[A6 C5 BAS na ARS] Swap silnika i problemy z BAS na ARS
[A6 C5 BAS na ARS] Swap silnika i problemy z BAS na ARS
Witam Panowie....
Moze znajdzie sie tutaj jakas madra glowa, bo mam maly problem i zaczynam rwac wlosy z glowy... Otoz pacjentem jest moj Allroad C5 z 2005r w automacie... A mianowicie jak juz kilka osob wie... kupilem auto z padnietym motorem... Jak sie okazalo wkopalem sie troche, bo motor jest maloosiagalny, wrecz niedostepny i jak jest to w chorych pieniadzach Zatem wpadlem na pomysl zeby przeswapowac inne 4.2 z c5... Dzis po wielu dniach kombinacji odpalilem w koncu auto... ale mam problem z sygnalami walkow rozrzadu... Moze ktos mi cos doradzi... Ogolnie jest tak... elektryka i wiazki zostala z BASa, kolektor ssacy, przepustnica, wtrysk tak samo... Inny jest tylko sam silniki jego oczujnikowanie... Wiazki przerobilem pod wlasnie te czujniki... Silnik odpala, obroty sa w granicach 2000 po czym spadaja powoli w dol az do 300 i albo zgasnie albo pomoze mu sie pedalem i znow ma 2000 i sytuacja sie ponawia... Bardzo zywo reaguje na gaz... Ponizej zamieszczam liste bledow ktorymi pluje... Nie sugerujcie sie pierwszymi, auto palone bez pasa przedniego... interesuja mnie tylko te walki i blad przed nimi wystepujacy... Moze ktos cos doradzi bo poki co jestem w ciemnej dupie Podstawowa zalezonsc jest taka ze przeprowadzilem swap silnika na rozrzadzie lancuchowym, na starszy typ paskowy... Dajcie mi cos do przemyslen
Moze znajdzie sie tutaj jakas madra glowa, bo mam maly problem i zaczynam rwac wlosy z glowy... Otoz pacjentem jest moj Allroad C5 z 2005r w automacie... A mianowicie jak juz kilka osob wie... kupilem auto z padnietym motorem... Jak sie okazalo wkopalem sie troche, bo motor jest maloosiagalny, wrecz niedostepny i jak jest to w chorych pieniadzach Zatem wpadlem na pomysl zeby przeswapowac inne 4.2 z c5... Dzis po wielu dniach kombinacji odpalilem w koncu auto... ale mam problem z sygnalami walkow rozrzadu... Moze ktos mi cos doradzi... Ogolnie jest tak... elektryka i wiazki zostala z BASa, kolektor ssacy, przepustnica, wtrysk tak samo... Inny jest tylko sam silniki jego oczujnikowanie... Wiazki przerobilem pod wlasnie te czujniki... Silnik odpala, obroty sa w granicach 2000 po czym spadaja powoli w dol az do 300 i albo zgasnie albo pomoze mu sie pedalem i znow ma 2000 i sytuacja sie ponawia... Bardzo zywo reaguje na gaz... Ponizej zamieszczam liste bledow ktorymi pluje... Nie sugerujcie sie pierwszymi, auto palone bez pasa przedniego... interesuja mnie tylko te walki i blad przed nimi wystepujacy... Moze ktos cos doradzi bo poki co jestem w ciemnej dupie Podstawowa zalezonsc jest taka ze przeprowadzilem swap silnika na rozrzadzie lancuchowym, na starszy typ paskowy... Dajcie mi cos do przemyslen
Eh... mówiłem że będzie problem.
W BAS masz inaczej realizowane przestawianie faz wałków rozrządu i szczerze mówiąc nie wiem jak to ominąć.
Jak już to gdzieś kiedyś pisałem robilem kiedyś swap w A6C6 z silnika BAT na BBK z S4B6 i tak jak kiedyś ci mówiłem zamiast tego BAS mógłbyś wsadzić BAT lub BBK ale nie spodziewałem się, że wrzucisz jakieś ANK lub coś podobnego.
Nie wiem jak ogarnąć to co masz teraz - takiej wersji wydarzeń nie rozpatrywałem.
Tzn. właściwie wiem ale to chyba nie o to chodzi - można zrobić nowego softa sterownika silnika i wyciąć w nim sterowanie przestawianiem wałków a z tabeli błędów wszystko co z tym przestawianiem faz jest związane. Zresztą i tak trzeba prześledzić sygnały obrotów wałków bo może się okazać że jak wytniesz wszystko co się krzaczy to w efekcie końcowym ten silnik to będzie warzywo.
A jak ten gość co ci dałem na niego namiary?... nie ma żadnego silnika?... BAS, BAT, BBK?
Wydawało mi się, że od co chwila ma jakiś taki motor
W BAS masz inaczej realizowane przestawianie faz wałków rozrządu i szczerze mówiąc nie wiem jak to ominąć.
Jak już to gdzieś kiedyś pisałem robilem kiedyś swap w A6C6 z silnika BAT na BBK z S4B6 i tak jak kiedyś ci mówiłem zamiast tego BAS mógłbyś wsadzić BAT lub BBK ale nie spodziewałem się, że wrzucisz jakieś ANK lub coś podobnego.
Nie wiem jak ogarnąć to co masz teraz - takiej wersji wydarzeń nie rozpatrywałem.
Tzn. właściwie wiem ale to chyba nie o to chodzi - można zrobić nowego softa sterownika silnika i wyciąć w nim sterowanie przestawianiem wałków a z tabeli błędów wszystko co z tym przestawianiem faz jest związane. Zresztą i tak trzeba prześledzić sygnały obrotów wałków bo może się okazać że jak wytniesz wszystko co się krzaczy to w efekcie końcowym ten silnik to będzie warzywo.
A jak ten gość co ci dałem na niego namiary?... nie ma żadnego silnika?... BAS, BAT, BBK?
Wydawało mi się, że od co chwila ma jakiś taki motor
Łatwiej to chyba wsadzić BAT/BBK bo to bliźniacze jednostki z jakimiś drobnymi różnicamiArthur pisze:... łatwiej była całego ars-a wsadzić z wazka i kompem z a6, wtedy zgadzało by się oprogramowanie i sterowanie do silnika.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
To ze latwiej bylo wsadzic BBK i BATa to ja wiem, tyle ze gosc do ktorego dales mi numer zaspiewal mi za silnik 21 tysiecy co dwukrotnie przekroczyloby cene auta ktore kupilem BAT byl jeden na allegro za 13 i tez mi sie nie usmiecha taka suma, wkladajac silnik ktory nie rokuje bezawaryjnoscia niestety ... w ostatecznisci zostaly mi jakies strzepy wiazki z ARSa i komp, ale to juz ostatecznosc zebym musial przekladac wszystko w kazdym razie jeszcze sie nie poddaje... mam takie obawy czy te czujniki walkow dzialaja na tej samej zasadzie, bo jak przemierzylem to jest minimalna roznica miedzy tymi z ars i tymi z basa... kurde no jest zagwozdka ale liczylem ze bedzie latwiej
robertas pisze:To ze latwiej bylo wsadzic BBK i BATa to ja wiem, tyle ze gosc do ktorego dales mi numer zaspiewal mi za silnik 21 tysiecy
no to grubo pojechał
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No i coz... Mojej walki ciag dalszy... Najprawdopodobniej szwankuje mi jeszcze sam komputer, bo byly problemy z laczeniem do sterownika... Przerobilem czujniki walkow rozrzadu, na te ktore byly w BASie, ustawilem zaplony wzorujac sie na ori silniku... i co za tym idzie... silnik zaczal pracowac rowniej... po czym zgasl... odpalal, rozkrecal sie do 2000 i zaraz odciecie zaplonu... Teraz nie odpala... Nie potrafie polaczyc sie ze sterownikiem silnika i skrzyni biegow... Co ciekawe od poczatku nie wyswietlalo stanu wybieraka na fisie... Po tym jak przestal palic, przez glupote zauwazylismy ze nie pracuje wogole pompa paliwa, myslalem ze zwyczajnie padla, ale na przekazniku z pompy mam 8,5v, kiedy doloze mase, pompka hula... To wlasnie kieruje moje mysli w strone komputera silnika... Chyba ta jednostka jest uszkodzona... I teraz ciekawi mnie, czy kolizja silnika, mogla zblokowac, uszkodzic sterownik silnika??? Wydaje sie to malo prawdopodobne, ale jak zliczam fakty to chyba jednak tak jest... I pytanie dla Ciebie Fossik... Czy komp powinien sie grzac??? Wydaje mi sie ze nie, ale ten z Olka wydaje sie byc cieply, bynajmniej grzal sie do 45-50st C kiedy silnik pracowal ... Cipca dostane chyba z tym autem Musze dac tego kompa gdzies do sprawdzenia... ale przypuszczam ze bedzie uwalony jednak ...
[ Dodano: 2017-09-01, 16:51 ]
No i historii ciag dalszy... Uporalem sie z bledami elektroniki, procz owych walkow... Siec can naprawiona, jak sie okazalo winny byl sterownik skrzyni ktory zwyczajnie plywal... Zostaly bledy tych walkow... Mogac laczyc sie z komputerem, wchodzac w bloki pomiarowe 91,92,94, 95 jesli dobrze mysle sa tam wartosci odczytywane wlasnie z czujnikow walka, problem w tym ze wszedzie jest 0.0. stale wartosci nie zmienne... Jest jakas procedura adaptacji tych czujnikow??? W bledach ewidentnie wywala nieprawidlowy sygnal, choc obrotomierz szczytuje ilosc obrotow, mam juz drugiego kompa, jak zdejme mu immo, sprawdze czy sterownik sie nie uszkodzil podmieniajac go ...
[ Dodano: 2017-10-18, 21:48 ]
No wiec tak Panowie... mojej walki final wciaz nieznany... ogolnie poddalem sie z ARSem, bo wszystkie moje kombinacje niczego nie przyniosly... Doszedlem do wniosku ze pewno zbyt duza roznica miedzy fazatorami a nastawnikami i pewno to mi bruzdzi...Zatem szybka decyzja i kupilem BBK, silnik generacyjnie taki sam jak BAS... Wlasnie wrocilem z garazu po wrzucie silnika... i co... Objawy takie same jak na ARSie, obroty faluja jak sie zagrzeje i wciaz pluje bledami walkow rozrzadu... Rozrzad ustawiony dobrze... Silnik pracuje ale po zagrzaniu zaczynaja obroty falowac... W blokah pomiarowych 91,92,94,95 wartosci KW nie zmieniaja sie, caly czas jest 0.0
bledy jakie zostaly to:
16730
16725
Moze ktos mnie oswieci bo cipca z tym autem juz dostaje... Mam drugi ECU i na nim to samo sie dzieje... Stawiam dobra whisky temu kto mi pomoze
[ Dodano: 2017-10-28, 23:15 ]
Auto zlozone, odpalone... Wszystko dziala jak powinno... Wyszlo ze bedzie to jeden z mocniejszych wolnossacych allroadow
Jestem zadowonony i temat w sumie do zamkniecia
[ Dodano: 2017-09-01, 16:51 ]
No i historii ciag dalszy... Uporalem sie z bledami elektroniki, procz owych walkow... Siec can naprawiona, jak sie okazalo winny byl sterownik skrzyni ktory zwyczajnie plywal... Zostaly bledy tych walkow... Mogac laczyc sie z komputerem, wchodzac w bloki pomiarowe 91,92,94, 95 jesli dobrze mysle sa tam wartosci odczytywane wlasnie z czujnikow walka, problem w tym ze wszedzie jest 0.0. stale wartosci nie zmienne... Jest jakas procedura adaptacji tych czujnikow??? W bledach ewidentnie wywala nieprawidlowy sygnal, choc obrotomierz szczytuje ilosc obrotow, mam juz drugiego kompa, jak zdejme mu immo, sprawdze czy sterownik sie nie uszkodzil podmieniajac go ...
[ Dodano: 2017-10-18, 21:48 ]
No wiec tak Panowie... mojej walki final wciaz nieznany... ogolnie poddalem sie z ARSem, bo wszystkie moje kombinacje niczego nie przyniosly... Doszedlem do wniosku ze pewno zbyt duza roznica miedzy fazatorami a nastawnikami i pewno to mi bruzdzi...Zatem szybka decyzja i kupilem BBK, silnik generacyjnie taki sam jak BAS... Wlasnie wrocilem z garazu po wrzucie silnika... i co... Objawy takie same jak na ARSie, obroty faluja jak sie zagrzeje i wciaz pluje bledami walkow rozrzadu... Rozrzad ustawiony dobrze... Silnik pracuje ale po zagrzaniu zaczynaja obroty falowac... W blokah pomiarowych 91,92,94,95 wartosci KW nie zmieniaja sie, caly czas jest 0.0
bledy jakie zostaly to:
16730
16725
Moze ktos mnie oswieci bo cipca z tym autem juz dostaje... Mam drugi ECU i na nim to samo sie dzieje... Stawiam dobra whisky temu kto mi pomoze
[ Dodano: 2017-10-28, 23:15 ]
Auto zlozone, odpalone... Wszystko dziala jak powinno... Wyszlo ze bedzie to jeden z mocniejszych wolnossacych allroadow
Jestem zadowonony i temat w sumie do zamkniecia
No wreszcie.robertas pisze:Auto zlozone, odpalone... Wszystko dziala jak powinno... Wyszlo ze bedzie to jeden z mocniejszych wolnossacych allroadow
Jestem zadowonony i temat w sumie do zamkniecia
Z tym ARS'em to miałem wątpliwości ale BBK to praktycznie bliźniak BAS'a i powinien pasować prawie że p&p
Gratki
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-