![]() |
![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI ] Zawieszenie - brak róznicy między trybami
[D3 02 4.2MPI ] Zawieszenie - brak róznicy między trybami
Witam serdecznie forumowiczów,
Temat jak wyżej dotyczy pneumatycznego zawieszenia.
Przy kupnie samochodu zawieszenie pneumatyczne, konkretnie zmiana trybów (comfort, automatic dynamic) działała bez zarzutów.
Jak wiadomo zmiana trybu wiąże się z podniesieniem lub obniżeniem zawieszenia o fabrycznie ustawione wysokości i twardości. Zmiana trybu sygnalizowana jest na ekranie MMI w trybie zawieszenia strzałką do góry (gdy np przełączamy z trybu dynamic na comfort) lub w dół (np odwrotna sytuacja).
Ostatnio przełączając w tryb comfort, dynamic oraz automatic nic się nie zmienia, zarówno wysokość zawieszenia jak i komfort jazdy nie ulega zmianie, jest twarde czuć każdą dziurę na drodze. Ne ekranie nie pojawiają się szare strzałki wskazujące czy zawieszenie się podnosi lub opada przy zmianie trybów. Wyjątkiem jest tu sytuacja gdy uruchamiam tryb Lift wtedy zawieszenie się podnosi i jest sygnalizowane stosowną strzałką. Opada przy wybraniu dowolnego z trybów.
Problem pojawił się po wymianie rozrządu t.i. mam swoje podejrzenia, że w warsztacie samochód nie był w trybie podnośnika gdy był podnoszony. Są to tylko moje prywatne domysły mogące nie mieć nic wspólnego z problemem ale wolę niczego nie pominąć.
Informacje uzupełniające:
- Samochód nie opada gdy pozostawia się go na noc;
- Samochód po wymianie akumulatora;
- Żaden z trybów nie jest oznaczony kolorem szarym na ekranie MMI, zawieszenia;
- Tryb Lift działa bez zarzutu (samochód bez problemów się podnosi i opada);
- Sprężarka pracuje głośno ale nie ma problemów z podnoszeniem zawieszenia j/w;
- Brak błędów zawieszenia;
- Jacking i towing mode wyłączone;
Jakieś pomysły w czym tkwi problem? Ze względu na o wiele większe doświadczenie, liczę na waszą pomoc tej kwestii.
Temat jak wyżej dotyczy pneumatycznego zawieszenia.
Przy kupnie samochodu zawieszenie pneumatyczne, konkretnie zmiana trybów (comfort, automatic dynamic) działała bez zarzutów.
Jak wiadomo zmiana trybu wiąże się z podniesieniem lub obniżeniem zawieszenia o fabrycznie ustawione wysokości i twardości. Zmiana trybu sygnalizowana jest na ekranie MMI w trybie zawieszenia strzałką do góry (gdy np przełączamy z trybu dynamic na comfort) lub w dół (np odwrotna sytuacja).
Ostatnio przełączając w tryb comfort, dynamic oraz automatic nic się nie zmienia, zarówno wysokość zawieszenia jak i komfort jazdy nie ulega zmianie, jest twarde czuć każdą dziurę na drodze. Ne ekranie nie pojawiają się szare strzałki wskazujące czy zawieszenie się podnosi lub opada przy zmianie trybów. Wyjątkiem jest tu sytuacja gdy uruchamiam tryb Lift wtedy zawieszenie się podnosi i jest sygnalizowane stosowną strzałką. Opada przy wybraniu dowolnego z trybów.
Problem pojawił się po wymianie rozrządu t.i. mam swoje podejrzenia, że w warsztacie samochód nie był w trybie podnośnika gdy był podnoszony. Są to tylko moje prywatne domysły mogące nie mieć nic wspólnego z problemem ale wolę niczego nie pominąć.
Informacje uzupełniające:
- Samochód nie opada gdy pozostawia się go na noc;
- Samochód po wymianie akumulatora;
- Żaden z trybów nie jest oznaczony kolorem szarym na ekranie MMI, zawieszenia;
- Tryb Lift działa bez zarzutu (samochód bez problemów się podnosi i opada);
- Sprężarka pracuje głośno ale nie ma problemów z podnoszeniem zawieszenia j/w;
- Brak błędów zawieszenia;
- Jacking i towing mode wyłączone;
Jakieś pomysły w czym tkwi problem? Ze względu na o wiele większe doświadczenie, liczę na waszą pomoc tej kwestii.
Jeśli bez problemu się podnosi a lift I jest szczelny(nie opada po nocy) to spróbował bym na początek adaptacji.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No ale twardość się zmienia. Ale skoro wcześniej działało to nie mogło być sport 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Bardzo trafne pytanie. Jakie to zawieszenie?... komfortowe czy sportowe?aro51 pisze:Ciekawe czy przypadkiem to nie zawieszenie sport... jak masz w menu w trybie wybory wysokosci air suspension - sport ?
Było, nie było, nie takie rzeczy się widziałodrago_o pisze:No ale twardość się zmienia. Ale skoro wcześniej działało to nie mogło być sport![]()

Z opisu wygląda na zawieszenie sportowe

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
W sumie masz rację. Pamiętam sytuacje jak ktoś się tu zarzekał że działało poziomowanie a po kilkunastu postach okazało się że miał sport i nigdy poziom się nie mogl zmieniać 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Był też ten oszust Stefan z Niemcowni co twierdził, że ma popsute zawieszenie bo się samo podnosi i opada a przecież on ma Sport. A potem się okazało, że ma komfortowe i prawie zawsze jeździ w trybie Automatic więc te podnoszenia i opuszczania były u niego całkiem normalnedrago_o pisze:W sumie masz rację. Pamiętam sytuacje jak ktoś się tu zarzekał że działało poziomowanie a po kilkunastu postach okazało się że miał sport i nigdy poziom się nie mogl zmieniać![]()

Także jakby coś to poproszę numer VIN i sprawdzę ponad wszelką wątpliwość jak wyjechało to z fabryki

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Re: Zawieszenie - brak róznicy między trybami
Fluke pisze:Witam serdecznie forumowiczów,
Informacje uzupełniające
- Samochód nie opada gdy pozostawia się go na noc;
- Samochód po wymianie akumulatora;
- Żaden z trybów nie jest oznaczony kolorem szarym na ekranie MMI, zawieszenia;
- Tryb Lift działa bez zarzutu (samochód bez problemów się podnosi i opada);
- Sprężarka pracuje głośno ale nie ma problemów z podnoszeniem zawieszenia j/w;
- Brak błędów zawieszenia;
- Jacking i towing mode wyłączone;
Jakieś pomysły w czym tkwi problem? Ze względu na o wiele większe doświadczenie, liczę na waszą pomoc tej kwestii.
1. Wymień filtr i przekaźnik od pneumatyki (skoro piszesz że działa głośno kompresor)
Taki zestaw możesz zakupić u forumowego kolegi michalwruszak
2. Zrób adaptację zawieszenia (potrzeby do tego jest program VCDS)
Poza tym:
3. Sprawdź czy akumulator jest zakodowany w samochodzie.
Potem będziemy się zastanawiać

FOSS pisze:Bardzo trafne pytanie. Jakie to zawieszenie?... komfortowe czy sportowe?aro51 pisze:Ciekawe czy przypadkiem to nie zawieszenie sport... jak masz w menu w trybie wybory wysokosci air suspension - sport ?
Było, nie było, nie takie rzeczy się widziałodrago_o pisze:No ale twardość się zmienia. Ale skoro wcześniej działało to nie mogło być sport![]()
![]()
Z opisu wygląda na zawieszenie sportowe
Są dostępne 4 tryby:
-Lift
-Comfort
-Automatic
-Dynamic
Sportu brak.
Witam Kolegow
Ponizej strategia ustawienia zawieszenia pneumatycznego dla typu Standard i Sport
Moze przyda sie komus do sprawdzenia poprawnego dzialania
[ Dodano: 2017-03-03, 12:12 ]
Jak widac tryb sport jest z definicji w trybie comfort 2cm ponizej ustrawienia bazowego.
Jesli chodz i o problem Kolegi to warto byloby podejsc do sprawy bardziej ze struktura i przeprowadzic diagnose pojedynczych podzespolow.
Ja osobiscie wypuscilbym cisnienie z obu osi i zasobnika ( VAG )
Napompowal je ponownie i przeprowadzil ustawienie bazowe.
Sprawdzil w czasie pompowania ile bar podaje kompresor.
Dalej test funkcyjny pojedynczych zaworow.
I test wykonawczy dla wszystkich trybow ze sprawdzeniem czasu podnoszenia.
Ponizej strategia ustawienia zawieszenia pneumatycznego dla typu Standard i Sport
Moze przyda sie komus do sprawdzenia poprawnego dzialania
[ Dodano: 2017-03-03, 12:12 ]
Jak widac tryb sport jest z definicji w trybie comfort 2cm ponizej ustrawienia bazowego.
Jesli chodz i o problem Kolegi to warto byloby podejsc do sprawy bardziej ze struktura i przeprowadzic diagnose pojedynczych podzespolow.
Ja osobiscie wypuscilbym cisnienie z obu osi i zasobnika ( VAG )
Napompowal je ponownie i przeprowadzil ustawienie bazowe.
Sprawdzil w czasie pompowania ile bar podaje kompresor.
Dalej test funkcyjny pojedynczych zaworow.
I test wykonawczy dla wszystkich trybow ze sprawdzeniem czasu podnoszenia.
pozdrawiam
Michal
Michal
Zawsze są dostępne. Nie ma dostępnego trybu sport. W nazwie masz napisane "adaptive suspension - sport".Fluke pisze:FOSS pisze:Bardzo trafne pytanie. Jakie to zawieszenie?... komfortowe czy sportowe?aro51 pisze:Ciekawe czy przypadkiem to nie zawieszenie sport... jak masz w menu w trybie wybory wysokosci air suspension - sport ?
Było, nie było, nie takie rzeczy się widziałodrago_o pisze:No ale twardość się zmienia. Ale skoro wcześniej działało to nie mogło być sport![]()
![]()
Z opisu wygląda na zawieszenie sportowe
Są dostępne 4 tryby:
-Lift
-Comfort
-Automatic
-Dynamic
Sportu brak.
A dla rozwiania wszystkich wątpliwości podaj VIN i będzie wiadomo jakie masz zawieszenie.
[ Dodano: 2017-03-03, 13:46 ]
Tych wykresów na forum już wiele było. Wiadomo, że jest niżej. Ale podstawową różnicą jest brak zmiany wysokości w przypadku przełączania comfort-dynamic. W zawieszeniu sportowym znajdują się na tej samej wysokości a zmianie ulega jedynie twardość amortyzatorów.mmalinas pisze:...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Kolego
Jezeli zacznie czytac ten wykres to zrozumiesz
Otworz wykres dla zawieszenia SPORT i popatrz co sie dzieje z zawieszeniem miedzy comfort a dynamik przy predkosci 0kmh. Wszystkie trzy linie sa w tym samym miejscu.
Dopiero po osiagnieciu 120 kmh zawieszenie w trybie dynamik przechodzi o 25mm w dol
a wraca miedzy 35 a 70 kmh
Wiec jesli masz zawieszenie sportowe to na postoju nie bedzie sie opuszczac tak jak to sie dzieje w zawieszeniu standardowym.
Przeczytaj sobie tekst po prawej nad wykresem i przetlumacz.
Naprawde zeby zrozumiec swoje Auto musisz sie troche wysilic lub nie dotykac sie mechaniki.
Sorry za te uwage.
Poszukaj na chomiku SSP 292 i wczytaj sie dokladnie.
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-03-03, 14:38 ]
ze stwierdzeniem "wykresow bylo tutaj wiele " bagatelizuje wiedze ktora sie tu podaje do uzytku.
Trzeba sie tylko wysilic i postarac zrozumiec.
Zycze Ci szybkiego rozwiazania problemu z zawieszeniem.
I w razie pytan chetnie pomoge
Michal
Jezeli zacznie czytac ten wykres to zrozumiesz
Otworz wykres dla zawieszenia SPORT i popatrz co sie dzieje z zawieszeniem miedzy comfort a dynamik przy predkosci 0kmh. Wszystkie trzy linie sa w tym samym miejscu.
Dopiero po osiagnieciu 120 kmh zawieszenie w trybie dynamik przechodzi o 25mm w dol
a wraca miedzy 35 a 70 kmh
Wiec jesli masz zawieszenie sportowe to na postoju nie bedzie sie opuszczac tak jak to sie dzieje w zawieszeniu standardowym.
Przeczytaj sobie tekst po prawej nad wykresem i przetlumacz.
Naprawde zeby zrozumiec swoje Auto musisz sie troche wysilic lub nie dotykac sie mechaniki.
Sorry za te uwage.
Poszukaj na chomiku SSP 292 i wczytaj sie dokladnie.
Pozdrawiam
Michal
[ Dodano: 2017-03-03, 14:38 ]
ze stwierdzeniem "wykresow bylo tutaj wiele " bagatelizuje wiedze ktora sie tu podaje do uzytku.
Trzeba sie tylko wysilic i postarac zrozumiec.
Zycze Ci szybkiego rozwiazania problemu z zawieszeniem.
I w razie pytan chetnie pomoge
Michal
pozdrawiam
Michal
Michal
Nie bagatelizuje podanej wiedzy, tylko przypominam o tym, że używając opcji wyszukaj, wszystkie te informacje znajdują się na forum, z wykresami włącznie. A najlepiej opisał działanie i różnice między zawieszeniami kolega FOSS 
Jeżeli chcemy ruszyć z miejsca to musi kolega z problemem określić jakie zawieszenie posiada. Bo nie wiemy czy w ogóle jest jakiś problem czy nie.

Jeżeli chcemy ruszyć z miejsca to musi kolega z problemem określić jakie zawieszenie posiada. Bo nie wiemy czy w ogóle jest jakiś problem czy nie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
PS:
Jak widac z wykresu z dynamic/Comfort do Lift podnosi sie od 0 kmhale po przekroczeniu 100 kmh przechodzi automatycznie do polozenia comfortu
Panowie te wykresy zrobili ludzie nie glopsi niz my wiec warto przeanalizowac.
W zawieszeniu sportowym pozycja bazowa jest dla wszystkich trzech trybow oprocz "LIFT" jest taka sama i oblizona o 20mm od ustawienia bazowego.
Roznica to tylko wlasciwosci tlumienia
W ustawieniu "DYNAMIC i AUTOMATIC" auto po przektoczeniu 120 kmh przechodzi o 5mm w dol i wraca miedzy 35-70 kmh spowrotem o 5mm w gore.
Jak widac z wykresu z dynamic/Comfort do Lift podnosi sie od 0 kmhale po przekroczeniu 100 kmh przechodzi automatycznie do polozenia comfortu
Panowie te wykresy zrobili ludzie nie glopsi niz my wiec warto przeanalizowac.
W zawieszeniu sportowym pozycja bazowa jest dla wszystkich trzech trybow oprocz "LIFT" jest taka sama i oblizona o 20mm od ustawienia bazowego.
Roznica to tylko wlasciwosci tlumienia
W ustawieniu "DYNAMIC i AUTOMATIC" auto po przektoczeniu 120 kmh przechodzi o 5mm w dol i wraca miedzy 35-70 kmh spowrotem o 5mm w gore.
pozdrawiam
Michal
Michal