|  |  |  | 
[- ] Problem z 5hp24 w S6 c5
- 
				
				wampek007
- Forum Audi A8 
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
- Lokalizacja: Chotyłów
[- ] Problem z 5hp24 w S6 c5
Witam wszystkich użytkowników forum jako nowy członek grupy!!
Jestem tu bo mam problem z swoja audi S6 c5 4,2 a dokładnie skrzynią automatyczną 5hp24, prześledziłem forum i Internet i obstawiam u siebie właśnie Kosz forwarda a może wystarczy wymiana oleju… ale wszystko po kolei jak wygląda maja sytuacja.
Błędy skrzyni:
17114 gear ratio monitoring
p0730 -35-00- incorrect gear ratio
A objawy to: odpalam samochodu wrzucam D i audi jedzie bez gazu jak dodam tak ponad 1,5 tysiąca to sie ślizga i jednoczesnie zmieni bieg na wyższy ale nie stosownie to prędkości znaczy się za mała jest. Jak dam więcej gazu tak ponad 2 tysiące to odrazy szarpnie i wrzuci 5 bieg oraz bledy na fizie. Jeśli będzie się operowac gazem do max 2 tys to można jechac zmieniając biegi manualnie lub automatycznie, ale jazda jest ślimacza. Bieg wsteczny działa dobrze. Po zgaszeniu auta błąd gaśnie na flizie ale nie w sterowniku, i można znów zmieniać biegi z wyczuciem. Dodatkowo jak się wrzuci D i trzyma na hamulcu z parę dobrych sekund a później puści to auto stoi nie jedzie swobodnie jak powinno, ale jak przerzucę biegami lewarkiem N-D (bez różnicy) to znów niby na start dobrze.
A to wszystko się zrobiło sadze z mojej głupoty bo automat działał wpierw dobrze czasem na zimnym potrafil szarpnąć z 3na4. A stało to się po tym jak holowałem audi z 20 km chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol. Ale podkusiło mnie to ze odkręciła mi się tylnia pół oska od dyfra i sądziłem ze wszystkie siły napędowe przełożą się na te jedno koło, dodam ze holowany był na odpalonym silniku dla smarowania sprzęgła hydrokinetycznego z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D. Po tym holu i dokręceniu pol osi zrobiłem z 100km i powstały te objawy co wspominam wyżej.
Dzis z pościłem olej był mocno brązowy wchodzący w grafitowy i trochę większych opiłków w misce i więcej na filtrze od góry nie w nim. Na magnesikach bardziej tak szlam niż opiłki.
Może ktos obeznany podpowie mi czy wymiana oleju może coś dac czy tylko wyciąganie skrzyni i czy będzie ten kosz zmielony czy może tylko tarczki z powodu różnicy obrotów skrzyni na wyjściu a wejściu to teraz do mnie dotarło…. ;(
Dodam też ze odłączałem czujnik prędkości na wyjściu i komputer nie pokazywał dodatkowego bledu, a czy powinien ?
			
			
									
									
						Jestem tu bo mam problem z swoja audi S6 c5 4,2 a dokładnie skrzynią automatyczną 5hp24, prześledziłem forum i Internet i obstawiam u siebie właśnie Kosz forwarda a może wystarczy wymiana oleju… ale wszystko po kolei jak wygląda maja sytuacja.
Błędy skrzyni:
17114 gear ratio monitoring
p0730 -35-00- incorrect gear ratio
A objawy to: odpalam samochodu wrzucam D i audi jedzie bez gazu jak dodam tak ponad 1,5 tysiąca to sie ślizga i jednoczesnie zmieni bieg na wyższy ale nie stosownie to prędkości znaczy się za mała jest. Jak dam więcej gazu tak ponad 2 tysiące to odrazy szarpnie i wrzuci 5 bieg oraz bledy na fizie. Jeśli będzie się operowac gazem do max 2 tys to można jechac zmieniając biegi manualnie lub automatycznie, ale jazda jest ślimacza. Bieg wsteczny działa dobrze. Po zgaszeniu auta błąd gaśnie na flizie ale nie w sterowniku, i można znów zmieniać biegi z wyczuciem. Dodatkowo jak się wrzuci D i trzyma na hamulcu z parę dobrych sekund a później puści to auto stoi nie jedzie swobodnie jak powinno, ale jak przerzucę biegami lewarkiem N-D (bez różnicy) to znów niby na start dobrze.
A to wszystko się zrobiło sadze z mojej głupoty bo automat działał wpierw dobrze czasem na zimnym potrafil szarpnąć z 3na4. A stało to się po tym jak holowałem audi z 20 km chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol. Ale podkusiło mnie to ze odkręciła mi się tylnia pół oska od dyfra i sądziłem ze wszystkie siły napędowe przełożą się na te jedno koło, dodam ze holowany był na odpalonym silniku dla smarowania sprzęgła hydrokinetycznego z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D. Po tym holu i dokręceniu pol osi zrobiłem z 100km i powstały te objawy co wspominam wyżej.
Dzis z pościłem olej był mocno brązowy wchodzący w grafitowy i trochę większych opiłków w misce i więcej na filtrze od góry nie w nim. Na magnesikach bardziej tak szlam niż opiłki.
Może ktos obeznany podpowie mi czy wymiana oleju może coś dac czy tylko wyciąganie skrzyni i czy będzie ten kosz zmielony czy może tylko tarczki z powodu różnicy obrotów skrzyni na wyjściu a wejściu to teraz do mnie dotarło…. ;(
Dodam też ze odłączałem czujnik prędkości na wyjściu i komputer nie pokazywał dodatkowego bledu, a czy powinien ?
- 
				
				ernesto
- 
				
				wampek007
- Forum Audi A8 
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
- Lokalizacja: Chotyłów
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz 
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz 
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz 
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- 
				
				wampek007
- Forum Audi A8 
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
- Lokalizacja: Chotyłów
dzieki danishow    
 
[ Dodano: 2017-03-18, 16:24 ]
silnik z skrzynią już wyciągnięty
![Obrazek]() 
 
i prosił bym o podpowiedz bo nie jestem pewien co do rozebrania skrzyni czy pod tymi czarnymi kapslami też są śruby? Wyjąłem tez ośkę która idzie od układu różnicowego od napędu i tam nic nie widać żeby były śruby a poza tym za cienka ścianka by coś tam było przykręcone. Bo nie mogę wyjąć tego dekielka a na sile nie próbowałem....
![Obrazek]() 
 
no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?
![Obrazek]()
			
			
									
									
						 
 [ Dodano: 2017-03-18, 16:24 ]
silnik z skrzynią już wyciągnięty
 
 i prosił bym o podpowiedz bo nie jestem pewien co do rozebrania skrzyni czy pod tymi czarnymi kapslami też są śruby? Wyjąłem tez ośkę która idzie od układu różnicowego od napędu i tam nic nie widać żeby były śruby a poza tym za cienka ścianka by coś tam było przykręcone. Bo nie mogę wyjąć tego dekielka a na sile nie próbowałem....
 
 no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?

- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz 
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- danishow
- Super Klubowicz 
- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
To jest wał Panie i tego nie ściągnieszwampek007 pisze:no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?
 ...uszczelnienie musisz wydłubać jakimś śrubokrętem bo podejrzewam, że specjalnych narzędzi do tego nie masz. Oczywiście trzeba uważać by nie uszkodzić powierzchni i przed montażem nowego wszystko musi być suche jak pieprz. Powodzenia.
 ...uszczelnienie musisz wydłubać jakimś śrubokrętem bo podejrzewam, że specjalnych narzędzi do tego nie masz. Oczywiście trzeba uważać by nie uszkodzić powierzchni i przed montażem nowego wszystko musi być suche jak pieprz. Powodzenia.- 
				
				wampek007
- Forum Audi A8 
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
- Lokalizacja: Chotyłów
krzychu22.p1i pomogłeś wszystko odkręcone tylko wyciągnąć dekiel zostało ale ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz np. nagwintowałem na 8 otwory te co wchodzą śruby i ze pre o skrzynie na długich szpilkach i plaskowniku i będę kręcąc nakrętkę blokująca o obudowę skręcał i sadze ze dzięki temu wyciągnie ten dekielek.
a co do wypowiedzi danishow to się nie zrozumieliśmy albo źle przyjrzałeś się zdjęciu już poradziłem zbiłem dystans, popsikałem preparatem coś jak WD postukałem młotkiem oczywiście z wyczuciem i na wagę poszło śrubokrętem
![Obrazek]()
			
			
									
									
						a co do wypowiedzi danishow to się nie zrozumieliśmy albo źle przyjrzałeś się zdjęciu już poradziłem zbiłem dystans, popsikałem preparatem coś jak WD postukałem młotkiem oczywiście z wyczuciem i na wagę poszło śrubokrętem

- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz 
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ja ściągałem ten dekiel. Jak będziesz miał uszczelniacz to jest w nim specjalna zaślepka aby kołnierz wewnętrzny się nie odkształcił i ma byś ona od razu wsuwana na wał, żadnych innych dziwnych ruchów. Więc dorzuć 40zł więcej do biznesu i wymień od razu tą uszczelkę i będziesz miał zrobione to porządnie. Aha po montażu uszczelniacza musi "ułożyć się" przez parę godz.
 Tak trzyma oring uszczelniający pompę
 Tak trzyma oring uszczelniający pompę 
			
			
									
									
						3 skrzynie rozebrałem używając 2 morsów tylko do pompywampek007 pisze: ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz
 Tak trzyma oring uszczelniający pompę
 Tak trzyma oring uszczelniający pompę 
 
							

 
 






 
 
