części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Nie domyka klapy bagażnika

Awatar użytkownika
Marcin Gigant
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:21
Lokalizacja: Lancashire UK

Post autor: Marcin Gigant » 01 kwie 2017, 21:34

Podniecam się jak cholera czymś co zrobiłem logistycznie sam we własnym zakresie, człowiek nie jest wieczny trzeba się cieszyć małymi rzeczami :>

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 02 kwie 2017, 09:29

dzieki , fajnie ze pomoglo .

Dice111 ma tez troche racji ze w Autach tej klasy cenowej koledzy z tego dzialu mogli troche bardziej sie przylozyc.

Ale widzicie ze polak potrafi i niektore rozwiazania na tym forom jak np naprawa Kessy to jest rewelacja.
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2017, 09:41

To nie jedyny bubelek w A8 ;) mamy taki dział :P

jak dostanę okładziny i nakleje to napiszę jaki efekt :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 02 kwie 2017, 09:48

Karol zrob pare zdjec po przyklejeniu okladziny.

Jestem bardzo ciekaw jak wyjdzie bo zapowiada sie na bardziej profesjonalne rozwiazanie
pozdrawiam

Michal

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 kwie 2017, 10:08

No u mnie wydaje mi się,że innego rozwiązania nie ma. Metalowy pierścień wkoło oryginalnej okładziny odbija się już na tej zębatce bo okładzina jest niemal równa z tym kołnierzem. Sama okładzina mocno zeszklona jakby polerowana czyli domyślam się że przypalona. Zrobię foto jak nakleje i nagram efekt :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 12 kwie 2017, 13:26

Czy spotkał się ktoś z problemy otwierania się klapy w momencie odpalania rozrusznika/
Od kilku dni klapa otwiera się sama jak rozrusznik zaczyna kręcić, nie dzieje się to za każdym razem.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 kwie 2017, 13:40

KarolW pisze:Czy spotkał się ktoś z problemy otwierania się klapy w momencie odpalania rozrusznika/
Od kilku dni klapa otwiera się sama jak rozrusznik zaczyna kręcić, nie dzieje się to za każdym razem.
Takie usterki jeszcze nie widziałem :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 12 kwie 2017, 14:52

Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal

Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.

sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.

Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.

W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie
pozdrawiam

Michal

KarolW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 05 cze 2016, 12:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KarolW » 12 kwie 2017, 22:21

mmalinas pisze:Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal

Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.

sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.

Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.

W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie
Na klapie klawisz bardzo ciężko chodzi-nawet nie wiem czy nie za ciężko.
Na drzwiach działa tak samo jak pozostałe od klapki wlewu czy poduszki. Który sterownik odpowiada za otwieranie klapy?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 kwie 2017, 12:36

KarolW pisze:
mmalinas pisze:Podejrzewam ze ktorys z klawiszy przy wibracjach wysyla sygnal

Czyli sprawdzilbym klawisz na drzwiach kierowcy lub zewnetrzny na klapie.

sprawdz jaka sile musisz przylozyc do przycisku zeby zadzialal.

Jesli od delikatnego dotkniecia juz jedzie do gory to bedzie wiadomo ktory.

W czasie jazdy sie nie otworzy bo ma blokade na CAN-BUS'ie
Na klapie klawisz bardzo ciężko chodzi-nawet nie wiem czy nie za ciężko.
Na drzwiach działa tak samo jak pozostałe od klapki wlewu czy poduszki. Który sterownik odpowiada za otwieranie klapy?
Myślę, że koledze chodziło o elektryczną stronę a nie mechaniczną. Bo może klikać i dawać opór itp ale czy jak go delikatnie dotkniesz czy też zadziała bez klikania?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 15 kwie 2017, 12:49

mmalinas pisze:Magnetkupplung - sprzeglo magnetyczne

[ Dodano: 2017-03-27, 14:32 ]
Koledzy z USA zamiast tarcia papierem stosuja paste

Problem w tym ze funkcja zabezpieczenia przeciwprzeciazeniowego jest wowczas
rowna 0 i ewentualnie mozna spalic silnik.


Sprzęgło nie mam nic do tego za wyłączenie zasilania klapy np. jak zamarznie lub będzie jakaś przeszkoda odpowiada krańcówka taka obrotowa przykręcona do obudowy, jeśli po załączeniu silnika krańcówka nie ma odczytu ruchu następuje od razu wyłączenie zasilania, sprzęgło jest TYLKO potrzebne do tego żeby klapę można było ręcznie otwierać lub zamykać (rozłącza napęd) co za tym idzie można stosować środki które zwiększą tarcie na max. <okok>

hasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 14 paź 2016, 10:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 26 kwie 2017, 00:31

Marcin2013 pisze:Ja wczoraj rozebrałem, matowiłem papierem i niestety nic nie dało, zawiasy chodzą luźno (sprawdzane po wyjęciu podnośników gazowych) klapa standardowo ma problem się poderwać w pierwszej fazie, dodam że mam silnik w obudowie alu:
U mnie również drapnie papierem nie dało efektu, po 2, 3 próbach podniesienia klapy powierzchnie sprzęgła były znów gładkie i wypolerowane od wzajemego pocierania. Wg mnie ewidentnie za słaby jest elektromagnes.
Zdziwiony jestem, że u Ciebie występuje problem w alu silniku, o którym wszyscy piszą, że jest rozwiązaniem odwiecznych problemów z dźwiganiem klapy.

Zastanawiam się jaki u niektórych luz występuje na osi sprzęgła, że udało wam się tam izolację wcisnąć. U mnie jest luzu na mikrony, że ledwo włos by wszedł.

Od weekendu silnik wyciągałem, rozkrecałem i kombinowałem kilkanaście razy. Szlifowanie nie dało efektu, na drugi ogień poszła kalafonia. Rozpuściłem ją w nitro i przesmarowałem sprzęgło, jak wyschło powstała ładna powłoka, lecz po 2 próbach udanego otwarcia sprzęgło skleiło się na stałe &#128512;

Zmyłem wszystko i dziś znów testy kalafoni, tym razem wersja w proszku. Pokruszyłem trochę i wtarłem w powierzchnie sprzęgła, sporo pyłu się osadziło i jak na razie działa. Naście prób otwarcia zakończone sukcesem &#128170; Zastanawiam się na jak długo to starczy, bo kontrolnie rozebrałem i widać jak się wyciera pył. Jeśli podziała nawet miesiąc to będę zadowolony, operacja w miarę szybka do wykonania, więc się powtórzy. Ewentualnie spróbuję z pastą lutowniczą jak koledzy z USA, to w sumie też kalafonia tylko w konsystencji żelu.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 kwie 2017, 05:42

Pocieranie papierem nie da efektu gdy powierzchnia jest za cienka i zaczyna się logować z krawędzią aluminiową.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 27 kwie 2017, 22:57

Marcin podales tylko polowe prawdy.

Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana
pozdrawiam

Michal

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 kwie 2017, 09:19

mmalinas pisze:Marcin podales tylko polowe prawdy.

Krancowka jak ja nazwales to potenziometr pozycji i tu masz racje to on odpowiedzialny jest za wykrycie przeciazenia ale elementem wykonawczym jest sprzeglo wiec kiedy potencjometr wykryje zaklinowana np reke to przy zblokowanej klapie ( i sprzegle) nie jest w stanie jej zwolnic
Wiec funkcja sprzegla musi byc zachowana
kolego... jak krańcówka może być odpowiedzialna za wykrycie przeciążenia...
to z definicji nie jest możliwe
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl