części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D3 ALL ] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen

Post autor: colln » 31 maja 2017, 14:13

(Nie mam żadnych błędów auto zachowuje się poprawnie szczelne itp) Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (patrzyłem na główki od czujników przy zawieszeniu - nie wykazują jakieś niepokojącego luzu). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 31 maja 2017, 18:25

Jesteś w stanie idealnie zmierzyć wartości od nadkola do osi koła? Masz wypoziomowane miesce w którym to robisz? Myślę, że te dwa czynniki wystarczą aby idealnie nie szyło nigdy, niestety... A swoją drogą robiłem trochę takich kalibracji i chyba nigdy idealnie mi nie wyszło jeszcze :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 01 cze 2017, 10:29

Podłoga - poziomowany garaż, pomiar od osi koła do nadkola miarką dokładność do około milimetra
Trochę mnie to irytuje bo lubię jak w aucie wszystko jest na tip top ;)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 01 cze 2017, 21:53

Przestań pajacować. Napij sie piwa a nie czepiasz sie auta. Tak ma byc i tyle.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen

Post autor: FOSS » 04 cze 2017, 14:39

colln pisze:Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Celem sprawdzenia robiłeś ponownie kalibrację? - tego nie kumam.
Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.

Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.

Osobiście przy kalibracji dopuszczam różnice 2mm jako błąd pomiarowy ale 10mm zdecydowanie poprawiałbym dalej.
colln pisze:Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (...). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 cze 2017, 14:57

Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 cze 2017, 18:34

drago_o pisze:Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało :)
Ostatnio miałem u siebie dwie klubowe D3 w których inne warsztaty motały coś z pneumatyką i polegli... m.in. polegli właśnie na kalibracji.

W jednej problemem był zawór upustowy ale ktoś tak się zamotał na diagnostyce, kalibracji i usuwaniu błędów, że uwalił również sterownik. W drugim po dłuższych zabiegach VCDS'em udało się poprawnie przeprowadzić kalibrację i ustawić auto jak należy a podobno w innym warsztacie auto nie chciało współpracować.
Czy powodem takich problemów jest nieoryginalny kabel?... Nie wiem, nigdy takiego nie miałem ale jest to możliwe :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Motostacja

Post autor: Motostacja » 08 cze 2017, 16:24

Ja robiłem kablem VCDS za 200zł i zawsze równo wychodzi.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 cze 2017, 17:19

Ja swoim kablem też robiłem i nie miałem nigdy z tym problemu ale faktem jest, że klony robią takie psikusy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen

Post autor: colln » 09 cze 2017, 09:34

FOSS pisze: Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.

Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.
O tym właśnie mówię, robiłem jak należy auto przyjęło i zapisało kalibrację i można by uznać że robota zrobiona. Ale jednak jak skontrolowałem to nie było jak bym sobie życzył. By wykluczyć to że np nie zapisuje z jakiegoś nieznanego powodu zrobiłem też kalibrację umyślnie złą czyli np zamiast zmierzonego 420 wpisałem 400 zapisałem zakończyłem. Po jakimś czasie kontroluję i auto stoi inaczej czyli przyjmuje nowe wartości i zapisuje.
Jednak z dokładnością o jakich piszecie nie chce dlatego dopytuję Was i szukam ewentualnej przyczyny (macałem dźwigienki czy nie mają luzów nawet nasmarowałem te wciskane końcówki i nie pomaga)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 10 cze 2017, 11:02

często dźwigienki na czujnikach są zapieczone i się nie ruszają

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 cze 2017, 11:47

Sytuacja o której tu mowa wyklucza dźwigienki - działają
A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 cze 2017, 12:51

colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 10 cze 2017, 18:31

FOSS pisze:
colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
no właśnie nie, odchyłki były max 4mm <tak>

[ Dodano: 2017-06-10, 18:31 ]
No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:

Obrazek

ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 cze 2017, 21:07

colln pisze:
FOSS pisze:A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
no właśnie nie, odchyłki były max 4mm <tak>
Chyba źle rozumiesz proces poziomowania :)
Pisałeś wcześniej tak:
colln pisze:Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 a lewy przód 412 tył jedno 402 a drugie 394.
To daje jakieś 8mm pomiędzy kołami jednej osi i to wg. mnie należy poprawić bo przecież ewidentnie stoi krzywo.
colln pisze:No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:

ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu
Czyli tak jak przetłumaczyłeś... "można rozważyć zakończenie procesu".
Ale pytałeś o coś innego :)
colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
Więc powtórzę... nie :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl