Miszczu... a na którym czujniku?danishow pisze:Oczywiście, że jak dociąg zwalony to nic nie da regulacja ...jeżeli natomiast nie styka na czujniku to może pomóc ...miszczu
Gwoli wyjaśnienia...
Silnik dociąganie zamka w D3 jest załączany wtedy kiedy zamek w klapie zamknie się na uchu w progu bagażnika.
Jeżeli przy dolnym uchu pęknie taka mała sprężynka to po otwarciu klapy ucho nie powraca do swojej górnej pozycji. Wynikiem tej usterki jest właśnie to, że aby zamknąć klapę to trzeba nią mocno pierdzielnąć w dół.
Samo podniesienie dolnego ucha to nie jest naprawa usterki.
Owszem, podnosząc wysoko doprowadzimy do sytuacji, że zamek w klapie będzie je chwytał ale sam system dociągania wciąż pozostanie niesprawny.
Sam fakt, że po zamknięciu klapy słyszymy silnik dociągania nie świadczy o tym, że mechanizm dociągania jest sprawny.
Zanim podniesiemy ucho do góry należy najpierw sprawdzić czy po zamknięciu zamka ucho rzeczywiście porusza się do dołu i czy po otwarciu zamka ucho powraca do pozycji górnej.
Zaczynanie naprawy od podnoszenia ucha do góry na śrubach to typowy błąd kogoś kto nie poznał konstrukcji i zasady działania tego mechanizmu
A kolega zadowolony bo może zamknąć klapę ale usterki jak podejrzewam wcale nie usunął