części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania


Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 31 sty 2016, 19:12

Dzięki, nie mogłem tego znaleźć.....korzystam z etki online bo na win 10 64 bit jest problem z instalacją, a ta online ciężko chodzi.

Radny A8 D3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Radny A8 D3 » 18 paź 2016, 22:29

Witam, odgrzebie trochę temat. Jestem właśnie po regeneracji kompresora. Jutro mam składać całość do kupy. Mam pytanie co wy sądzicie o takim rozwiązaniu regeneracji TŁUMIKA który ma za zadanie wstępnie osuszać powietrze. A mianowicie.

Oryginalnie tłumik składa się z 6 części
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki"
3. oring uszczelniający
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka)
5. filtr miedziany " gęsty"
6. obudowa dolna

moja propozycja jest taka.Praktycznie bez wkładu finansowego no może jakieś 10zł.

1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
3. oring uszczelniający - taki sam tylko nowy
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka) - oryginalnej nie da się dostać tylko trzeba kupić cały tłumik za kosmiczne pieniądze ja proponuję coś innego w zamian, a konkretnie bardzo gęstą i dosyć twardą gąbkę. znalazłem taką jest stosowana do czyszczenia pneumatyki. - koszt ok 2-5 zł
5. filtr miedziany " gęsty" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
5a. granulat ( taki jak jest w osuszaczu w środku kompresora) - jak miałem akurat nowy za free.
5b. ta sama gąbka która wykonuje rolę filtra aby granulat nie dostał się do obiegu
6. obudowa dolna

Co wy na to?
- tłumik zregenerowany
- rolę osuszacza nadal spełnia
- dużo tańsza naprawa niż nowy tłumik
- przepustowość powietrza jest nawet większa niż była przed moją regeneracją.
- powietrze jest na 100% oczyszczone. i nic nie przedostanie się.

Czekam na wasze opinie
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2

Sony
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:03
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: Sony » 12 sty 2017, 13:33

Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 sty 2017, 13:43

Sony pisze:Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?
Chyba nie wiem co kolega chciał napisać...
Co rozumiesz przez zwykłe zawieszenie?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 sty 2017, 14:26

Sony pisze:Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?
W A8 D3 nie było takiego, to nie Q7, gdzie mogłeś sobie zamówić zwykły zawias.
Wbrew pozorom jakieś ogromne koszta poza tylnymi amortyzatorami to nie są.
Zawsze możesz kupić zestawy, które zastępują pneumatykę, ale ich koszt niski również nie jest.
Black Cars Matters

Sony
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:03
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: Sony » 12 sty 2017, 15:06

Czyli w każdej A8 d3 jest pneumatyka w standardzie? Myślałem, że był to wariant za dopłatą. Zamierzam nabyć d3 rocznik około 2010, dlatego chcę się jak najwięcej dowiedzieć zanim to nastąpi.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 sty 2017, 15:10

Występowały jedynie różne zawiasy pneumatyczne. Wersja standardowa i sportowa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Sony
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 10 sty 2017, 22:03
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: Sony » 12 sty 2017, 15:16

Dobrze wiedzieć.
Czy jest sposób, żeby w jakimś stopniu zweryfikować ich stan, bądź też występującą awarię podczas zakupu auta?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 sty 2017, 15:57

Oczywiście. Diagnoza komputerem. Posłuchać kompresora. Pobawić się wysokością na każdym poziomie.
Małe nieszczelności ewentualne trudno będzie stwierdzić (bo nie sprawdzisz np czy samochód nie opada po nocy, czy dwóch). Najlepiej po samochód pojechać z kimś kto go ma, lub ma pojęcie.
Jak chcesz więcej wiedzieć o samej pneumatyce poczytaj zeszyty serwisowe SSP 292 / SSP 994303.
Wszystkie bolączki pneumatyki wychodzą zazwyczaj na mrozie - więc temperatury minusowe idealnie nadają się by sprawdzić jej stan.
Black Cars Matters

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 14 sty 2017, 08:30

Gdzie znajdę te książki serwisowe?? Czy może ma ktoś jakiś plik z jakimś schematem lub opisem całej pneumatyki??

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 sty 2017, 09:59

Wklep se w/w przeze mnie numery w googla, sa PDFy.
Black Cars Matters

Gecio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 163
Rejestracja: 22 paź 2016, 02:34
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Gecio » 14 sty 2017, 12:54

Ok dzięki :)

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 16 sty 2017, 19:48

A czym różni się wersja sportowa od standardowej i jak to można zweryfikować, którą mam?
W SSP 994303 znalazłem takie info:
Hardware
4E0 907 553 C * = Standard running gear
4E0 907 553 D * = Sporty running gear

Software
4E0 910 553 C * = Standard running gear
4E0 910 553 D * = Sporty running gear

Szukać sterownika czy jak?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 sty 2017, 19:53

W sporcie masz jeden poziom wysokosci mniej. Dynamic i comfort jest na jednym poziomie i troche nizej niz dynamic w zawieszeniu standardowym. Zmienia sie tylko twardosc.

Oczywiscie zarowbo sterownik jak i amory sa inne.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 16 sty 2017, 20:00

Ok, czyli mam standard, 4 poziomy wysokości. Lift, dymanic, comfort i automatic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl