Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

Który silnik d3 3.0 4.0 4.2 tdi czy 4.2/ 6.0 pb

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 wrz 2017, 23:14

panton pisze:
FOSS pisze:W benzynowych porównaj 4.2V8 oraz 6.0W12 <hihi>
Nie widziałem przy W12 takich (tematów) tasiemców jak przy V8 i nastawniki.

Damian ja rozumiem Twoje sympatie do BFMa.......... w końcu w nim się tyle dzieje, że zawsze jest coś do dłubania a z tego żyjesz. <fujarka>
Co ja w nich robię i z czego żyję to nie ma tu nic do rzeczy i raczej nie o tym jest ten wątek.

Napisałeś, że są tylko dwa godne polecenia 4.2bvn i 6.0bht a statystyki tego forum pokazują, że zdecydowanie popularniejszym i zdecydowanie częściel polecanym od 6.0bht jest jednak 4.2bfm - ot tylko tyle i nie ma co sobie dopowiadać jakichś dodatkowych historii.

6.0W12 jest droższe w serwisowaniu i raczej ciężko z tym polemizować.
Brak tak mnogiej liczby tematów na forum jak o 4.2V8 nie wynika z tego, że W12 jest takie super ale raczej z tego, że jest zdecydowanie rzadsze.

Taki mały przykład...
Gdyby spojrzeć na historie serwisową w ASO obu tych samochodów, a oglądałem ich już sporo, to o ile w W12 wielokrotny wymont./zamont. silnika o niczym szczególnym jeszcze nie świadczy i jest całkiem normalne o tyle przy 4.2V8 raczej rzadko jest to spotykane.

I jakbyś nie zauważył to ja wcale nie twierdzę, że W12 jest złe i że należy go omijać szerokim łukiem ale skoro mówimy o statystykach to cóż, klasyczne 4.2V8 popularnością bije go na głowę <hihi>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

VeRay
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 04 wrz 2017, 08:55
Lokalizacja: Mszana Dolna

Post autor: VeRay » 21 wrz 2017, 23:18

Dzięki za odpowiedzi. Decyzja z mojej strony jest tylko jedna. Następne A8 to będzie W12 w budzie D3. Myślę że na lato będę się już sensownie rozglądal za konkretnym egzemplarzem. Co do D3 to mega mi się podobają przedlifty i właśnie mi się wydawało że widziałem kiedyś W12 właśnie z grillem z roku modelowego 2002-2005. Ale możliwe że to był jakiś tuning emnlematami bo pod maskę nie zakładałem. <hmm>

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 21 wrz 2017, 23:45

Napisałeś, że są tylko dwa godne polecenia 4.2bvn i 6.0bht a statystyki tego forum pokazują, że zdecydowanie popularniejszym i zdecydowanie częściel polecanym od 6.0bht jest jednak 4.2bfm - ot tylko tyle i nie ma co sobie dopowiadać jakichś dodatkowych historii.
to wynika z zasobności portfela - każdy brał BFMa bo niedrogo zamontuje LPG i będzie śmigać, sam zakup D3 z BFM był w innym przedziale cenowym niż BHT
dodatkowo dużo osób ma D3 z początków produkcji a pierwsze W12 to 2004 i wyżej - czytaj inny przedział cenowy
W12 wychodziły z lepszym wyposażeniem co również przekładało się na inną cenę odsprzedaży
przy W12 instalacja LPG jest droższa (i jeszcze kilka lat temu niewielu potrafiło taką instalację założyć) + legendy o awaryjności tego silnika (awaryjne i problematyczne były pierwsze W12 w D2 ale w D3 te problemy zostały wyeliminowane)
na koniec dodam - ile wyjechało D3 z BFM a ile W12?

To wszystko ma przełożenie na popularność BFMa ale nie jest argumentem przemawiającym za trwałością czy jakością.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl