części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB ] Jak bezpiecznie wrzucać biegi w automacie?

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

[D2 98 4.2PB ] Jak bezpiecznie wrzucać biegi w automacie?

Post autor: djmdp » 29 lis 2016, 08:50

Witam, jako, że po raz pierwszy jeżdżę automatem, chciałbym się poradzić jak nie uwalić skrzyni poprzez niewłaściwe np wrzucanie biegów. Jaka praktyka jest najlepsza jeśli chodzi np o wrzucenie biegu D, z biegu P? Po prostu szybkie przełączenie odrazu z P na D, czy może przechodząc przez każdy bieg z osobna, tak aby skrzynia mogła po kolei wrzucić każdy z nich? Czyli z P na R, odczekać, z R na N odczekać i z N na D, jechać? Sorry za trywialne pytanie, ale wolę zadać głupie teraz, niż później "Gdzie jest dobry warsztat od ASB?", dzięki ;)
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 10:47 przez djmdp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 lis 2016, 10:45

może powiem, ze swojego 4-letniego doświadczenia jazdy asb.... ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje ;)

Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 lis 2016, 13:22

djmdp, jednym ruchem, nie zatrzymując się na poszczególnych pozycjach lewarka. najważniejsze jest by zmiana z D na R i odwrotnie odbywała się gdy auto stoi (koła nie kręcą się) !

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 29 lis 2016, 20:03

i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co :P

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 29 lis 2016, 21:23

R - to chyba rozruch :P :P :P
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

ernesto

Post autor: ernesto » 29 lis 2016, 22:49

martin_rs4 pisze: ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje

Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek.
Tak samo, auto od 3,5 roku, nic się nie dzieje, przejechane jakieś 80tyś km

djmdp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 28 lis 2016, 15:33
Lokalizacja: Wro

Post autor: djmdp » 30 lis 2016, 09:21

Dzięki za podpowiedzi:) Dotychczas wrzucałem każdy bieg z osobna z odczekaniem aż się "zazębią", ale będę wrzucał teraz też szybkim ruchem, nie wrzucam N na światłach, trzymam na D i hamulcu.

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 30 lis 2016, 09:41

Pamiętaj że jak stoisz na wzniesieniu dłuższy czas to możesz wrzucić P ale zawsze z ręcznym hamulcem. Skrzynia bardzo nie lubi jak za bardzo napiera na tą zapadkę :)
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 30 lis 2016, 09:42

robsonik4 pisze:R - to chyba rozruch
To jest "Rocket" używa się tylko w nagłych sytuacjach <okok>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 lis 2016, 09:56

igor.ostrowski pisze:i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co

hee <hmm> ja zawsze wrzucam na "luz"...serio. nigdy odkąd mam automat nie stoje na światłach w korkach, dłużej niż 10 sek. na załączonym biegu.

Nic się nie dzieje no i skrzynia nie pracuje cały czas pod obciążeniem i stopa nie boli od trzymania hamulca ciągle ;)

ehh Panyyyy <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 30 lis 2016, 14:32

Awarie skrzyni zdarzają się najczęściej w momencie zapinania biegu, nie w momencie jak już jest wpięty. Luzowanie "N" i ponowne wbijanie D, bądź innego przełożenia nadmiernie obciąża skrzynię. Stanie np. na światłach z wciśniętym hamulcem i pozycją D jest dla skrzyni niczym w porównaniu z zrzucaniem biegu i wbijaniem go ponownie.

między innymi polecam obejrzeć:

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 lis 2016, 14:44

to ja nie wiem... od 4 lat tak robie i nic się nie dzieje <bezradny> a Bóg jeden wie ile na niej poprzedni właściciel jeździł ...
to nie jest zwykły napęd...to

FranzM
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 12 kwie 2015, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: FranzM » 30 lis 2016, 14:47

Wiesz, jeden raz wrzuci D i skończy przygodę z ASB a drugi od 20 lat jeździ tylko ASB i złego słowa o nich nie powie ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 lis 2016, 15:20

no dlatego się zastanawiam, skąd te teorie <bezradny>

asb pada zazwyczaj od jej "złego" traktowania...deptanie na maxa, mocna jazda na wstecznym, brak serwisu (np. olejowego) ...itp. ...

Preston się może wypowiedzieć jak zatyrać ASB :D
to nie jest zwykły napęd...to

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 30 lis 2016, 21:11

Kiedyś jechałem taxi którego kierowca namiętnie wyrzucał na N podczas zatrzymania. Pytałem go jak się miewa skrzynia: Panie w manualu to bym już ze 3 razy sprzęgło zmienił a tu nic, no może raz olej... To była 722.3 w W124.
Co innego przełączać na N podczas jazdy. Wtedy skrzynia której pompa oleju jest napędzana z wałka silnika może nie wydolić ze smarowaniem (W skrzyniach MB dorobiono z tego powodu małą pompkę oleju napędzaną z wału napędowego, pozwalającą też bezpiecznie holować auto z automatem bez zatarcia skrzyni). Zapinanie biegu na obrotach skutkuje przeciążeniami - jak już Franz wspominał i tego bym się obawiał.
Ja zwykle włączam D i normalnie nie ruszam lewarka.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl