 2 tyg na podnośniku i wiszenia kół w powietrzu tylne zostały w takiej samej pozycji jak wisiały na podnośniku następnie spuscili tak jak mówisz i sie upoziomowało

[ Dodano: 2016-11-19, 20:49 ]
Na komputerze wyskakuje błędna adaptacja zaiweszenia, kazde koło różni sie od siebie praktycznie po ok 0.5cm na wysokosci, adaptacja na nowo nic nie daje :/ ani z wypoziomowaniem kół do jedenj wysokości ani z twardoscia ( robiona dobrze). Dodam ze gdy opuszczam auto na dynamic zielona kontrolka caly czas świeci jakby caly czas go próbował jeszcze opuścić natomiast auto tez jest mniej wiecej dobrze wypoziomowane

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 19 lis 2016, 21:08

Bardzo stare sterowniki na dynamicu wyswietlaja na slate kontrolke zielona.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 20 lis 2016, 08:26

nie bardzo stare tylko z zawieszeniem Comfort

jestem po 2 tygodniowej walce z zawieszeniem po zmianie wahaczy i uniesieniu lekko auta z jednej strony na podnosniku ...

wygląda to tak :

po pierwsze łaczniki masz z 2004r nabank [linki co ida od wahacza do czujnika]

sa tak wyrobione że różnica może wynieśc nawet 5mm

spróbuj wyciądnąć je z tej gumy tylko nie zaduś sie od rdzy... nasmaruj wyczysć i złóz a najlepiej kup nowe

po drugie odkształcenie błotnika

po trzecie jakość pomiaru...

po czwarte adaptacja sterownik u mnie nie akceptuje kilka adaptacji max 5 dziennie

jezeli wyeliminujesz powyższe błedy to dodatkowo masz jeszcze 2 sprawy:

laptop na masce z lewej strony

nie czekasz na wyswietlenie value w okienku adaptacji dopiero po tym bedzie prawidłowa

i na koniec w zawieszeniu comfort zawsze pali sie zielona lampka bynajmniej w pre fl a to ze wzgledu ze zawieszenie nie jest sport

w menu mmi kiedy zmieniasz poszczególne tryby zawieszenia to trzałka informuje czy auto idzie w góre czy w dół az do momentu kiedy osiągnie zadaną wysokośc w danym trybie

ale jezeli włączasz tryb dynamic odrazu włacza sie lampka zielona na szafie az do wyłaczenia trybu dynamic

ale na mmi biała strzałka informuje cie cie czy dana wysokość jest osiagnieta czy jeszcze nie... jezeli osiagnie wymagana wysokość biała strzałka będzie juz nie podswietlona

jezeli masz tryb auto również bedzie paliła sie zielona lampka po przekróczeniu pewnej przedkości i utrzymaniu jej przez okreslony czas

czasem w zaleznosci od sprawności układu pneumatyki jak również od stanu drogi czas obnizania lub podwyzszania auta może trwac dłużej....

ale jezeli czas zmiany pomiedzy poszczególnymi trybami przekroczy określony czas

na wyswietlaczu pojawi sie zółta kontrolka lub zielona i zółta w zalezności od trybu w którym wystąpił błąd

obniżanie auta RÓWNIEŻ SPRAWIA KŁOPOTY . poniewaz mój strownik nie chciał przyjąć wiecej niz 18mm i na tym koniec nawet 1 mm nie dalo sie go już oszukać , obniżałem linkami

ogólnie trochę mi to zajeło ogarnięcie obniżenia auta bo kazdy szczegół ma tu znaczenie

przesuniety otór montazowy łącznika czujnika wysokości

wyrobiony łacznik wysokości

deformacja błotnika

słabe cisnienie w kołach

laptop na masce

wystapienie błędu podczas adaptacji wymaga zamkniecia programu i zagaszenia auta

zmiana kodowania wysokosci wymaga zamknięcia programu i zgaszenia auta

kabel zrywa połączenie

poziom podłogi

uszkodzony czujnik poziomowania

luzy na zawieszeniu

to tak po krótce

mi trochę zajęło ogarnięcie wszystkiego <jezyk2>

przez okreslenie auto jest tak mniej wiecej wypozoimowane to wiesz 2 palce gdzie

albo audi jest wypoziomowana albo nie

zaczynaj na nowo od początku od kodowania i adaptacji po kolei i schodż coraz nizej

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lis 2016, 09:44

sa tak wyrobione że różnica może wynieśc nawet 5mm
To nie regula bo u mnie to byly raczej zapieczone i nie dalo sie nawet lekko ruszac. Poza rym ori chyba tak nie zrzucisz z glowki. Ja musialem rozcinac ori laczniki.
po czwarte adaptacja sterownik u mnie nie akceptuje kilka adaptacji max 5 dziennie
Ja robilem do oporu :)
dracus6662 pisze:nie czekasz na wyswietlenie value w okienku adaptacji dopiero po tym bedzie prawidłowa
Raczej nie wkradlo sie tu przypadkiem. Mozna przejsc do kolejnego kanalu jak wartosc zostanie zaakceptowana jako VALID
dracus6662 pisze: i na koniec w zawieszeniu comfort zawsze pali sie zielona lampka bynajmniej w pre fl a to ze wzgledu ze zawieszenie nie jest sport
To nie prawda. Tu istotny jest soft sterownika zawiasu lub zegarow(nie jestem pewien). Ja mam comfort, prelift i nic nie swieci na stale.
dracus6662 pisze:wystapienie błędu podczas adaptacji wymaga zamkniecia programu i zagaszenia auta

zmiana kodowania wysokosci wymaga zamknięcia programu i zgaszenia auta
Kup inny kabel ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 lis 2016, 11:15

dracus6662 pisze:po czwarte adaptacja sterownik u mnie nie akceptuje kilka adaptacji max 5 dziennie
dracus6662 pisze:nie czekasz na wyswietlenie value w okienku adaptacji dopiero po tym bedzie prawidłowa
dracus6662 pisze:wystapienie błędu podczas adaptacji wymaga zamkniecia programu i zagaszenia auta
dracus6662 pisze:zmiana kodowania wysokosci wymaga zamknięcia programu i zgaszenia auta
dracus6662 pisze:kabel zrywa połączenie
Przy sprawnym aucie nie spotkałem się z żadnym z powyższych przypadków i wg. mnie jest to problem kabla lub interfejsu.

Różne anomalie mogą się też pojawić jak sam sterownik nie jest w pełni sprawny ale to już inny temat.
dracus6662 pisze:poziom podłogi
Równa pozioma powierzchnia to jest podstawowy warunek poprawnej kalibracji zawieszenia :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 20 lis 2016, 11:19

FOSS pisze:Równa pozioma powierzchnia to jest podstawowy warunek poprawnej kalibracji zawieszenia
Ja pojechalem do zaprxyjaznionej skp i tam robilem. Przy okazji nauczylem ich mechanika i ustawiac swiatla tez bo wczesniej na przegladzie chcial mi srobokretem samym ustawic :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 20 lis 2016, 12:22

ze srubokrętem tez mi swiatła chcieli regulować raz..... <brawo>

główkę mozna wyciągnąz ztej gumy spokojnie podobnie jak w przegubach kulistych z pierscieniem sprezystym

i wtedy widac jak skorodowana jest główka a aby włożyc spowrotem trzeba nabić młotkiem

jest również mozliwosć przeprowadzenia niepoprawnej kalibracji i bedzie ona zatwierdzona przez sterownik:

brak oczekiwania na napis value czyli auto najpierw opuszcza sie pozniej podnosi ale nawet jak podniesie potrzebuje nieraz chwilke więcej jezeli wtedy wpisze sie wartosc to zaakceptuje i tak dalej az do punktu 5 i da sie wartosc 1 i zaakceptuje ale nie bylo value na poczatku to nie ustawi sie zawieszenia dokladnie pomimo ze wszystkie wartosci były akceptowalne

na koniec jeszcze bardzo banalna sprawa może być podgiety Łącznik czujnika ....
jezeli wszystko sprawne i kabel ok oraz laptop podczas kalibracji nie dociąza lewej strony

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 11 lut 2017, 23:05

Czy VCDS'em da się włączyć Jacking Mode? Bo nadal mam pacjenta z martwym MMI, a trzeba zmienić jedno z kół..

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 lut 2017, 00:25

Podnieś lewarkiem za wahacz ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 lut 2017, 10:27

Wypnij aku
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lut 2017, 23:45

dice111 pisze:Wypnij aku
Dokładnie tak.
Odpiąć aku a regulacja zawieszenia siłą rzeczy nie będzie aktywna i nic złego z pneumatyką nie powinno się wydarzyć.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 02 kwie 2017, 22:08

Panowie, mam pytanie, trochę czytałem i zrobił mi się mętlik w głowie, stąd ten post, ogólnie auto stoi u mechanika, ma zdjęte głowice, ale przed tym totalnie nie pomyślałem żeby auto wprowadzić w tryb serwisowy zawieszenia, bo niby po co skoro będą ściągane głowice ? Ale mechanik wyjął kompresor, i cały tył usiadł tak bardzo że prawie cała opona schowała się w nadkolu, coś się mogło stać ? Aku niestety nie jest odpięty.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 02 kwie 2017, 22:36

Ogolnie jeżeli auto nie próbował podnosić lewarkiem to samo weszlo w tryb awaryjny i zablokowalo się w ostatniej pozycji.. niech właczy stacyjke i zablokuje auto / ustawi w tryb podnośnika...

ale z tego co mówisz to trochę dziwnie to wygląda bo demontaż kompresora nie sprawi ze auto klapnie....

do tego sa zawory / rozdzielacz

jeżeli doopa klapla to albo podnosił przód albo tyl abo cale auto i teraz klaplo jak opuścił z podnośnika.

jeżeli nic nie ruszał to czemu duupa siadła? a przód nie? do ewidentnie podnosił fure

no chyba ze samochód stoi pare dni i miechy sa nieszczelne albo gdzies jest nieszczelność w układzie...

jeżeli gość powie ze auta nie podnosił to po zamontowania uuuu kopresora będzie jak przedtem czyli się wypoziomuje ale jeżeli będzie kulawo stała to będzie znaczyc ze auto podnosil i czeka cie poziomowanie zawiechy

nie jest to az tak skomplikowane chociaż za pierwszysm razem trochę się umeczylem teraz już 10-15 min max

Wojtec1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 213
Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Wojtec1987 » 02 kwie 2017, 22:47

Z tego co mi wiadomo to auta nie podnosił, bo mówiłem mu o tym że jeżeli będzie chciał go podnieść to ma do mnie dzwonić i powiem mu co robić, wiec raczej nie byłby świnią, ogólnie to auto z rozebranym silnikiem stoi już miesiąc, a tył opadł jakieś dwa dni po rozebraniu silnika, miechy raczej są szczelne, kiedyś nie odpalałem auta przez tydzień i nie opadł.

No właśnie to mnie zdziwiło, że tył siedzi a przód normalnie.

Czyli podsumowując, w najgorszym wypadku czeka mnie zabawa komputerem ? Mechanicznie nic nie powinno się stać ?

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 02 kwie 2017, 23:01

ogolnie jeżeli mało jezdzieles zasobnik powietrza w bagażniku mógł się dawno skonczyc tzn zapas powietrza a kompresor nie działa jest odpięty wiec nie ma co napompować auta...



jest możliwe ze masz nieszczelność w układzie ale po odlaczeniu kompresora auto nie powinno opasc

włacz tryb podnośnika i będzie dobrze lub ostatecznie odepnij aku ale pewnie czeka cie kodowanie zresztą jak auto stoi długo to ze względu na prądozerna elektrykę jest zalecane odpięcie aku ;)

jeżeli auta nie podnosił to nic się nie stanie w ostateczności czeka cie poziomowanie tylko poco jak możesz właczyc tryb podnośnika albo aku rozłaczyc tylko pamietac by przy podłączaniu stał na ziemi a nie na podnośniku jeżeli nie masz włączonego trybu no chyba ze stoi na podnośniku na 4 kolach ;) a nie wisi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl