[D3 03 ] Pneumartyka D3 - awaryjność
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2011, 12:35
- Lokalizacja: Radom
[D3 03 ] Pneumartyka D3 - awaryjność
Panowie ,
Tj. w temacie mam pytanie odnośnie zawieszenia pneumatycznego w A8 D3, a dokładniej jaka jest realna awaryjność . Kolega który miał D3 4.2 benzynę twierdzi że to była masakra cały czas problemy ( regenerował amortyzatory - nie kupował nowych )
Czy na prawdę jest to tak awaryjne zawieszenie ?
Teraz ma q7 i twierdzi że to już trochę inne zawieszenie że większe miechy pod innym kontem dlatego już się tak nie psuje
(dodam że d3 z roku 2002 a q7 ma z 2010 )
Pytam bo bardzo rozważam zakup D3 4.2 i pewnie LPG lub 3.0 TDI ale nie chciałbym aby zawieszenie doprowadziło mnie do ruiny
Chciałbym też zapytać czy są różnice w zawieszeniu pomiędzy 3.0 tdi a 4.2 benzyna ?
Tj. w temacie mam pytanie odnośnie zawieszenia pneumatycznego w A8 D3, a dokładniej jaka jest realna awaryjność . Kolega który miał D3 4.2 benzynę twierdzi że to była masakra cały czas problemy ( regenerował amortyzatory - nie kupował nowych )
Czy na prawdę jest to tak awaryjne zawieszenie ?
Teraz ma q7 i twierdzi że to już trochę inne zawieszenie że większe miechy pod innym kontem dlatego już się tak nie psuje
(dodam że d3 z roku 2002 a q7 ma z 2010 )
Pytam bo bardzo rozważam zakup D3 4.2 i pewnie LPG lub 3.0 TDI ale nie chciałbym aby zawieszenie doprowadziło mnie do ruiny
Chciałbym też zapytać czy są różnice w zawieszeniu pomiędzy 3.0 tdi a 4.2 benzyna ?
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, 12:35 przez wrinkledfred, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jak kupił złom z pól mln nalotem to co się dziwić ? Q7 ma 8 lat młodsze, więc nie dziwne.
Przednie regenerują, tylne nie - więc zostaje kupić nowe, bądź używki, chociaż chińczyki chyba już zaczęły klepać tylne miechy.
Co się tam ma psuć ? Najgorsze są nieszczelności, bo upierdliwe do diagnostyki. Kompresor kupisz WABCO (to samo co OE) za 1k PLN, amory zregenerujesz tez za 1k PLN, albo wiele taniej kupisz sam miech i se to zrobisz sam. Poza tym ew. czujniki i to tyle.
Druga sprawa - Q7 wychodziły tez ze zwykłym, standardowym zawieszeniem, A8 nie, ale nic nie stoi na przeszkodzie by mu takie zamontować, są do tego już kity.
Przednie regenerują, tylne nie - więc zostaje kupić nowe, bądź używki, chociaż chińczyki chyba już zaczęły klepać tylne miechy.
Co się tam ma psuć ? Najgorsze są nieszczelności, bo upierdliwe do diagnostyki. Kompresor kupisz WABCO (to samo co OE) za 1k PLN, amory zregenerujesz tez za 1k PLN, albo wiele taniej kupisz sam miech i se to zrobisz sam. Poza tym ew. czujniki i to tyle.
Druga sprawa - Q7 wychodziły tez ze zwykłym, standardowym zawieszeniem, A8 nie, ale nic nie stoi na przeszkodzie by mu takie zamontować, są do tego już kity.
Black Cars Matters
Moim zdaniem pneumatyka w D3 sprawuje się bardzo dobrze.
Przez ostatnie 230kkm oraz 6 lat użytkowania i 6 lat jeżdżenia na glebie regenerowałem 2 przednie amortyzatory i nic więcej.
Przez ostatnie 230kkm oraz 6 lat użytkowania i 6 lat jeżdżenia na glebie regenerowałem 2 przednie amortyzatory i nic więcej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Firma LIMAKJanekS13 pisze:gdzie regenerowałeś bo mnie chyba też czeka regeneracja amortyzatorów
Brzeg Dolny k/Wrocławia
Polecam.
Robiłem tam obydwa swoje i kilkanaście cudzych z aut klientów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2011, 12:35
- Lokalizacja: Radom
Wysyłałem same kompletne amorki, bez górnego mocowania.JanekS13 pisze:wysyłałeś sam amor czy komplet ?
Bo wydaje mi się że mój stuka wrr
Być może kupił z częściowo niesprawną już pneumatyką a później jeszcze trafiał do warsztatów które miały marne pojęcie nt. serwisowania tego auta.wrinkledfred pisze:no proszę ,
a ten znajomy tak mi odradza , mówi że silnik 4.2 benza + gaz ok ale pneumat strasznie awaryjny
Przy zakupie warto wnikliwie sprawdzić auto ale powtórzę... pneumatyka w D3 sprawuje się całkiem dobrze i nie jest kosmicznie droga w eksploatacji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Janek - jak stuka to nie naprawią
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Jeśli chodzi o miecha to zrobi pssss i gleba jest na maxa praktycznie jazda jest nie mozliwa, ale dojechać kawałek da rade, jeśli chodzi o amortyzator który jest wewnątrz miecha to moze przestać tłumić albo elektryczna regulacja sztywności moze nawalić podobno jeszcze stukają , ale nie wiem co moze tam stukać ??kkrzysi0 pisze:Panowie, a jakie objawy są zużycia amortyzatorów przód? Czy tylko puszczające ciśnienie czy coś więcej?