Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 12:27

Załóżmy że zakupię taką skorupę: http://sprzedajemy.pl/pilnie-sprzedam-a ... nr36900277

Czy załatwi to m.in sprawy o któych piszesz Michale?
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 lut 2017, 12:37

Tak - w dużej mierze rozwiąże to Twoje problemy z brakiem dostępności niektórych części do przekładki
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 12:44

Zatem sprawa jest jasna. Na pewno jakaś skorupa będzie kupiona. Wyciągne co chcę a resztę na części - może w jakiejś tam części zarobi na swapa. Reszta na złom - podejrzewam że aluminium przyjmią z pocałowaniem rączki :)
Jeśli chodzi o skrzynię quattro oraz dyfer - wolę już kupić samo to, bez całej A6.
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 lut 2017, 13:04

Oczywiscie zakup A6 quattro dla samej skrzyni i mostu jest bez sensu , jesli tą a8 będzie w godnym stanie to pare groszy mozna zarobić jeszcze
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 lut 2017, 13:35

Bugalon pisze: 3. Pobawić się trochę z wiązkami jeśli nie chce się ich wymieniać
Wywalenie jednego przekaźnika i zrobienie zwory na 2 pinach gniazda po nim. Przeciągnięcie 2-żyłowego przewodu od czujnika wstecznego na skrzyni pod nogi pasażera i wpięcie tego w kolejne 2 piny po wywalonym przekaźniku. Tyle trzeba z wiązki przerabiać.
Bugalon pisze: 5. Uruchomić tempomat (jeśli się go ma) bo trochę elementów dołożyć trzeba
Raptem czujnik na pedał sprzęgła dołożyć i podłączyć go elektrycznie szeregowo, a pneumatycznie równolegle z czujnikiem na pedale hamulca.
Bugalon pisze: 8. Przekodować zegary (o ile w ogole się da)
Nie ma takiej potrzeby.
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 13:40

gtfan, A sprawę chłodzenia przekładni jak rozwiązałeś?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 lut 2017, 13:49

Kupiłem skrzynię, która nie ma chłodzenia oleju ;P
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 13:52

Podejrzewam że unikasz dużych prędkości w takim razie? :)
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 lut 2017, 13:58

Dokładnie, więcej jak 140-150km/h nie jeżdżę, a do takich prędkości wystarczy skrzynia bez chłodzenia.

Ale stworzenie customowych węży nie wydaje mi się niewykonalne. Trochę rzeźbienia będzie, ale wszystko da się dorobić ;)
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 14:01

Nie wiem czy dobrze rozumuję ale jeżeli 2.5 tdi na takiej skrzyni pojedzie gdzieś 230 km/h, to i w A8 to nie będzie problemem.
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 lut 2017, 14:19

w TDI są też skrzynie z wyjściem na układ chłodzenia - więc nie ma tutaj problemu
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 14:50

Miałbyś informację jakich skrzyń szukać aby miały to chłodzenie?
I`m the LPG master

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 lut 2017, 15:41

np. EKM
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lut 2017, 17:01

gtfan pisze:Dokładnie, więcej jak 140-150km/h nie jeżdżę, a do takich prędkości wystarczy skrzynia bez chłodzenia.
Kurcze, wprawdzie jestem zagorzałym zwolennikiem automata i jeżeli życie mnie nie zmusi to manuala nie planuję sobie kupować, to jednak wątek czytałem z zainteresowaniem.
Do tego momentu.
Bo myślałem, że przekładka na manual to pewne ulepszenie, dla was samych sposób na uwolnienie się od automatycznej skrzyni biegów.... "i żyli długo i szczęśliwie"... ale jeżeli po przekładce otrzymujemy finalnie auto którym lepiej nie jeździć z większymi prędkościami to nie rozumiem idei <bezradny>

Zrobiłeś operację... zmieniłeś pacjentowi wątrobę na inną, zdrowszą ale przy okazji wyciąłeś mu jedno płuco <faktycznie>
gtfan pisze:Ale stworzenie customowych węży nie wydaje mi się niewykonalne. Trochę rzeźbienia będzie, ale wszystko da się dorobić ;)
Zdecydowanie bym kontynuował w tym kierunku albo po prostu kupić skrzynkę z wyjściem na układ chłodzenia.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 18:58

Jak robić coś to robić jak należy, zatem bunajmniej u mnie jak dojdzie do skutku, będzie wrzucona skrzynia z chłodzeniem, tym bardziej że takie istnieją. Wiadomo, że większe prędkości ciężej jest gdziekolwiek odsiągnąć, ale zawsze jak bym wkroczył na autostradę to już miałbym w głowie ogranicznik że więcej nie można :)
I`m the LPG master

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl