części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] kupno akumulatora

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 lis 2016, 10:07

miaziol pisze:Kupuje w hurtowni najtańszy rok czasu wytrzyma bez problemu.
a w jakim okresie kupujesz ? w sensie czy całą zime tez przelatasz na tym "tanim" ? tak z ciekawości pytam bo całkiem niegłupie podejście, z tym, że trzeba pamiętać o tym aby jechać sprawdzić itp...no i jak kiedyś roku nie wytrzyma a będziesz w trasie gdzieś ;)
to nie jest zwykły napęd...to

miaziol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 16 maja 2016, 12:51
Lokalizacja:

Post autor: miaziol » 30 lis 2016, 19:33

Z reguły październik listopad, dzięki temu na zimę jest nówka i działa jak szalony a latem nie ma problemu. Moje autko z reguły stoi 3-4 tygodnie potem nim latam około tygodnia no i wtedy robię około 2,5 do 3tys km :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 30 lis 2016, 22:13

No to ok...kurcze, jak moja centra futura kiedyś padnie, bo juz chyba ze 2 lata smigam to przetestuje Twój sposób. :D

A powiedz gdzie tu w Lodzi kupujesz i jednocześnie sprawdzasz akku?
to nie jest zwykły napęd...to

miaziol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 16 maja 2016, 12:51
Lokalizacja:

Post autor: miaziol » 01 gru 2016, 05:53

Róg Wólczańskiej i Pabianickiej od strony Górniaka przed samym skrzyżowaniem po prawo. Mają dobre ceny i duży wybór.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 01 gru 2016, 08:28

miaziol, dzięki wielkie, przy okazji zajadę i pozwiedzam :) <okok>

a tak jeszcze z ciekawości to ile już tak robisz? Sklep się nie przyczepił do tego że co roku "reklamujesz" akku i nie chciał / proponował abyś wziął inne, lepsze ?
to nie jest zwykły napęd...to

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 05 gru 2016, 22:27

preston81 pisze:futura kiedys byla ok teraz sa jakies slabsze :) ...
Potwierdzam, zresztą sporo użytkowników busów skarżyło się na nagle padające Centry Futura. Za to wersje Centra Plus zdecydowanie polecam. Z wyższej półki także Varta.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 05 gru 2016, 23:58

Ja od siebie dodam, ze tez kupwalem tanie, a potem reklamacja... U mnie juz czara goryczy sie przelala... W zeszlym roku kupione na przelomie lutego i marca, 2 aku Jenox 74Ah do cabrio i b3... W cabrio zesral sie w sierpniu tego roku, a w b3 w pazdzierniku... Akumlatory obslugowe, elektrolit nieodparowany, w pierwszym przypadku jedna cela dno... a w drugim gestosc taka ze probierka w mierniku nawet sie nie podniosla, wymienione na gwarancji i znow 24 miesiace na nowo... W A8 byl AmperMax 100Ah, pierwszy wytrzymal 1,5 roku, wymieniony na gwarancji bo tez go szlag trafil, nastepny wytrzymal 3 lata niecale... Dzis sie wkurzylem, pojechalem do IC i kupilem Varte 95Ah/850A w technologii AGM, 2x drozej niz zwykly szajs... Zobaczymy co to pokaze ;) W kazdym razie, ja osobiscie dosc mam podejscia kupic tanio i potem reklamowac...Gdzie te Aku co wytrzymywaly 6 lat bez najmniejszego zajakniecia???

Dodam tylko ze w domu mam 18letni aku z Catapilara, ktory moze nie ma tych 900A rozruchu, ale do tej pory zdarza mi sie z niego korzystac w ramach W, i odpalac miedzy innymi A8 w sytuacji krytycznej, pojemnosci juz nie ma, ale wciaz starcza mu mocy zeby pokrecic V8 z 10 razy zanim on sam wyzionie ducha :D

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 06 gru 2016, 00:06

robertas pisze:kupilem Varte 95Ah/850A w technologii AGM
AGM do D2 to przesada, te akumulatory stworzono do aut z systemem Start/Stop :P

Od siebie polecam akumulatory Varta Silver, Bosch S4/S5 i Fiamm

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 06 gru 2016, 10:44

robertas pisze:2 aku Jenox 74Ah do cabrio i b3... W cabrio zesral sie w sierpniu tego roku, a w b3 w pazdzierniku...
Rolnicy i ich zaopatrzeniowcy wiedzą co dobre - sprzedawca z Agromy w moim mieście "Panie te Jenoxy to szajs, reklamacji dużo, a cieknie z nich jak z durszlaka"
robertas pisze:kupilem Varte 95Ah/850A w technologii AGM, 2x drozej niz zwykly szajs...
Masz szansę pojeździć dłużej - za wyższą cenę zakupu także :) - potwierdzam 2x Varta w Audi A6 z 2.5 TDI oraz w VW Polo 1.9 D - zero problemów do dnia sprzedaży (mam nadzieję, że kolejni właściciele też się cieszą).

Akumulator Centra Plus wytrzymał 12 lat - a nie miał lekko.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 06 gru 2016, 11:39

Futura to specyficzny akumulator. Teoretycznie stworzony dla aut eksploatowanych na krótkich dystansach (szybciej się ładuje) oraz do takich, gdzie jest potrzebne duże chwilowe zapotrzebowanie na moc (np car audio). Niestety coś za coś. Wymaga układu ładowania w praktycznie idealnym stanie, gdzie dostarczany do niego prąd powinien mieć jak najbardziej stałą wartość. Kolejna rzecz to taka, że jeśli chcemy go naładować prostownikiem to należy zapomnieć o zwyczajnych typu trafo + mostek Graetza a stosować jedynie takie z automatyką i kontrolą prądu ładowania. Inaczej szlag go trafi. Natomiast Centra Plus w moim odczuciu to akumulator nie do zabicia. Wiadomo, że z czasem traci na pojemności, ale w mojej karierze posiadacza nie zdarzyło się żeby padł w chwili. Po prostu umierały powoli. Natomiast ZAP i Varta odwaliły taki numer, że jak rano normalnie odpaliłem auto i podjechałem do sklepu, to na miejscu już się nawet kontrolki nie zapaliły. Miały wtedy może z 5 lat. Z kolei inna Varta, która nie wiem ile lat już miała, ale nie dała rady zakręcić 2 litrowym dieslem, od dalszych 6 lat żwawo kręci litrową benzyną z pożal się Boże ładowaniem prądnicą i tylko dwa czy trzy razy była na prostowniku.
Z ciekawostek to jakiś wizjoner w Exide miał wizję ubicia marki Centra, ale wybili mu to z głowy, bo to jest produkt, który sam się sprzedaje. Odnośnie Varty - do pół roku każda reklamacja uznana, powyżej odrzucanie z automatu i bujanie się z ekspertyzami, że samochód i system ładowania jest w porządku.
Co do Agromy to u mnie na wiosce tylko Centra i Exide.
No i warto też dodać, że akumulator, zwłaszcza ten używany na krótkich odcinkach, należałoby co jakiś czas doładować z prostownika z podłączoną równolegle żarówką 5W i starać się generalnie nie dopuszczać do jego rozładowania.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 06 gru 2016, 15:36

Akumulatory AGM mają mało elektrolitu w porównaniu do zwykłego akumulatora i potrzebują dość dobrze regulowanego (od temperatury) napięcia ładowania. Zbyt duże spowoduje bardzo szybkie wysuszenie akumulatora z uwagi na niewystarczającą szybkość rekombinacji powstającego tlenu i wodoru
Kot też jest Quattro

miaziol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 16 maja 2016, 12:51
Lokalizacja:

Post autor: miaziol » 06 gru 2016, 19:32

a ja powiem wam tylko tyle dobre baterie sie skończyły nie ma ich na rynku jeśli w nowych autach ciężarówkach baterie wytrzymują po góra 1,5 roku to ja już nie wiem. Wymieniałem aku w mercedesie 8 miesięcy około 70 tys km, scania 160tys i około 1,5 roku, przed wczoraj w manie 1,5 roku 146tyś. Nagle jednej nocy padło webasto na drugi dzien po całym dniu jazdy 23V zamiast 25. Póki nie zaczną robić takich baterii jak kiedyś faktycznie na 4-6 lat to mam to w pewnej części ciała i ładuję u siebie chińczyki oni przynajmniej nie oszukują :D

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 06 gru 2016, 22:13

Pepek pisze:Z kolei inna Varta, która nie wiem ile lat już miała, ...
Varta czarna 70 Ah 340 A DIN / 570 A EN/SAE [1J0915105AE] w Audi 90 z silnikiem 2.3 nie dawała rady bezpiecznie uruchomić silnika - brat zostawił ten akumulator mówiąc, że już się do niczego nie nadaje. Ojciec wziął akumulator na warsztat, ładowanie odsiarczające, potem dwukrotnie ładowanie małym prądem 1-2 A i miał jako dodatkowe źródło zasilania w razie problemów z innymi autami. Będąc w potrzebie odpalałem na min nawet silnik 2.4 D AAB w WV T4 oraz 1.9 D w VW Polo. Obecnie jest już na pewno "pełnoletni" i nadal używam go jako źródło światła w garażu lub do sprawdzeń urządzeń elektrycznych na 12 V.
Oczywiście akumulator z tzw. korkami oraz "magicznym okiem" - takich (trwałych) już nie robią (niestety).

[ Dodano: 2016-12-06, 22:13 ]
robertas pisze:Gdzie te Aku co wytrzymywaly 6 lat bez najmniejszego zajakniecia?
Mogę podać kolejny pozytywny przykład niemieckiej techniki
Bosch Silver 7GN 70 Ah 640 A (EN) - ma już na pewno 8 lat (z tego 5 lat u mnie) - w ubiegłą zimę i na wiosnę miał już spore problemy z zakręceniem 2.5 TDI, ale po podładowaniu prostownikiem już ponad rok radośnie napędza instalację elektryczną w Audi 80 z silnikiem 1.9 TDI.
Akumulator wykonany w technologii bezobsługowej (niestety) - ale kontrolnie sprawdziłem (po nawierceniu otworu) poziom elektrolitu w jednej z cel - był na właściwym poziomie.

dafmania
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwie 2012, 20:41
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: dafmania » 26 sty 2017, 20:13

ja mam Varte założoną przy przeglądzie w serwisie Audi w Austrii w 2004 roku i chula , dodam tylko że autko stoi pod chmurką i ma sola rdach
dafmania

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 26 sty 2017, 21:31

"Bosch" odpada - jakos nie jestem z tej f-my zadowolony. Nie wytrzymywaly u mnie za długo i reklamacja.

"Kager" licencja Bosch-a dziadostwo nastepne. Kupiłem do Audi i 2-3 dni postoju auta nie dawalo rade odpalic samochodu. To samo mialem w Oplu z tym "Kagerem".

"Fulmen" - malo znana f-ma ale w dieslu 1.6d dawała rade 4 lata :)

Kupiłem ostatnio do mojej T4 2.4d jakiegos "Wolfa" - i tez daje rade juz drugi rok, nawet przy silnych mrozach :)

Jednakże jedyna słuszna f-ma dla mnie jest "Varta". Juz, ktorys raz ja z kolei mam. Kupiłem ją do Audi i nie mam z nia zadnego problemu juz ponad drugi rok. Ta f-ma zajmuje sie tylko aku i bateriami do roznych dziedzin. Zajmuja sie tylko praktycznie ta dziedzina a nie wszystkim. Bo f-my, ktore robia wszystko to dla mnie sa do niczego, nigdy nie beda doskonali w danych dziedzinach.
Trzeba za nia zaplacic, ale za jakosc sie placi i jest spokoj na 4-5 lat, bez jakichs doladowan :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl