części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 3.7PB ] zestaw naprawczy chlodniczki oleju

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 12 paź 2012, 07:09

marekp750 pisze:Ostatnio wymieniałem uszczelki w tej chłodniczce w ABZ'cie.
Nie trzeba ściągać przodu ani pokrywy rozrządu. Oczywiście odłączyć akumulator.
Altek ściągnać, wcześniej pasek wielorowkowy. Filtr powietrza.
Dodatkowo ściągałem zderzak, więcej światła było pod autem.

Jak się ma komplet narzędzi to te śruby da się poodkręcać. Odpowiedniej długości imbusy,
z przegubem kardana i wio.

Wyciągnięcie polega w pewnym momencie na użyciu śrubokręta ponieważ brakuje 2 mm.
Obudowa wadzi o łapę poduchy ale jak się odkręci wszystkie śruby to obudowa pójdzie
do tyłu.

[url=http://img3.imageshack.us/img3/6047/abzoilcooler.th.jpg]Obrazek[/URL]

Założyć jest troszeczkę trudniej... ale chwila cierpliwości i siedzi.

Poniżej numery części:

[url=http://img543.imageshack.us/img543/885/img5303s.th.jpg]Obrazek[/URL]
Hej jakie koszta tych części ??

Ma ktoś krok po kroku, jak do tego się zabrać w PreLIFT ABZ bo link powyżej nie działa ...

lilhomies
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 29 cze 2016, 17:17
Lokalizacja: TK

Post autor: lilhomies » 17 lis 2016, 17:04

Witam,

Wybaczcie że robię "odkopy" ale czy możliwe jest aby przez uszkodzoną chłodnice oleju przedostawał się olej do płynu chłodniczego?

Ogólnie ostatnio przyszło mi do głowy że mam wydmuchaną uszczelkę pod głowicą gdyż nie mam ogrzewania a zamiast płynu chłodniczego jest praktycznie sam olej. Dodam że samochód normalnie odpala, ładnie trzyma obroty, nic nie szarpie, w oleju nie ma płynu. Co prawda w spalinach czuć nieco oleju ale czuć go było nawet wtedy kiedy wszystko było w porządku. Poza tym zauważyłem że nad obudową filtra oleju jest zaciek z "masła" jakby wymieszany olej z płynem i podgrzany czyli coś co często występuje na korku oleju z powodu niedogrzania silnika bądź wydmuchanej uszczelki.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 lis 2016, 21:47

Uszczelki do chłodniczki oleju to koszt około 160 zł komplet.

W każdym miejscu gdzie jest styk płynu chłodniczego z olejem (czyli i w chłodniczce oleju)
może nastąpić przeciek.

Najpierw sprawdzamy chłodniczkę olejową (najmniejszy koszt operacji).

lilhomies
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 29 cze 2016, 17:17
Lokalizacja: TK

Post autor: lilhomies » 17 lis 2016, 22:45

Rozumiem. Bardzo dziękuje za odpowiedź. Postaram się to ogarnąć na dniach.
Jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanału można zdemontować chłodnicę?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 lis 2016, 00:24

Oj ciężko ale to wykonalne, prawie wszystko trzeba rozbierać od dołu.


lilhomies, popraw lokalizację w profilu !

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 lis 2016, 00:55

lilhomies pisze:Jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanału można zdemontować chłodnicę?
Z kanału tak samo trudno jak bez kanału. Bo kanał średnio się do takiej naprawy nadaje.

Ale żeby nie dobijać to zapewniam, że chłodniczkę oleju da radę ogarnąć bez kanału i bez podnośnika warsztatowego ale.... warto mieć jakiś podnośnik typu żaba i jakieś kobyłki co by na głowę nie zleciało.
Noi oczywiście o tej porze roku jakieś zadaszone i ogrzewane pomieszczenie bo sporo roboty będzie trzeba wykonać jednak "z gleby".
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

lilhomies
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 29 cze 2016, 17:17
Lokalizacja: TK

Post autor: lilhomies » 02 gru 2016, 13:16

W sumie jest to nieaktualne. Okazało się że uszkodzona była chłodnica oleju skrzyni biegów. Niestety wciąż nie ma ogrzewania. Oleju w układzie chłodzenia już nie ma. Nagrzewnice płukane chyba ze 4 razy z czego po ostatnich dwóch płukaniach już nic oleju nie wyleciało.. Węże na podszybiu? Zimne..

Obrazek

Zamieszczam zdjęcie które węże są cieple a które zmine.
Dodam że nie mam jak odkręcić odpowietrzników bo ktoś już je zniszczył.
Samochód oczywiście złapał odpowiednią temperature płynu ale niestety ogrzewania nie ma. Właśnie zastanwia mnie to dlaczego po jednej stronie tego "trójnika" przewód jest gorący natomiast z drugiej ledwo letni.

miaziol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 16 maja 2016, 12:51
Lokalizacja:

Post autor: miaziol » 02 gru 2016, 14:55

Póki nie odpowietrzysz będziesz miał zimno niestety. Te odpowietrzniki służą po to aby odpowietrzyc nagrzewnice. Bez tego silnik jest ciepły ale w środku zima.

lilhomies
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 29 cze 2016, 17:17
Lokalizacja: TK

Post autor: lilhomies » 02 gru 2016, 15:01

Jak to zrobić? Nagrzewamy wóz do 90 stopni i odkręcam jednocześnie jeden i drugi odpowietrznik czy najpierw jeden a później drugi? I czy korek od wyrównawczego odkręcony czy zakręcony?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 gru 2016, 16:23

Do wymiany masz te króćce.

Po co kombinować z odpowietrzaniem? Ja to robię tak, jeśli była chłodnica odpinana:
- zalewam do pełna zbiornik, po sam korek aż nie ubywa i zakręcam
- odpalam webasto i po 15min silnik tak aby skoczyła temp do 80C licznikowych
- kontrola stanu i jeśli jest ok jadę na testy. Temp. klimatronika nie zmieniam, zawsze mam 22C i nigdy nie miałem problemu.
- ponowna kontrolna i ew. uzupełnienie.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

lilhomies
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 29 cze 2016, 17:17
Lokalizacja: TK

Post autor: lilhomies » 02 gru 2016, 17:00

To nie wiem.. U mnie odkręcam odpowietrznik ten jeden i nawet kropla plynu nie wypłynie.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 gru 2016, 21:25

lilhomies pisze:odkręcam odpowietrznik ten jeden
Który, ten na gorącym wężu? Poza tym wystarczy się przejechać by w pełni odpowietrzyć układ. Sprawdzałeś stan zaworów na podszybiu, może któryś "stanął dęba" i nie puszcza wody ?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 gru 2016, 22:18

Sprawdzałeś stan zaworów na podszybiu, może któryś "stanął dęba" i nie puszcza wody ?
Dani o jakich zaworach mówisz? Gdzie one są dokładnie ulokowane?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 gru 2016, 22:28

Całe te ustrojstwo z pompką na podszybiu, sterujące przepływem wody przez nagrzewnice :D

lilhomies
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 29 cze 2016, 17:17
Lokalizacja: TK

Post autor: lilhomies » 03 gru 2016, 10:47

Ale gdyby te zawory były zamknięte to czy po włożeniu węża ogrodowego w dopływ do nagrzewnicy i odkręceniu wody to ta woda by się wylewała z powrotu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl