[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika
- Marcin Gigant
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
- Lokalizacja: Lancashire UK
To nie jedyny bubelek w A8 mamy taki dział
jak dostanę okładziny i nakleje to napiszę jaki efekt
jak dostanę okładziny i nakleje to napiszę jaki efekt
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
No u mnie wydaje mi się,że innego rozwiązania nie ma. Metalowy pierścień wkoło oryginalnej okładziny odbija się już na tej zębatce bo okładzina jest niemal równa z tym kołnierzem. Sama okładzina mocno zeszklona jakby polerowana czyli domyślam się że przypalona. Zrobię foto jak nakleje i nagram efekt
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Takie usterki jeszcze nie widziałemKarolW pisze:Czy spotkał się ktoś z problemy otwierania się klapy w momencie odpalania rozrusznika/
Od kilku dni klapa otwiera się sama jak rozrusznik zaczyna kręcić, nie dzieje się to za każdym razem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal
Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.
sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.
Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.
W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie
Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.
sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.
Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.
W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie
pozdrawiam
Michal
Michal
Na klapie klawisz bardzo ciężko chodzi-nawet nie wiem czy nie za ciężko.mmalinas pisze:Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal
Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.
sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.
Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.
W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie
Na drzwiach działa tak samo jak pozostałe od klapki wlewu czy poduszki. Który sterownik odpowiada za otwieranie klapy?
Myślę, że koledze chodziło o elektryczną stronę a nie mechaniczną. Bo może klikać i dawać opór itp ale czy jak go delikatnie dotkniesz czy też zadziała bez klikania?KarolW pisze:Na klapie klawisz bardzo ciężko chodzi-nawet nie wiem czy nie za ciężko.mmalinas pisze:Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal
Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.
sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.
Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.
W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie
Na drzwiach działa tak samo jak pozostałe od klapki wlewu czy poduszki. Który sterownik odpowiada za otwieranie klapy?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Sprzęgło nie mam nic do tego za wyłączenie zasilania klapy np. jak zamarznie lub będzie jakaś przeszkoda odpowiada krańcówka taka obrotowa przykręcona do obudowy, jeśli po załączeniu silnika krańcówka nie ma odczytu ruchu następuje od razu wyłączenie zasilania, sprzęgło jest TYLKO potrzebne do tego żeby klapę można było ręcznie otwierać lub zamykać (rozłącza napęd) co za tym idzie można stosować środki które zwiększą tarcie na max.mmalinas pisze:Magnetkupplung - sprzeglo magnetyczne
[ Dodano: 2017-03-27, 14:32 ]
Koledzy z USA zamiast tarcia papierem stosuja paste
Problem w tym ze funkcja zabezpieczenia przeciwprzeciazeniowego jest wowczas
rowna 0 i ewentualnie mozna spalic silnik.
U mnie również drapnie papierem nie dało efektu, po 2, 3 próbach podniesienia klapy powierzchnie sprzęgła były znów gładkie i wypolerowane od wzajemego pocierania. Wg mnie ewidentnie za słaby jest elektromagnes.Marcin2013 pisze:Ja wczoraj rozebrałem, matowiłem papierem i niestety nic nie dało, zawiasy chodzą luźno (sprawdzane po wyjęciu podnośników gazowych) klapa standardowo ma problem się poderwać w pierwszej fazie, dodam że mam silnik w obudowie alu:
Zdziwiony jestem, że u Ciebie występuje problem w alu silniku, o którym wszyscy piszą, że jest rozwiązaniem odwiecznych problemów z dźwiganiem klapy.
Zastanawiam się jaki u niektórych luz występuje na osi sprzęgła, że udało wam się tam izolację wcisnąć. U mnie jest luzu na mikrony, że ledwo włos by wszedł.
Od weekendu silnik wyciągałem, rozkrecałem i kombinowałem kilkanaście razy. Szlifowanie nie dało efektu, na drugi ogień poszła kalafonia. Rozpuściłem ją w nitro i przesmarowałem sprzęgło, jak wyschło powstała ładna powłoka, lecz po 2 próbach udanego otwarcia sprzęgło skleiło się na stałe 😀
Zmyłem wszystko i dziś znów testy kalafoni, tym razem wersja w proszku. Pokruszyłem trochę i wtarłem w powierzchnie sprzęgła, sporo pyłu się osadziło i jak na razie działa. Naście prób otwarcia zakończone sukcesem 💪 Zastanawiam się na jak długo to starczy, bo kontrolnie rozebrałem i widać jak się wyciera pył. Jeśli podziała nawet miesiąc to będę zadowolony, operacja w miarę szybka do wykonania, więc się powtórzy. Ewentualnie spróbuję z pastą lutowniczą jak koledzy z USA, to w sumie też kalafonia tylko w konsystencji żelu.
Pocieranie papierem nie da efektu gdy powierzchnia jest za cienka i zaczyna się logować z krawędzią aluminiową.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Marcin podales tylko polowe prawdy.
Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana
Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana
pozdrawiam
Michal
Michal
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
kolego... jak krańcówka może być odpowiedzialna za wykrycie przeciążenia...mmalinas pisze:Marcin podales tylko polowe prawdy.
Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana
to z definicji nie jest możliwe
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020