części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 preFL ALL ] Szyby - sterowanie

Chris
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 15 sie 2016, 14:42
Lokalizacja: Poznań

[D2 preFL ALL ] Szyby - sterowanie

Post autor: Chris » 19 lis 2016, 19:48

Zastanawiam się, czy mam kolejną awarię, czy muszę coś zaprogramować, czy tak po prostu jest...
Otóż szyby elektryczne u mnie działają tak, że cisnąć przycisk szyby kierowcy automatycznie jedzie całkiem do dołu, a każda inna, żeby pojechała na sam dół musi mieć przytrzymywany przycisk.
Czy to jest ok?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2016, 22:05 przez Chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 lis 2016, 20:11

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Szyby - sterowanie

Post autor: gtfan » 21 lis 2016, 12:31

Chris pisze:Zastanawiam się, czy mam kolejną awarię, czy muszę coś zaprogramować, czy tak po prostu jest...
Otóż szyby elektryczne u mnie działają tak, że cisnąć przycisk szyby kierowcy automatycznie jedzie całkiem do dołu, a każda inna, żeby pojechała na sam dół musi mieć przytrzymywany przycisk.
Czy to jest ok?
Jest ok, ten rocznik tak ma. Dopiero od 96/97' było komfortowe otwieranie szyb.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 lis 2016, 12:49

Chris, a spróbuj zrobić tak, że np. przednią pasażera przytrzymaj cały czas w dół, następnie cały czas do końca w górę, i jak się zamknie, to wciśnij przycisk raz w dół, jak dojdzie do końca to raz w górę...

moim zdaniem powinno zadziałać, bo dziwnym jest dla mnie, że jedna strona (kierowca) to ma, a pasażer nie <hmm> ... daj znać.

W niektórych przypadkach tą czynność (cały czas trzymać przycisk w górę a następnie cały czas w dół) trzeba powtórzyć 2x.

Tak przynajmniej programuje się szyby po odpięciu akku.
to nie jest zwykły napęd...to

Chris
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 15 sie 2016, 14:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Chris » 21 lis 2016, 13:22

Dzięki za wskazówki, bo właśnie o programowaniu szyb pomyślałem, a jednak mimo, że to grupa VAG to jednak w każdym aucie potrafi być inaczej.

Też mnie się wydaje, że nie jest to normalne, że tylko jedna szyba tak ma...

Z kolei w ogóle dziwnym jest fakt komfortu, bo zazwyczaj ma on dwa "stany" na przycisku, czyli w jednym opuszcza się tak długo, jak trzyma się przycisk, a wciskając go mocniej szyba jedzie automatycznie, a jednak w A8 jest tylko przycisk jednostopniowy.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 lis 2016, 19:12

Four rings to rule them all

Chris
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 15 sie 2016, 14:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Chris » 21 lis 2016, 19:27

Czyli jak to jest? Mam tylko funkcję komfortowego opuszczania szyby kierowcy i to jeszcze w dodatku bez podnoszenia?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 lis 2016, 19:47

Tak. Tak jak pisałem, ten rocznik tak właśnie miał.
Four rings to rule them all

Chris
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 301
Rejestracja: 15 sie 2016, 14:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Chris » 21 lis 2016, 19:49

A co do cholery, jak dla mnie komfortowe jest właśnie niecałkowite opuszczanie? ;)
Co za bezsens.
Ale spróbuję z tym programowaniem i tak, bo jak napisałem... wolę trzymać przycisk i opuszczam ile chcę.

A masz może gdzieś te schematy elektryczne, o których wspominasz w tamtym temacie?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 lis 2016, 20:53

Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 21 lis 2016, 22:05

martin_rs4 pisze:Tak przynajmniej programuje się szyby po odpięciu akku.
NIE tak! Podnosisz szybę do góry a jak jest już zamknięta puszczasz przycisk i ponownie ciągniesz do góry trzymając go 5 sekund ...adaptacja zakończona ;)


W każdym VAGu tak się robi adaptację po odłączeniu aku.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 21 lis 2016, 22:55

danishow pisze:
martin_rs4 pisze:Tak przynajmniej programuje się szyby po odpięciu akku.
NIE tak! Podnosisz szybę do góry a jak jest już zamknięta puszczasz przycisk i ponownie ciągniesz do góry trzymając go 5 sekund ...adaptacja zakończona ;)


W każdym VAGu tak się robi adaptację po odłączeniu aku.
No a co ja wyżej tak nie napisalem <hmm> ... może nie tak szczegolowo, ale zamysł był ten sam no i bynajmniej takie programowanie tez o dziwo dziala :D
to nie jest zwykły napęd...to

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 lis 2016, 23:58

łatwo sprawdzić jakie wersje silniczków w drzwiach się ma... otwieramy lub zamykamy
trzymając cały czas guzik, jak szybka dojedzie do końca i po chwili słychać
cyknięcie przekaźnika w drzwiach - mamy komfort

jeżeli niema cyknięcia (silnik cały czas próbuje kontynuować pracę) komfortu ni ma

"programowanie" po odłączeniu akku nie polega na trzymaniu przez ileś sekund tylko
trzeba raz z guzika pogonić w dół i do góry ręcznie i sprawa załatwiona...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 22 lis 2016, 09:02

maciu pisze:"programowanie" po odłączeniu akku nie polega na trzymaniu przez ileś sekund tylko

trzeba raz z guzika pogonić w dół i do góry ręcznie i sprawa załatwiona...
no ja właśnie też takie "programowanie" znam... życie pokazuje, ze są różne szkoły, ale najważniejsze, że się sprawdzają i to działa...

Chris, daj znać czy działa czy nie... .

Natomiast pytanie z mojej strony o tylne szyby... tutaj (przynajmniej u mnie) nie ma tego sterowania komfortowego, że po jednym krótkim naciśnięciu szyba idzie całkiem w dół bądź w górę <bezradny> potwierdzacie ???
to nie jest zwykły napęd...to

eed
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 343
Rejestracja: 09 mar 2012, 15:59
Lokalizacja: Gryfino - Aukra

Post autor: eed » 22 lis 2016, 16:44

martin_rs4, w mojej D2 tylne szyby same sie otwieraly ale zamykac juz trzeba bylo samemu, i wydaje mnie sie ze to nie tylko sprawa komfortu ale tez zabezpieczenia przed zacisnienciem reki lub innej :D czesci ciala miedzy szyba a ramka. Przednie szyby maja auto stop a tylne nie. Sprawdzcie sobie wystawcie reke za okno z przodu i zamknijcie szybe, to sama sie zatrzyma jak dojdzie do reki. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl