części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wyciek oleju z silnika

mlody1206
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:21
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mlody1206 » 29 sie 2016, 18:46

U mnie identyczny wyciek, szpilka nad alternatorem poszła małą treszczotką, altek oddany na łożyska, kumutator, regulator itd. (wył jak cholera) . W 3 miesiące dodałem 8l oleju w końcu zwaliłem głowice i dałem do planowania.

Awatar użytkownika
Satyavan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 25 lip 2015, 16:12
Lokalizacja: Konin

Post autor: Satyavan » 06 paź 2016, 18:36

Też właśnie przerabiam wyciek w swojej, ciekło niejednoznacznie, uszczelki michy wymienione, ale wyszło jeszcze że leci z uszczelniacza wałka rozrządu (prawdopodobnie, bo sam jeszcze tego nie widziałem, zdaje się na relacje mechanika). I modlę się tylko, by na tym na razie poprzestało. <boisie>

tomaszos1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 11 cze 2015, 10:47
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: tomaszos1983 » 28 gru 2016, 13:19

Nyku pisze:To ja również się podepnę pod temat i zapytam ekspertów :D

Szykować kasę na uszczelki pod głowicami czy to skądś indziej leci ?

[url=http://images66.fotosik.pl/703/45cb37b5c79de5a7.jpg]Obrazek[/URL]



Ciężko zlokalizować wyciek bo leci po filtrze oleju i na alternator(który chyba chlapie na wszystko co się tylko da) Miejsce które zaznaczyłem wydaje się "najświeższe" i leci tutaj jakby najczystszy olej. Masełko delikatne się robi na korku lecz płyn jak i olej czysty. Miałem też miedzy czasie wyciek płynu z pod parownika i leciało dość ostro ale sytuacja z płynem opanowana. Na chwile obecną jeżdżę bez pampersa no i niestety co jakiś postój nawet kilku sekundowy to zdążę zaznaczyć teren :/
Mam wyciek dokładnie w tym samym miejscu i cieknie tylko po uruchomieniu silnika jak jest zimny. Po kilku minutach jak sie rozgrzeje to przestaje. Myślę że swiadczy to ewidentnie o tym że uszczelka jest ok jedynie dokręcić głowice trzeba.
Teraz pytanie jak to zrobić, czy dokręcić szpilki stare ryzykując ich urwanie czy wykręcać pojedynczo i wkręcić nowe z odpowiednim momentem?

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 28 gru 2016, 20:23

Niekoniecznie musi to świadczyć, że uszczelka jest ok. U mnie na przykład po dokręceniu głowicy jak były dodatnie temperatury na zewnątrz to nic nie leciało, jak niedawno przez parę dni było trochę więcej mrozu to zaczęło lecieć. U mnie dokręcenie pomogło na jakieś 6 miesięcy ale jak już leci z UPG to prędzej czy później trzeba zwalać głowice.

ernesto

Post autor: ernesto » 29 gru 2016, 06:56

tomaszos1983 pisze: jedynie dokręcić głowice trzeba.
Teraz pytanie jak to zrobić,
Nie robi się takich rzeczy.
tomaszos1983 pisze:dokręcić szpilki stare ryzykując ich urwanie czy wykręcać pojedynczo i wkręcić nowe z odpowiednim momentem
Stare wyciągnięte szpilki mogą pęknąć a wtedy życzę powodzenia, na nowych nie dognieciesz tak uszczelki która i tak już jest wygnieciona.
Zrobić to ze sztuką, zdjąć łeb i położyć nową uszczelkę i nowe śruby.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 gru 2016, 07:31

dokręcają ludzie
i podobno im się to udaje nawet było to opisywane nie raz na forum
co prawda pachnie to drutem ale

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 29 gru 2016, 08:55

ernesto trza robic to z głowa :) Ja miałem dokrecane przez naszego kolege forumowiczowego - mialem z nim debate na ten temat. Na 10 aut 8-miu pomoglo, ja akurat sie nie zalapale :(.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 gru 2016, 09:50

to tak samo jak byś chciał zacerować dziurawa skarpetki które są założone na noge, słaby pomysł co nie??? niektórzy by zdjeli skarpetke a większość by założyła nową pare, i tak jest w tym przypadku, nowa uszczelka i tyle
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 29 gru 2016, 17:00

Niekoniecznie - bo niestety te szpilki sie wyciagaja juz po tylu latach pracy, sam widzialem ze niektore byly podokrecane sila 40 Nm, a niektore prawie reka mozna bylo dokrecac. Jednemu pomoze drugiemu nie - zaszkodzic nie zaszkodzi. Nie wiadomo na jak dlugo pomaga takie dokrecenie, mysle ze to jest taka dorazna pomoc i odwleczenie czasu naprawy na jakis czas. Trzeba sie przygotowac na pozniejsza robote glowicy :)

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 gru 2016, 18:18

to nie lepiej odrazu zrobić niż ryzykować wypalenie dziury w bloku <bezradny>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 29 gru 2016, 21:18

Tylko czemu miałoby wypalic od razu dziure w bloku przez dokrecenie srub - od razu czarny scenariusz <bezradny>

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 gru 2016, 21:45

sami twierdzicie że śruby były z momentem 40 nm dokręcone a niektóre wręcz palcami szły, czyli co?? głowica dużo za słabo przylega, a wtedy to już dużo nie trzeba
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 gru 2016, 22:04

dokręcać najwyżej szpilkę się urwie :>
to wtedy i tak trzeba czapkę rwać
a jak nie pomoże to też trzeba
Ale jak pomorze to ile kasiory w kieszeni ???

Georgy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 22 sty 2017, 16:28
Lokalizacja: Żyraków

Post autor: Georgy » 06 lut 2017, 11:56

Witam po przeczytaniu tematu wiem mniej więcej czego się spodziewać, ale zapytam dla pewności.
Po wymianie oleju zaczęło lać z przodu silnika tylko przy działającym motorze, ale dość intensywnie, 200 km - 0,5 l ubytku. Tył silnika suchy na tyle ile widać głowice. Świeży olej spływa z jakiegoś miejsca nad drugą śrubą od przodu miski (2 licząc od strony alternatora). Widać też świeży olej po zdemontowaniu filtra powietrza. Cały alternator zachlapany i delikatnie przednia pionowa ścianka osłony silnika. Przed wymianą było ok. Od czego radzicie zacząć ?

I czy możecie polecić jakiegoś mechanika z podkarpacia albo okolic, który coś może wiedzieć o silniku i nie będzie płakał jak zobaczy auto ? <bezradny>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 06 lut 2017, 13:57

Może obudowa filtra niedokręcona?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl