- bo moze u nas w kraju jest inny klimat i powietrze bardziej ostre i się wyciągajądanishow pisze:Pierwszy raz słyszę złe słowo na temat łańcuchów febi, przez ostatnie 8 lat nie odczułem różnicy w jakości a więc z czystym sumieniem zamawiam, montuję i polecam
[S8 D3 07 ] Wymniana łańcuchów rozrządu.
Chodzi o to, ze zazwyczaj wymieniane sa tylko lancuchy i slizgi, zebatek, napinaczy czy nastawnikow sie nie wymienia bo sa z reguly dla wlasciciela pojazdu za drogie. Pozostawiajac stere wyrobione elementy przyspieszamy starzenie sie nowych ...ot i cala filozofiapepi pisze:bo moze u nas w kraju jest inny klimat i powietrze bardziej ostre i się wyciągają
W DE malo ktory warsztat wymieni czesc rozrzadu, albo wszystko albo nic.
Noi właśnie ja, wbrew temu zwyczajowi, robiłem w tym A6 cały komplet.danishow pisze:Chodzi o to, ze zazwyczaj wymieniane sa tylko lancuchy i slizgi, zebatek, napinaczy czy nastawnikow sie nie wymienia bo sa z reguly dla wlasciciela pojazdu za drogie. Pozostawiajac stere wyrobione elementy przyspieszamy starzenie sie nowych ...ot i cala filozofia
W DE malo ktory warsztat wymieni czesc rozrzadu, albo wszystko albo nic.
I dlatego części w detalu to ca. 12-14kpln
I przy takiej wymianie właściciel pojazdu nie szukał oszczędności w postaci kupowania pojedynczych części poza ASO... bo to "żadna" oszczędność.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Waśnie sprawdzałem i cena detaliczna w ASO jest o 180 euro większa niż to co oferuje Febi, w sumie niewielka różnica. Natomiast jeżeli odliczymy rabaty to jest już to spora różnica.Tetek pisze:nie zdecyduję się na zakup zamiennika Febi ponieważ ten sam zestaw w niemieckim ASO jest tańszy o 80 euro
Druga sprawa że w zestawie od Febi brakuje jeszcze sporo rzeczy i nie obejdzie się bez ASO.
W polskim ASO jest większa.... Jutro najpóźniej w niedzielę podam dokładniejsze dane.danishow pisze:Waśnie sprawdzałem i cena detaliczna w ASO jest o 180 euro większa niż to co oferuje Febi, w sumie niewielka różnica. Natomiast jeżeli odliczymy rabaty to jest już to spora różnica.Tetek pisze:nie zdecyduję się na zakup zamiennika Febi ponieważ ten sam zestaw w niemieckim ASO jest tańszy o 80 euro
Druga sprawa że w zestawie od Febi brakuje jeszcze sporo rzeczy i nie obejdzie się bez ASO.
No właśnie. Jak sprawdzałem do BAT/BBK to najpierw było obiecująco a po zgłębieniu tematu okazywało się, że to nie do tego silnikadanishow pisze:Druga sprawa że w zestawie od Febi brakuje jeszcze sporo rzeczy i nie obejdzie się bez ASO.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Noi?
...
A faktura?
A gwarancja?
Ja tego nie kupuję prywatnie dla siebie.
Poza tym pełna lista części do wymiany rozrządu w BAT to łącznie jakieś 50 pozycji.
Jak już tak koniecznie ktoś chciałby pokazać, że można tanio to może ktoś znajdzie dobre zamienniki tego:
079109204L
079109210L
079109087M
Tylko cztery części i cena detal jakieś 9700pln
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Z gwarancją i fakturą. Mogą ci wystawić fakturę unijną ze stawką vatu 0,0%FOSS pisze:Noi?
...
A faktura?
A gwarancja?
Ja tego nie kupuję prywatnie dla siebie.
Poza tym pełna lista części do wymiany rozrządu w BAT to łącznie jakieś 50 pozycji.
Jak już tak koniecznie ktoś chciałby pokazać, że można tanio to może ktoś znajdzie dobre zamienniki tego:
079109204L
079109210L
079109087M
Tylko cztery części i cena detal jakieś 9700pln
[ Dodano: 2016-12-03, 21:05 ]
A o jaką gwarancję tak dokładnie chodzi, bo z tego co wiem to mechanik daje gwarancję?
Wiem, mam NIP EU i znam zasady.Tetek pisze:Z gwarancją i fakturą. Mogą ci wystawić fakturę unijną ze stawką vatu 0,0%
I wystarczy mi, że licencje na niektóre programy kupuję w DE.
Słyszałem też jak pięknie rozpatrują reklamacje z PL producenci narzędzi w DE.
Dzięki, gwaranta wolę mieć tu, za miedzą a nie kilkaset km dalej, za granicą
A jak części są wadliwe to kto jest gwarantem?Tetek pisze:A o jaką gwarancję tak dokładnie chodzi, bo z tego co wiem to mechanik daje gwarancję?
W PL gwarantem dla mnie jest mój dostawca - hurtownia, ASO.
Wadliwe pompy wody, wadliwe napinacze rozrządu, wadliwe nastawniki, wadliwe elementy zawieszenia, wadliwe opony... to się zdarza.
Chyba nie myślisz, że za wszystkie wadliwe części będę płacił z własnej kieszeni
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Z tego co mi wiadomo to ASO daje gwarancję na części u siebie zakupione pod warunkiem że sami je zamontują. Tak przynajmniej jest w europie zachodniej. A ty FOSS nie indycz się.... Twierdziłeś że niema zamienników, ja tylko pokazałem Ci że są. I nie było w tym żadnych ukrytych kontekstów, nie próbuję ci tego sprzedać.FOSS pisze:Wiem, mam NIP EU i znam zasady.Tetek pisze:Z gwarancją i fakturą. Mogą ci wystawić fakturę unijną ze stawką vatu 0,0%
I wystarczy mi, że licencje na niektóre programy kupuję w DE.
Słyszałem też jak pięknie rozpatrują reklamacje z PL producenci narzędzi w DE.
Dzięki, gwaranta wolę mieć tu, za miedzą a nie kilkaset km dalej, za granicą
A jak części są wadliwe to kto jest gwarantem?Tetek pisze:A o jaką gwarancję tak dokładnie chodzi, bo z tego co wiem to mechanik daje gwarancję?
W PL gwarantem dla mnie jest mój dostawca - hurtownia, ASO.
Wadliwe pompy wody, wadliwe napinacze rozrządu, wadliwe nastawniki, wadliwe elementy zawieszenia, wadliwe opony... to się zdarza.
Chyba nie myślisz, że za wszystkie wadliwe części będę płacił z własnej kieszeni
I jeszcze jedno. SŁYSZAŁEM to SŁYSZAŁEM tamto o reklamacji w niemczech robi dużą różnicę.... Nie wypowiadaj się jak rozpatrywane są gwarancję reklamację w niemczech jeśli swoją wiedzę opierasz na SŁYSZAŁEM. Ja nie SŁYSZAŁEM tylko miałem przyjemność doświadczyć reklamacji czy wymiany towaru zakupionego w niemczech. Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej.
Hmmm... a wg. mnie to nie jest prawdaTetek pisze:Z tego co mi wiadomo to ASO daje gwarancję na części u siebie zakupione pod warunkiem że sami je zamontują.
Oj kolego, ja się nie indyczę, ja po prostu dyskutujęTetek pisze:A ty FOSS nie indycz się....
Szkoda tylko, że nie czytałeś dokładnie.Tetek pisze:Twierdziłeś że niema zamienników, ja tylko pokazałem Ci że są.
Lista części do kompletnej wymiany rozrządu to jakieś 50 pozycji... i to co wskazałeś to tylko ułamek tego o czym mówię
Zestaw z ebay'a zawiera 4 łańcuchy i 4 napinacze.
Cena zestawu 473,99€ + 31,50€ wysyłka
Ta wysyłka na terenie DE a do PL będzie pewnikiem droższa... ale nie idźmy po bandzie policzmy do PL po 35€ więc kwota końcowa to 509€
Patrząc po aktualnym kursie 4,48pln (wartość wziąłem pierwszą z brzegu z google) to cena zakupu w PL wynosi 2280pln
Cena detal brutto tych części w ASO które mam na sąsiedniej ulicy, dosłownie "za miedzą", wynosi 2590pln
Więc powiem tak... jeżeli kupujesz to prywatnie to może jest to dla ciebie atrakcyjne ale dla mnie jako firmy i jako warsztatu już niezbyt
Kontynuując temat zamienników... poproszę dobre zamienniki i w dobrych cenach do tych części:
079109204L
079109210L
079109087M
Jak już pisałem powyżej tylko te cztery części to cena detal jakieś 9700pln więc jakby nie było zjadają lwią część wszystkich kosztów.
SpokoTetek pisze:I nie było w tym żadnych ukrytych kontekstów, nie próbuję ci tego sprzedać.
Co do kontaktów w Niemczech... zacytowałeś, że coś SŁYSZAŁEM ale pominąłeś fakt, że używam programów na które licencje kupuję właśnie w Niemczech już od kilku lat.Tetek pisze:I jeszcze jedno. SŁYSZAŁEM to SŁYSZAŁEM tamto o reklamacji w niemczech robi dużą różnicę.... Nie wypowiadaj się jak rozpatrywane są gwarancję reklamację w niemczech jeśli swoją wiedzę opierasz na SŁYSZAŁEM. Ja nie SŁYSZAŁEM tylko miałem przyjemność doświadczyć reklamacji czy wymiany towaru zakupionego w niemczech. Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej.
A tak się składa, że akurat w tym roku, kiedy wróciłem z DE do PL i zacząłem ponownie działać tutaj w swojej firmie to miałem kłopot z jedną z tych niemieckich firm. Zablokowano mi dostęp do jednego z tych programów i pomimo długiej korespondencji mailowej i przywróceniu tego dostępu fakturę VAT otrzymałem niewłaściwie wystawioną. Tłumaczyłem jak "krowie na miedzy" i odwoływałem się do określonych paragrafów i ustaw a i tak wystawiono to inaczej
Grubiaństwo, niekompetencja i olewactwo.
Gdyby mi na tym programie nie zależało to na tym poziomie konwersacji olałbym ich ciepłym moczem i kupiłbym sobie coś innego
Ale przecież nie rozmawiamy o oponach czy żarówkach czy laptopie tylko o częściach zamiennych do rozrządu.Tetek pisze:Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej.
Jeżeli taki napinacz okaże się wadliwy to myślisz, że gdzie będzie łatwiej reklamować wadliwą części i odzyskać koszty jej wymiany?
Do wymiany napinacza trzeba targać cały silnik - zrzucać wydech, przedni zawias, skrzynię biegów... jaka jest robocizna to już pisali koledzy powyżej.
Ja wolę to kupić w ASO "za miedzą" albo w hurtowni z którą handluję od lat - moim zdaniem, w razie problemów z jakością części, tu z reklamacją będzie mi łatwiej.
A tak apropos...
Jako klient zawsze masz prawo przyjechać do warsztatu ze swoimi częściami. Sam kupisz taniej i zapłacisz tylko za wymianę.
A gwarancję na części masz wtedy od gościa u którego kupiłeś a nie od warsztatu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Za to odpowiedzialny jest importer w PL a nie producenci z DE, nie mają z tym nic wspólnego. Jak Tetek już wspomniał, w Niemczech prawo konsumenta działa tak jak trzeba i nie ma problemów z reklamacjami ...o czym Ci już kiedyś opowiadałemFOSS pisze:Słyszałem też jak pięknie rozpatrują reklamacje z PL producenci narzędzi w DE