części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[- ] Problem z 5hp24 w S6 c5

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

[- ] Problem z 5hp24 w S6 c5

Post autor: wampek007 » 13 mar 2017, 19:06

Witam wszystkich użytkowników forum jako nowy członek grupy!!
Jestem tu bo mam problem z swoja audi S6 c5 4,2 a dokładnie skrzynią automatyczną 5hp24, prześledziłem forum i Internet i obstawiam u siebie właśnie Kosz forwarda a może wystarczy wymiana oleju… ale wszystko po kolei jak wygląda maja sytuacja.
Błędy skrzyni:
17114 gear ratio monitoring
p0730 -35-00- incorrect gear ratio
A objawy to: odpalam samochodu wrzucam D i audi jedzie bez gazu jak dodam tak ponad 1,5 tysiąca to sie ślizga i jednoczesnie zmieni bieg na wyższy ale nie stosownie to prędkości znaczy się za mała jest. Jak dam więcej gazu tak ponad 2 tysiące to odrazy szarpnie i wrzuci 5 bieg oraz bledy na fizie. Jeśli będzie się operowac gazem do max 2 tys to można jechac zmieniając biegi manualnie lub automatycznie, ale jazda jest ślimacza. Bieg wsteczny działa dobrze. Po zgaszeniu auta błąd gaśnie na flizie ale nie w sterowniku, i można znów zmieniać biegi z wyczuciem. Dodatkowo jak się wrzuci D i trzyma na hamulcu z parę dobrych sekund a później puści to auto stoi nie jedzie swobodnie jak powinno, ale jak przerzucę biegami lewarkiem N-D (bez różnicy) to znów niby na start dobrze.

A to wszystko się zrobiło sadze z mojej głupoty bo automat działał wpierw dobrze czasem na zimnym potrafil szarpnąć z 3na4. A stało to się po tym jak holowałem audi z 20 km chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol. Ale podkusiło mnie to ze odkręciła mi się tylnia pół oska od dyfra i sądziłem ze wszystkie siły napędowe przełożą się na te jedno koło, dodam ze holowany był na odpalonym silniku dla smarowania sprzęgła hydrokinetycznego z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D. Po tym holu i dokręceniu pol osi zrobiłem z 100km i powstały te objawy co wspominam wyżej.
Dzis z pościłem olej był mocno brązowy wchodzący w grafitowy i trochę większych opiłków w misce i więcej na filtrze od góry nie w nim. Na magnesikach bardziej tak szlam niż opiłki.
Może ktos obeznany podpowie mi czy wymiana oleju może coś dac czy tylko wyciąganie skrzyni i czy będzie ten kosz zmielony czy może tylko tarczki z powodu różnicy obrotów skrzyni na wyjściu a wejściu to teraz do mnie dotarło…. ;(
Dodam też ze odłączałem czujnik prędkości na wyjściu i komputer nie pokazywał dodatkowego bledu, a czy powinien ?

ernesto

Post autor: ernesto » 14 mar 2017, 06:03

wampek007 pisze:chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol.
Można tylko selektor na N i prędkość bardzo małą
wampek007 pisze:z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D
I tu popełniłeś błąd, raz to prędkość a dwa to, że wrzuciłeś D

Skrzynia na stół moim zdaniem.

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

Post autor: wampek007 » 14 mar 2017, 11:43

rozebralem dolne sterowanie i ukazalo sie duzo kawalków metalu, ale mam pytanie czy to co widac na zdjeciu to bedzie wlasnie ten kosz forwardu, bo obrucilem go i nie widac z zewnat zadnych uszkodzen. No ale faktu nie zmienia ze sa uszkodzone elementy i to wlasnie w tej czesci skrzyni przy czujniku


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 mar 2017, 18:05

Kosza forwardu nie zobaczysz tam gdzie teraz patrzysz. On jest w srodku zespolu sprzegiel. Jesli masz takie kawalki na czujniku to on jest winowajca. Robota prosta i we wlasnym zakresie tania.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

Post autor: wampek007 » 14 mar 2017, 18:41

a z tego co sie orientuje to łatwiej będzie sie dostać od przodu skrzyni znaczy sie od strony silnika...

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 mar 2017, 20:43

Chłopie, tego kosza inaczej nie wyciągniesz. Skrzynia jest modułowa i kosze w kosze są wkładane. Jest na necie instrukcja do 5hp24, podążaj za nią.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

Post autor: wampek007 » 14 mar 2017, 23:16

chodzi mi już jak będę miał wyjętą! to z której strony się brać za rozbieranie by łatwiej i szybciej się tam dostać

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 mar 2017, 23:26

Od strony konwertera, stawiasz skrzynię na dooopie i wyciągasz po kolei do góry ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 mar 2017, 06:56

Jakbys czytal ze zrozumieniem to bys wiedzial ze jest jeden sposob na demontaz.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

Post autor: wampek007 » 18 mar 2017, 16:24

dzieki danishow ;)

[ Dodano: 2017-03-18, 16:24 ]
silnik z skrzynią już wyciągnięty


Obrazek


i prosił bym o podpowiedz bo nie jestem pewien co do rozebrania skrzyni czy pod tymi czarnymi kapslami też są śruby? Wyjąłem tez ośkę która idzie od układu różnicowego od napędu i tam nic nie widać żeby były śruby a poza tym za cienka ścianka by coś tam było przykręcone. Bo nie mogę wyjąć tego dekielka a na sile nie próbowałem....

Obrazek

no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?

Obrazek

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 mar 2017, 16:42

W strone dyfra ma wyjsc rurka (sciagasz dekiel, zebatke, nastepnie zabezpieczenie podobne do segera), nastepnie wbijasz te zaslepki i pod nimi sa sruby. Jak wykrecisz wszystkie srubki to 2 morsami lapiesz za zeberka i ciagniesz do siebie pompe.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 mar 2017, 17:05

wampek007 pisze:no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?
To jest wał Panie i tego nie ściągniesz <faktycznie> ...uszczelnienie musisz wydłubać jakimś śrubokrętem bo podejrzewam, że specjalnych narzędzi do tego nie masz. Oczywiście trzeba uważać by nie uszkodzić powierzchni i przed montażem nowego wszystko musi być suche jak pieprz. Powodzenia.

wampek007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2017, 18:11
Lokalizacja: Chotyłów

Post autor: wampek007 » 18 mar 2017, 18:57

krzychu22.p1i pomogłeś wszystko odkręcone tylko wyciągnąć dekiel zostało ale ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz np. nagwintowałem na 8 otwory te co wchodzą śruby i ze pre o skrzynie na długich szpilkach i plaskowniku i będę kręcąc nakrętkę blokująca o obudowę skręcał i sadze ze dzięki temu wyciągnie ten dekielek.

a co do wypowiedzi danishow to się nie zrozumieliśmy albo źle przyjrzałeś się zdjęciu już poradziłem zbiłem dystans, popsikałem preparatem coś jak WD postukałem młotkiem oczywiście z wyczuciem i na wagę poszło śrubokrętem

Obrazek

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 mar 2017, 19:07

A no widzisz, na poprzednim zdjęciu nie zwróciłem uwagi że tam jeszcze dystans siedzi <faktycznie>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 mar 2017, 20:34

Ja ściągałem ten dekiel. Jak będziesz miał uszczelniacz to jest w nim specjalna zaślepka aby kołnierz wewnętrzny się nie odkształcił i ma byś ona od razu wsuwana na wał, żadnych innych dziwnych ruchów. Więc dorzuć 40zł więcej do biznesu i wymień od razu tą uszczelkę i będziesz miał zrobione to porządnie. Aha po montażu uszczelniacza musi "ułożyć się" przez parę godz.
wampek007 pisze: ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz
3 skrzynie rozebrałem używając 2 morsów tylko do pompy :P Tak trzyma oring uszczelniający pompę :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl