[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania
-
- Forum Audi A8
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 lut 2016, 20:27
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, odgrzebie trochę temat. Jestem właśnie po regeneracji kompresora. Jutro mam składać całość do kupy. Mam pytanie co wy sądzicie o takim rozwiązaniu regeneracji TŁUMIKA który ma za zadanie wstępnie osuszać powietrze. A mianowicie.
Oryginalnie tłumik składa się z 6 części
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki"
3. oring uszczelniający
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka)
5. filtr miedziany " gęsty"
6. obudowa dolna
moja propozycja jest taka.Praktycznie bez wkładu finansowego no może jakieś 10zł.
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
3. oring uszczelniający - taki sam tylko nowy
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka) - oryginalnej nie da się dostać tylko trzeba kupić cały tłumik za kosmiczne pieniądze ja proponuję coś innego w zamian, a konkretnie bardzo gęstą i dosyć twardą gąbkę. znalazłem taką jest stosowana do czyszczenia pneumatyki. - koszt ok 2-5 zł
5. filtr miedziany " gęsty" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
5a. granulat ( taki jak jest w osuszaczu w środku kompresora) - jak miałem akurat nowy za free.
5b. ta sama gąbka która wykonuje rolę filtra aby granulat nie dostał się do obiegu
6. obudowa dolna
Co wy na to?
- tłumik zregenerowany
- rolę osuszacza nadal spełnia
- dużo tańsza naprawa niż nowy tłumik
- przepustowość powietrza jest nawet większa niż była przed moją regeneracją.
- powietrze jest na 100% oczyszczone. i nic nie przedostanie się.
Czekam na wasze opinie
Oryginalnie tłumik składa się z 6 części
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki"
3. oring uszczelniający
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka)
5. filtr miedziany " gęsty"
6. obudowa dolna
moja propozycja jest taka.Praktycznie bez wkładu finansowego no może jakieś 10zł.
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
3. oring uszczelniający - taki sam tylko nowy
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka) - oryginalnej nie da się dostać tylko trzeba kupić cały tłumik za kosmiczne pieniądze ja proponuję coś innego w zamian, a konkretnie bardzo gęstą i dosyć twardą gąbkę. znalazłem taką jest stosowana do czyszczenia pneumatyki. - koszt ok 2-5 zł
5. filtr miedziany " gęsty" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
5a. granulat ( taki jak jest w osuszaczu w środku kompresora) - jak miałem akurat nowy za free.
5b. ta sama gąbka która wykonuje rolę filtra aby granulat nie dostał się do obiegu
6. obudowa dolna
Co wy na to?
- tłumik zregenerowany
- rolę osuszacza nadal spełnia
- dużo tańsza naprawa niż nowy tłumik
- przepustowość powietrza jest nawet większa niż była przed moją regeneracją.
- powietrze jest na 100% oczyszczone. i nic nie przedostanie się.
Czekam na wasze opinie
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
Chyba nie wiem co kolega chciał napisać...Sony pisze:Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?
Co rozumiesz przez zwykłe zawieszenie?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W A8 D3 nie było takiego, to nie Q7, gdzie mogłeś sobie zamówić zwykły zawias.Sony pisze:Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie?
Wbrew pozorom jakieś ogromne koszta poza tylnymi amortyzatorami to nie są.
Zawsze możesz kupić zestawy, które zastępują pneumatykę, ale ich koszt niski również nie jest.
Black Cars Matters
Występowały jedynie różne zawiasy pneumatyczne. Wersja standardowa i sportowa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Oczywiście. Diagnoza komputerem. Posłuchać kompresora. Pobawić się wysokością na każdym poziomie.
Małe nieszczelności ewentualne trudno będzie stwierdzić (bo nie sprawdzisz np czy samochód nie opada po nocy, czy dwóch). Najlepiej po samochód pojechać z kimś kto go ma, lub ma pojęcie.
Jak chcesz więcej wiedzieć o samej pneumatyce poczytaj zeszyty serwisowe SSP 292 / SSP 994303.
Wszystkie bolączki pneumatyki wychodzą zazwyczaj na mrozie - więc temperatury minusowe idealnie nadają się by sprawdzić jej stan.
Małe nieszczelności ewentualne trudno będzie stwierdzić (bo nie sprawdzisz np czy samochód nie opada po nocy, czy dwóch). Najlepiej po samochód pojechać z kimś kto go ma, lub ma pojęcie.
Jak chcesz więcej wiedzieć o samej pneumatyce poczytaj zeszyty serwisowe SSP 292 / SSP 994303.
Wszystkie bolączki pneumatyki wychodzą zazwyczaj na mrozie - więc temperatury minusowe idealnie nadają się by sprawdzić jej stan.
Black Cars Matters
A czym różni się wersja sportowa od standardowej i jak to można zweryfikować, którą mam?
W SSP 994303 znalazłem takie info:
Hardware
4E0 907 553 C * = Standard running gear
4E0 907 553 D * = Sporty running gear
Software
4E0 910 553 C * = Standard running gear
4E0 910 553 D * = Sporty running gear
Szukać sterownika czy jak?
W SSP 994303 znalazłem takie info:
Hardware
4E0 907 553 C * = Standard running gear
4E0 907 553 D * = Sporty running gear
Software
4E0 910 553 C * = Standard running gear
4E0 910 553 D * = Sporty running gear
Szukać sterownika czy jak?
W sporcie masz jeden poziom wysokosci mniej. Dynamic i comfort jest na jednym poziomie i troche nizej niz dynamic w zawieszeniu standardowym. Zmienia sie tylko twardosc.
Oczywiscie zarowbo sterownik jak i amory sa inne.
Oczywiscie zarowbo sterownik jak i amory sa inne.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG