![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
[D3 ALL ] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
(Nie mam żadnych błędów auto zachowuje się poprawnie szczelne itp) Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (patrzyłem na główki od czujników przy zawieszeniu - nie wykazują jakieś niepokojącego luzu). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (patrzyłem na główki od czujników przy zawieszeniu - nie wykazują jakieś niepokojącego luzu). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Jesteś w stanie idealnie zmierzyć wartości od nadkola do osi koła? Masz wypoziomowane miesce w którym to robisz? Myślę, że te dwa czynniki wystarczą aby idealnie nie szyło nigdy, niestety... A swoją drogą robiłem trochę takich kalibracji i chyba nigdy idealnie mi nie wyszło jeszcze 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
Celem sprawdzenia robiłeś ponownie kalibrację? - tego nie kumam.colln pisze:Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.
Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Osobiście przy kalibracji dopuszczam różnice 2mm jako błąd pomiarowy ale 10mm zdecydowanie poprawiałbym dalej.
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.colln pisze:Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (...). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ostatnio miałem u siebie dwie klubowe D3 w których inne warsztaty motały coś z pneumatyką i polegli... m.in. polegli właśnie na kalibracji.drago_o pisze:Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało![]()
W jednej problemem był zawór upustowy ale ktoś tak się zamotał na diagnostyce, kalibracji i usuwaniu błędów, że uwalił również sterownik. W drugim po dłuższych zabiegach VCDS'em udało się poprawnie przeprowadzić kalibrację i ustawić auto jak należy a podobno w innym warsztacie auto nie chciało współpracować.
Czy powodem takich problemów jest nieoryginalny kabel?... Nie wiem, nigdy takiego nie miałem ale jest to możliwe

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ja swoim kablem też robiłem i nie miałem nigdy z tym problemu ale faktem jest, że klony robią takie psikusy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
O tym właśnie mówię, robiłem jak należy auto przyjęło i zapisało kalibrację i można by uznać że robota zrobiona. Ale jednak jak skontrolowałem to nie było jak bym sobie życzył. By wykluczyć to że np nie zapisuje z jakiegoś nieznanego powodu zrobiłem też kalibrację umyślnie złą czyli np zamiast zmierzonego 420 wpisałem 400 zapisałem zakończyłem. Po jakimś czasie kontroluję i auto stoi inaczej czyli przyjmuje nowe wartości i zapisuje.FOSS pisze: Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.
Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.
Jednak z dokładnością o jakich piszecie nie chce dlatego dopytuję Was i szukam ewentualnej przyczyny (macałem dźwigienki czy nie mają luzów nawet nasmarowałem te wciskane końcówki i nie pomaga)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Nie.colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
no właśnie nie, odchyłki były max 4mmFOSS pisze:Nie.colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.

[ Dodano: 2017-06-10, 18:31 ]
No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:
ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Chyba źle rozumiesz proces poziomowaniacolln pisze:no właśnie nie, odchyłki były max 4mmFOSS pisze:A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.![]()

Pisałeś wcześniej tak:
To daje jakieś 8mm pomiędzy kołami jednej osi i to wg. mnie należy poprawić bo przecież ewidentnie stoi krzywo.colln pisze:Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 a lewy przód 412 tył jedno 402 a drugie 394.
Czyli tak jak przetłumaczyłeś... "można rozważyć zakończenie procesu".colln pisze:No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:
ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu
Ale pytałeś o coś innego

Więc powtórzę... niecolln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-