[- ] Problem z 5hp24 w S6 c5
[- ] Problem z 5hp24 w S6 c5
Witam wszystkich użytkowników forum jako nowy członek grupy!!
Jestem tu bo mam problem z swoja audi S6 c5 4,2 a dokładnie skrzynią automatyczną 5hp24, prześledziłem forum i Internet i obstawiam u siebie właśnie Kosz forwarda a może wystarczy wymiana oleju… ale wszystko po kolei jak wygląda maja sytuacja.
Błędy skrzyni:
17114 gear ratio monitoring
p0730 -35-00- incorrect gear ratio
A objawy to: odpalam samochodu wrzucam D i audi jedzie bez gazu jak dodam tak ponad 1,5 tysiąca to sie ślizga i jednoczesnie zmieni bieg na wyższy ale nie stosownie to prędkości znaczy się za mała jest. Jak dam więcej gazu tak ponad 2 tysiące to odrazy szarpnie i wrzuci 5 bieg oraz bledy na fizie. Jeśli będzie się operowac gazem do max 2 tys to można jechac zmieniając biegi manualnie lub automatycznie, ale jazda jest ślimacza. Bieg wsteczny działa dobrze. Po zgaszeniu auta błąd gaśnie na flizie ale nie w sterowniku, i można znów zmieniać biegi z wyczuciem. Dodatkowo jak się wrzuci D i trzyma na hamulcu z parę dobrych sekund a później puści to auto stoi nie jedzie swobodnie jak powinno, ale jak przerzucę biegami lewarkiem N-D (bez różnicy) to znów niby na start dobrze.
A to wszystko się zrobiło sadze z mojej głupoty bo automat działał wpierw dobrze czasem na zimnym potrafil szarpnąć z 3na4. A stało to się po tym jak holowałem audi z 20 km chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol. Ale podkusiło mnie to ze odkręciła mi się tylnia pół oska od dyfra i sądziłem ze wszystkie siły napędowe przełożą się na te jedno koło, dodam ze holowany był na odpalonym silniku dla smarowania sprzęgła hydrokinetycznego z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D. Po tym holu i dokręceniu pol osi zrobiłem z 100km i powstały te objawy co wspominam wyżej.
Dzis z pościłem olej był mocno brązowy wchodzący w grafitowy i trochę większych opiłków w misce i więcej na filtrze od góry nie w nim. Na magnesikach bardziej tak szlam niż opiłki.
Może ktos obeznany podpowie mi czy wymiana oleju może coś dac czy tylko wyciąganie skrzyni i czy będzie ten kosz zmielony czy może tylko tarczki z powodu różnicy obrotów skrzyni na wyjściu a wejściu to teraz do mnie dotarło…. ;(
Dodam też ze odłączałem czujnik prędkości na wyjściu i komputer nie pokazywał dodatkowego bledu, a czy powinien ?
Jestem tu bo mam problem z swoja audi S6 c5 4,2 a dokładnie skrzynią automatyczną 5hp24, prześledziłem forum i Internet i obstawiam u siebie właśnie Kosz forwarda a może wystarczy wymiana oleju… ale wszystko po kolei jak wygląda maja sytuacja.
Błędy skrzyni:
17114 gear ratio monitoring
p0730 -35-00- incorrect gear ratio
A objawy to: odpalam samochodu wrzucam D i audi jedzie bez gazu jak dodam tak ponad 1,5 tysiąca to sie ślizga i jednoczesnie zmieni bieg na wyższy ale nie stosownie to prędkości znaczy się za mała jest. Jak dam więcej gazu tak ponad 2 tysiące to odrazy szarpnie i wrzuci 5 bieg oraz bledy na fizie. Jeśli będzie się operowac gazem do max 2 tys to można jechac zmieniając biegi manualnie lub automatycznie, ale jazda jest ślimacza. Bieg wsteczny działa dobrze. Po zgaszeniu auta błąd gaśnie na flizie ale nie w sterowniku, i można znów zmieniać biegi z wyczuciem. Dodatkowo jak się wrzuci D i trzyma na hamulcu z parę dobrych sekund a później puści to auto stoi nie jedzie swobodnie jak powinno, ale jak przerzucę biegami lewarkiem N-D (bez różnicy) to znów niby na start dobrze.
A to wszystko się zrobiło sadze z mojej głupoty bo automat działał wpierw dobrze czasem na zimnym potrafil szarpnąć z 3na4. A stało to się po tym jak holowałem audi z 20 km chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol. Ale podkusiło mnie to ze odkręciła mi się tylnia pół oska od dyfra i sądziłem ze wszystkie siły napędowe przełożą się na te jedno koło, dodam ze holowany był na odpalonym silniku dla smarowania sprzęgła hydrokinetycznego z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D. Po tym holu i dokręceniu pol osi zrobiłem z 100km i powstały te objawy co wspominam wyżej.
Dzis z pościłem olej był mocno brązowy wchodzący w grafitowy i trochę większych opiłków w misce i więcej na filtrze od góry nie w nim. Na magnesikach bardziej tak szlam niż opiłki.
Może ktos obeznany podpowie mi czy wymiana oleju może coś dac czy tylko wyciąganie skrzyni i czy będzie ten kosz zmielony czy może tylko tarczki z powodu różnicy obrotów skrzyni na wyjściu a wejściu to teraz do mnie dotarło…. ;(
Dodam też ze odłączałem czujnik prędkości na wyjściu i komputer nie pokazywał dodatkowego bledu, a czy powinien ?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
dzieki danishow
[ Dodano: 2017-03-18, 16:24 ]
silnik z skrzynią już wyciągnięty
i prosił bym o podpowiedz bo nie jestem pewien co do rozebrania skrzyni czy pod tymi czarnymi kapslami też są śruby? Wyjąłem tez ośkę która idzie od układu różnicowego od napędu i tam nic nie widać żeby były śruby a poza tym za cienka ścianka by coś tam było przykręcone. Bo nie mogę wyjąć tego dekielka a na sile nie próbowałem....
no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?
[ Dodano: 2017-03-18, 16:24 ]
silnik z skrzynią już wyciągnięty
i prosił bym o podpowiedz bo nie jestem pewien co do rozebrania skrzyni czy pod tymi czarnymi kapslami też są śruby? Wyjąłem tez ośkę która idzie od układu różnicowego od napędu i tam nic nie widać żeby były śruby a poza tym za cienka ścianka by coś tam było przykręcone. Bo nie mogę wyjąć tego dekielka a na sile nie próbowałem....
no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
To jest wał Panie i tego nie ściągniesz ...uszczelnienie musisz wydłubać jakimś śrubokrętem bo podejrzewam, że specjalnych narzędzi do tego nie masz. Oczywiście trzeba uważać by nie uszkodzić powierzchni i przed montażem nowego wszystko musi być suche jak pieprz. Powodzenia.wampek007 pisze:no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?
krzychu22.p1i pomogłeś wszystko odkręcone tylko wyciągnąć dekiel zostało ale ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz np. nagwintowałem na 8 otwory te co wchodzą śruby i ze pre o skrzynie na długich szpilkach i plaskowniku i będę kręcąc nakrętkę blokująca o obudowę skręcał i sadze ze dzięki temu wyciągnie ten dekielek.
a co do wypowiedzi danishow to się nie zrozumieliśmy albo źle przyjrzałeś się zdjęciu już poradziłem zbiłem dystans, popsikałem preparatem coś jak WD postukałem młotkiem oczywiście z wyczuciem i na wagę poszło śrubokrętem
a co do wypowiedzi danishow to się nie zrozumieliśmy albo źle przyjrzałeś się zdjęciu już poradziłem zbiłem dystans, popsikałem preparatem coś jak WD postukałem młotkiem oczywiście z wyczuciem i na wagę poszło śrubokrętem
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ja ściągałem ten dekiel. Jak będziesz miał uszczelniacz to jest w nim specjalna zaślepka aby kołnierz wewnętrzny się nie odkształcił i ma byś ona od razu wsuwana na wał, żadnych innych dziwnych ruchów. Więc dorzuć 40zł więcej do biznesu i wymień od razu tą uszczelkę i będziesz miał zrobione to porządnie. Aha po montażu uszczelniacza musi "ułożyć się" przez parę godz.
3 skrzynie rozebrałem używając 2 morsów tylko do pompy Tak trzyma oring uszczelniający pompęwampek007 pisze: ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz