części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Półosie i przeguby wewnętrzne

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 13 wrz 2016, 09:58

Jeśli sworznie w wahaczach są w 100% dobre, to możesz wymienić same tuleje.

Jeśli chodzi o przegub wału, to tak - podobno można wymienić. Znalazłem informacje, że na przód pasuje od Scorio:
Ruville - 75251S
Maxgear - 26-1005MG
Metelli 16-1005MET

Ceny ok. 100-130zł.

Fajnie jakby to ktoś potwierdził. U mnie też jest do wymiany...

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 12 mar 2017, 13:41

Podepnę się pod temat. Musze zdjąć półosie przednie, a żeby to zrobić trzeba odkręcić śrubę piasty koła, ale czy na P czy na D półoś luźno się kręci, uniemożliwiając odkręcenie. Jak ją zablokować ? Może zadaje banalne pytanie, ale nie wyjmowałem półosi wiele razy a w a8 pierwszy raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 mar 2017, 16:51

Najlepiej we dwojke. Zsciagasz kolo, wkrecasz w tarcze dwie sruby, jedna osoba siada i wciska hamulec a druga odkreca w tym momecie srube od piasty.

Lub jak jestes sam to zblokowac pedal hamulca o fotel jakas rura tip...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 12 mar 2017, 16:53

Luzujesz na założonym kole. Po co kombinować? :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 mar 2017, 17:01

Tez mozna jesli ma sie odpowiedni klucz. Moje nasadowe sa niestety troche za krotkie zeby przejsc nie zarysowac felgi w szczegolnosci jak sie ma dystanse.
Wiec niestety trzeba kombinowac <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 12 mar 2017, 19:41

kup odpowiedni klucz i odkręcisz bez problemu sam, auto na ziemi i kawałek rury i po problemie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 12 mar 2017, 20:16

pb41ns pisze:kup odpowiedni klucz i odkręcisz bez problemu sam,
wiem <hihi> tylko jakoś tak rzadko muszę odkręcać półosie, że nigdy jakoś mi nie po drodze było kupić ten klucz <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

adrian949

Post autor: adrian949 » 12 mar 2017, 20:33

Mi nie chciało się jechać po klucz, to do śruby od koła dospawałem nakrętkę 32mm i tak leży i przydaję się do tej pory 2 min zajęło dorobienie klucza. ;)

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 13 mar 2017, 04:10

No dokładnie. Dorabiasz bądź kupujesz i spokój do końca zycia <faktycznie>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 24 mar 2017, 10:30

Nie chciałbym nikogo martwić ale luz na półosi góra dół to nie koniecznie jest przegub :)
Przeguby luzują się w osi obrotu bo tak pracują.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 25 mar 2017, 08:25

tak jak mówiłem już prędzej, albo wykończone łożyska albo zużyta flansza
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 02 kwie 2017, 22:15

Stuki ustały, problem tkwił w skrzyni. Pomógł reset tiptronica, tzn. odłączyłem obie klemy na noc i nic nie stuka podczas wbijania biegów oraz przy redukcji.

Miałem słaby akumulator który raz się rozładowal , oraz alternator został oddany do regeneracji.
Wymieniłem aku w tamtym roku i w tamtym tygodniu zrobiłem trik z klemami. POmogło :)

Nie wiem, może skrzynia i przepływka jakieś blędy złapała przez ten stary akumulaator ?

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 17 maja 2017, 21:37

mkbewe pisze:
methanex pisze:Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.
jakiś luz zawsze będzie ale jak masz taki jak ja np:

to już szrot :)
identyczny dzwiek mam na prawym przegubie :) przegladajac alleszrot znalazłem kilka połosiek, ale nie jestem w stanie ich ocenić na żywo :) w mojej okolicy jako tako brak szrotow z a8 d2 :) Jednakże pojawia się mały problem a mianowicie na tych poloskach sa rozne numery a z wygladu sie nie roznia <blee> czy kazda podejdzie czy musze szukac konkretnie po numerze czesci?

do tego wyczuwalne są wibracje mniej wiecej w przedziale od 80 do 130 km/h oraz dzwoni przy jezdzie po dziurach :)

kojot1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 94
Rejestracja: 12 kwie 2010, 21:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kojot1 » 20 maja 2017, 00:12

kilka dni temu przerabiałem temat wew przegubów szukaj używek , niestety ja musiałem kupić 4 szt. jedna była w stanie igła z audi a6 c5 reszta takie sobie, ale i tak wyszło taniej jak nowa z aso , po rozebraniu jedna została moja a tam gdzie biło czyli od kierowcy poszła do wymiany . zostało lekkie bicie ale do jazdy , następny trop to magiel ma chyba luzy bo raz bije ale lekko a raz nie , takie lekkie wibracje na przedniej ośce . w moim aucie tez na skrzyni jak się porusza po stronie pasażera też stuka ale luzu nie ma, chyba tak "tipy" mają , bo na dwóch skrzyniach sprawdzane i każda od pasażera ma stuki .

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 20 maja 2017, 22:00

No wiec tak. Wymienilem poloske bo tamta juz byla jak grzechotka dla dziecka. Poloska uzywka ale stan bdb. Bicia nie ustaly. Nadal mi cos dzwoni a na podnosniku za cholere nie widac co. Odrzucam tez wal bo kupilem uzywke w dobrym stanie wywazenie plus nowa podpora i poziomowany. Widziale tez dzisiaj ze przedni wahacz dolny prawy jest slaby a mozna powiedziec ze wrecz umarl :) nie telepie jak wciskam hamulec jednakze jak wstawiam w piec to tez nie telepie. Nie ma wiekszego znaczenia na zakretach. Sam juz nie wiem co tam moze byc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl