a w jakim okresie kupujesz ? w sensie czy całą zime tez przelatasz na tym "tanim" ? tak z ciekawości pytam bo całkiem niegłupie podejście, z tym, że trzeba pamiętać o tym aby jechać sprawdzić itp...no i jak kiedyś roku nie wytrzyma a będziesz w trasie gdzieśmiaziol pisze:Kupuje w hurtowni najtańszy rok czasu wytrzyma bez problemu.
[D2 ALL ] kupno akumulatora
to nie jest zwykły napęd...to
Ja od siebie dodam, ze tez kupwalem tanie, a potem reklamacja... U mnie juz czara goryczy sie przelala... W zeszlym roku kupione na przelomie lutego i marca, 2 aku Jenox 74Ah do cabrio i b3... W cabrio zesral sie w sierpniu tego roku, a w b3 w pazdzierniku... Akumlatory obslugowe, elektrolit nieodparowany, w pierwszym przypadku jedna cela dno... a w drugim gestosc taka ze probierka w mierniku nawet sie nie podniosla, wymienione na gwarancji i znow 24 miesiace na nowo... W A8 byl AmperMax 100Ah, pierwszy wytrzymal 1,5 roku, wymieniony na gwarancji bo tez go szlag trafil, nastepny wytrzymal 3 lata niecale... Dzis sie wkurzylem, pojechalem do IC i kupilem Varte 95Ah/850A w technologii AGM, 2x drozej niz zwykly szajs... Zobaczymy co to pokaze W kazdym razie, ja osobiscie dosc mam podejscia kupic tanio i potem reklamowac...Gdzie te Aku co wytrzymywaly 6 lat bez najmniejszego zajakniecia???
Dodam tylko ze w domu mam 18letni aku z Catapilara, ktory moze nie ma tych 900A rozruchu, ale do tej pory zdarza mi sie z niego korzystac w ramach W, i odpalac miedzy innymi A8 w sytuacji krytycznej, pojemnosci juz nie ma, ale wciaz starcza mu mocy zeby pokrecic V8 z 10 razy zanim on sam wyzionie ducha
Dodam tylko ze w domu mam 18letni aku z Catapilara, ktory moze nie ma tych 900A rozruchu, ale do tej pory zdarza mi sie z niego korzystac w ramach W, i odpalac miedzy innymi A8 w sytuacji krytycznej, pojemnosci juz nie ma, ale wciaz starcza mu mocy zeby pokrecic V8 z 10 razy zanim on sam wyzionie ducha
Rolnicy i ich zaopatrzeniowcy wiedzą co dobre - sprzedawca z Agromy w moim mieście "Panie te Jenoxy to szajs, reklamacji dużo, a cieknie z nich jak z durszlaka"robertas pisze:2 aku Jenox 74Ah do cabrio i b3... W cabrio zesral sie w sierpniu tego roku, a w b3 w pazdzierniku...
Masz szansę pojeździć dłużej - za wyższą cenę zakupu także - potwierdzam 2x Varta w Audi A6 z 2.5 TDI oraz w VW Polo 1.9 D - zero problemów do dnia sprzedaży (mam nadzieję, że kolejni właściciele też się cieszą).robertas pisze:kupilem Varte 95Ah/850A w technologii AGM, 2x drozej niz zwykly szajs...
Akumulator Centra Plus wytrzymał 12 lat - a nie miał lekko.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Futura to specyficzny akumulator. Teoretycznie stworzony dla aut eksploatowanych na krótkich dystansach (szybciej się ładuje) oraz do takich, gdzie jest potrzebne duże chwilowe zapotrzebowanie na moc (np car audio). Niestety coś za coś. Wymaga układu ładowania w praktycznie idealnym stanie, gdzie dostarczany do niego prąd powinien mieć jak najbardziej stałą wartość. Kolejna rzecz to taka, że jeśli chcemy go naładować prostownikiem to należy zapomnieć o zwyczajnych typu trafo + mostek Graetza a stosować jedynie takie z automatyką i kontrolą prądu ładowania. Inaczej szlag go trafi. Natomiast Centra Plus w moim odczuciu to akumulator nie do zabicia. Wiadomo, że z czasem traci na pojemności, ale w mojej karierze posiadacza nie zdarzyło się żeby padł w chwili. Po prostu umierały powoli. Natomiast ZAP i Varta odwaliły taki numer, że jak rano normalnie odpaliłem auto i podjechałem do sklepu, to na miejscu już się nawet kontrolki nie zapaliły. Miały wtedy może z 5 lat. Z kolei inna Varta, która nie wiem ile lat już miała, ale nie dała rady zakręcić 2 litrowym dieslem, od dalszych 6 lat żwawo kręci litrową benzyną z pożal się Boże ładowaniem prądnicą i tylko dwa czy trzy razy była na prostowniku.
Z ciekawostek to jakiś wizjoner w Exide miał wizję ubicia marki Centra, ale wybili mu to z głowy, bo to jest produkt, który sam się sprzedaje. Odnośnie Varty - do pół roku każda reklamacja uznana, powyżej odrzucanie z automatu i bujanie się z ekspertyzami, że samochód i system ładowania jest w porządku.
Co do Agromy to u mnie na wiosce tylko Centra i Exide.
No i warto też dodać, że akumulator, zwłaszcza ten używany na krótkich odcinkach, należałoby co jakiś czas doładować z prostownika z podłączoną równolegle żarówką 5W i starać się generalnie nie dopuszczać do jego rozładowania.
Z ciekawostek to jakiś wizjoner w Exide miał wizję ubicia marki Centra, ale wybili mu to z głowy, bo to jest produkt, który sam się sprzedaje. Odnośnie Varty - do pół roku każda reklamacja uznana, powyżej odrzucanie z automatu i bujanie się z ekspertyzami, że samochód i system ładowania jest w porządku.
Co do Agromy to u mnie na wiosce tylko Centra i Exide.
No i warto też dodać, że akumulator, zwłaszcza ten używany na krótkich odcinkach, należałoby co jakiś czas doładować z prostownika z podłączoną równolegle żarówką 5W i starać się generalnie nie dopuszczać do jego rozładowania.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Akumulatory AGM mają mało elektrolitu w porównaniu do zwykłego akumulatora i potrzebują dość dobrze regulowanego (od temperatury) napięcia ładowania. Zbyt duże spowoduje bardzo szybkie wysuszenie akumulatora z uwagi na niewystarczającą szybkość rekombinacji powstającego tlenu i wodoru
Kot też jest Quattro
a ja powiem wam tylko tyle dobre baterie sie skończyły nie ma ich na rynku jeśli w nowych autach ciężarówkach baterie wytrzymują po góra 1,5 roku to ja już nie wiem. Wymieniałem aku w mercedesie 8 miesięcy około 70 tys km, scania 160tys i około 1,5 roku, przed wczoraj w manie 1,5 roku 146tyś. Nagle jednej nocy padło webasto na drugi dzien po całym dniu jazdy 23V zamiast 25. Póki nie zaczną robić takich baterii jak kiedyś faktycznie na 4-6 lat to mam to w pewnej części ciała i ładuję u siebie chińczyki oni przynajmniej nie oszukują
Varta czarna 70 Ah 340 A DIN / 570 A EN/SAE [1J0915105AE] w Audi 90 z silnikiem 2.3 nie dawała rady bezpiecznie uruchomić silnika - brat zostawił ten akumulator mówiąc, że już się do niczego nie nadaje. Ojciec wziął akumulator na warsztat, ładowanie odsiarczające, potem dwukrotnie ładowanie małym prądem 1-2 A i miał jako dodatkowe źródło zasilania w razie problemów z innymi autami. Będąc w potrzebie odpalałem na min nawet silnik 2.4 D AAB w WV T4 oraz 1.9 D w VW Polo. Obecnie jest już na pewno "pełnoletni" i nadal używam go jako źródło światła w garażu lub do sprawdzeń urządzeń elektrycznych na 12 V.Pepek pisze:Z kolei inna Varta, która nie wiem ile lat już miała, ...
Oczywiście akumulator z tzw. korkami oraz "magicznym okiem" - takich (trwałych) już nie robią (niestety).
[ Dodano: 2016-12-06, 22:13 ]
Mogę podać kolejny pozytywny przykład niemieckiej technikirobertas pisze:Gdzie te Aku co wytrzymywaly 6 lat bez najmniejszego zajakniecia?
Bosch Silver 7GN 70 Ah 640 A (EN) - ma już na pewno 8 lat (z tego 5 lat u mnie) - w ubiegłą zimę i na wiosnę miał już spore problemy z zakręceniem 2.5 TDI, ale po podładowaniu prostownikiem już ponad rok radośnie napędza instalację elektryczną w Audi 80 z silnikiem 1.9 TDI.
Akumulator wykonany w technologii bezobsługowej (niestety) - ale kontrolnie sprawdziłem (po nawierceniu otworu) poziom elektrolitu w jednej z cel - był na właściwym poziomie.
"Bosch" odpada - jakos nie jestem z tej f-my zadowolony. Nie wytrzymywaly u mnie za długo i reklamacja.
"Kager" licencja Bosch-a dziadostwo nastepne. Kupiłem do Audi i 2-3 dni postoju auta nie dawalo rade odpalic samochodu. To samo mialem w Oplu z tym "Kagerem".
"Fulmen" - malo znana f-ma ale w dieslu 1.6d dawała rade 4 lata
Kupiłem ostatnio do mojej T4 2.4d jakiegos "Wolfa" - i tez daje rade juz drugi rok, nawet przy silnych mrozach
Jednakże jedyna słuszna f-ma dla mnie jest "Varta". Juz, ktorys raz ja z kolei mam. Kupiłem ją do Audi i nie mam z nia zadnego problemu juz ponad drugi rok. Ta f-ma zajmuje sie tylko aku i bateriami do roznych dziedzin. Zajmuja sie tylko praktycznie ta dziedzina a nie wszystkim. Bo f-my, ktore robia wszystko to dla mnie sa do niczego, nigdy nie beda doskonali w danych dziedzinach.
Trzeba za nia zaplacic, ale za jakosc sie placi i jest spokoj na 4-5 lat, bez jakichs doladowan
"Kager" licencja Bosch-a dziadostwo nastepne. Kupiłem do Audi i 2-3 dni postoju auta nie dawalo rade odpalic samochodu. To samo mialem w Oplu z tym "Kagerem".
"Fulmen" - malo znana f-ma ale w dieslu 1.6d dawała rade 4 lata
Kupiłem ostatnio do mojej T4 2.4d jakiegos "Wolfa" - i tez daje rade juz drugi rok, nawet przy silnych mrozach
Jednakże jedyna słuszna f-ma dla mnie jest "Varta". Juz, ktorys raz ja z kolei mam. Kupiłem ją do Audi i nie mam z nia zadnego problemu juz ponad drugi rok. Ta f-ma zajmuje sie tylko aku i bateriami do roznych dziedzin. Zajmuja sie tylko praktycznie ta dziedzina a nie wszystkim. Bo f-my, ktore robia wszystko to dla mnie sa do niczego, nigdy nie beda doskonali w danych dziedzinach.
Trzeba za nia zaplacic, ale za jakosc sie placi i jest spokoj na 4-5 lat, bez jakichs doladowan