części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Tarcze przód - jakie żeby się nie pogięły?

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[D3 ALL ] Tarcze przód - jakie żeby się nie pogięły?

Post autor: telmax » 26 sie 2017, 21:00

Witam!

A8 d2 96r jednak przedni układ hamulcowy od d3 tarcze 360mm. Mam problem jest to już moje drugie a8 w którym tarcze musiałbym wymieniać co 3 miesiące. Obecnie założyłem nawet zaciski i tarcze z d3 jest lepiej ale itak wszystko się gnie. Dodam że dużo bardzo jeżdżę do pracy mam 120km w jedną stronę <bezradny>

Miałem z tych 360mm Brembo - wytrzymały dwa tygodnie zaczęły bic, po przetoczeniu dwa tyg i znowu biły - na śmietnik

Obecnie zimmermann sport od lewian - wytrzymały miesiąć - zaczęły bić

Jeżdżę szybko często przekraczam 200km/h w trasie dużo wyprzedzam hamulce są często używane, jednak nie rozgrzewam tarcz do czerwoności <chura> Dodam że jak tarcze są zimne prawie nie biją prawie rozgrzane biją masakrycznie
Jeździłem jakiś czas mercedesem s500 w identyczny sposób - żadnych problemów z tarczami po 20tyś km

Jakie mam teraz kupić tarcze co zrobić aby się pozbyć tego problemu EBC będzie dobre?

Nie chce mi się wierzyć że Brembo to szajs a Zimmerman lepszy znacznie ale nie wytrzymał nawet 10000km.

Dodam że z mechanikiem zawsze sprawdzamy bicie po montażu nowych tarcz czujnikiem zegarowym więc błąd podczas montażu wykluczony. Mam już dosyć A8 przez te hamulce.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 sie 2017, 21:12

telmax pisze:Dodam że z mechanikiem zawsze sprawdzamy bicie po montażu nowych tarcz czujnikiem zegarowym więc błąd podczas montażu wykluczony.
a czy sprawdziliście bicie tarcz tym miernikiem po tych kilku miesiącach używania?

Ja mam u siebie zestaw 360mm, tyle że tarcze i klocki oryginalne i nie mam żadnego problemu z biciem, a jeżdżę na nich już ponad rok chyba <hmm> ...

tyle, że ja mam FL i tu pasuje p&p a Ty masz PreFL i pewnie masz adaptery? no chyba że całe zwrotnice zmieniałeś??? Pytanie czy czasem ten adapter pod wpływem ciepła nie powoduje tego bicia...

poza tym...przy jakiej prędkości biją? tylko w danym zakresie np. 130-90kmh czy już hamując od 200kmh czuć jak bije...Czasem opony mają też duży wpływ na bicie ...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 sie 2017, 21:36

TEXTAR, ATE... ale teoretycznie pokrzywić możesz każde. Jak Twój styl jazdy tak wygląda to załóż ceramikę, ale będzie pomału warta więcej niż całe Twoje D2.
Black Cars Matters

ryspih
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2016, 23:30
Lokalizacja: wolin

Post autor: ryspih » 26 sie 2017, 23:27

ja wymieniłem na rs-owe 390 mm i po problemie teraz tylko kwestia pieniędzy jak przyjdzie czas na wymianę <boisie>
rychu

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 27 sie 2017, 14:51

Tak mam adaptery ale gdyby to ich wina biło by nawet podczas jazdy nie tylko hamowania. Tarcze ewidentnie nie wytrzymują cieplnie. Odkształcają się pod wpływem temperatury. Ja często używam hamulców choć nie hamuje mocno ale przed każdym zakrentem gdyż jeżdżę szybko. W sumie te zimmerman najdłużej wytrzymały. Może ktoś polecić tarcze do 2000zł które wytrzymają z 20tyś km bo dość mam tego toczenia czy wymian. Myślałem o SP Performance Drilled Slotted Silver mają podobno bardzo dobrą wytrzymałość cieplną znacznie lepszą od EBC. Miał ktoś z tym jakieś doświadczenie? Może polecicie coś innego?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 sie 2017, 18:40

Ja mam juz drugie zimmermany, pierwsze zjechalem do wymiaru minimalnego i nic nie bilo a drugie mam juz jakis czas i zero oznak krzywienia. Moze raz niech wymieni je ktos inny ;) raczej to nie jest normalne.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 27 sie 2017, 22:36

telmax, nie ważne jakie tarcze założysz trzeba je najpierw dotrzeć (oprócz ceramiki)! Zwykłe Brembo i Zimmermany są dobre dla niedzielnych kierowców, jak na razie to tylko ATE mnie nie zawiodło ale oczywiście tylko poprawne dotarcie tarcz zapewni jazdę bez wibracji (szczegółowa instrukcja w każdej paczce).

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 sie 2017, 15:29

Najpierw tp trzeba sprawdzoć bicie piasty, bicie tarczy ma piascie a potem bicie tarvzy na adapterze. Jeśli masz prefl to jedynym slusznym wyjsciem był montaż zwrotnic z lifta, najlepiej żeliwa.
Sam mam textara 385 mm, jak dopadne bestie to lekko tam nie ma przy 6t. Dymi sie z klocków ale nic nie bije. Najważniejsze po jeździe wariackiej to nie szokować tarcz temp, jeśli wiesz że bedzoesz się zaraz zatrzymywal na dłużej to nie katowac... itd..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl