[D3 04 4.2MPI/LPG ] Coś wali z tyłu jakby miało się coś ur
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Coś wali z tyłu jakby miało się coś ur
Witam wszystkich, walczę z pewnym problemem od dłuższego czasu, objawia się to dopiero po długiej jeździe,krótkie trasy, praca-dom (5km) i spokojna jazda po mieście jest ok, ale po ok 30 km zaczyna coś walić z tyłu,potrafi walnąć tak mocno że mam wrażenie jakby tył zahamował.
Najgorzej jest po ok 30 km w korkach, jak auto samo się toczy na D (nie ma znaczenia jaki bieg 1,2 czy 3) objaw jak wyżej, wrażenie jest jakby coś miało się urwać z tyłu.
Drugi objaw to podczas skręconych kół w lewo lub prawo podczas przyśpieszania jak auto jest rozgrzane to prawie zawsze walnie.
Auto postoi kilka godzin i znowu jest wszystko w porządku, po na prawdę długiej jeździe 80-100 km bez przerwy nie ma znaczenia jaka prędkość, potrafi to zrobić nawet przy 80 km/h ale z racji prędkości jest to mniej odczuwalne.
Skrzynia zmienia biegi raczej dobrze, nie zauważyłem jakichś mega dziwnych rzeczy, ciągnie pod górkę (są kangurki) ale nie toczy się do tyłu,a podczas stromej góry auto zatrzyma się.
Byłem na 3 stacjach diagnostycznych, na jednej z nich powiedzieli że zawieszenie tylne jest jak nowe.
Jedyny luz był na flanszach w dyfrze, więc go wymieniłem, zauważyłem też luz na przegubie wewnętrznym więc wymieniłem całą półoś, koszta na szczęście nie duże ale nie pomogło.
Zauważyłem u kolegi na kanale że są lekko naderwane tuleje od podpory dyfra, ale nie sądzę aby to była przyczyna, powinny to być raczej głuche puknięcia a nie metaliczne walnięcia.
Jakieś rady ? Ktoś miał z czymś takim problem ?
Najgorzej jest po ok 30 km w korkach, jak auto samo się toczy na D (nie ma znaczenia jaki bieg 1,2 czy 3) objaw jak wyżej, wrażenie jest jakby coś miało się urwać z tyłu.
Drugi objaw to podczas skręconych kół w lewo lub prawo podczas przyśpieszania jak auto jest rozgrzane to prawie zawsze walnie.
Auto postoi kilka godzin i znowu jest wszystko w porządku, po na prawdę długiej jeździe 80-100 km bez przerwy nie ma znaczenia jaka prędkość, potrafi to zrobić nawet przy 80 km/h ale z racji prędkości jest to mniej odczuwalne.
Skrzynia zmienia biegi raczej dobrze, nie zauważyłem jakichś mega dziwnych rzeczy, ciągnie pod górkę (są kangurki) ale nie toczy się do tyłu,a podczas stromej góry auto zatrzyma się.
Byłem na 3 stacjach diagnostycznych, na jednej z nich powiedzieli że zawieszenie tylne jest jak nowe.
Jedyny luz był na flanszach w dyfrze, więc go wymieniłem, zauważyłem też luz na przegubie wewnętrznym więc wymieniłem całą półoś, koszta na szczęście nie duże ale nie pomogło.
Zauważyłem u kolegi na kanale że są lekko naderwane tuleje od podpory dyfra, ale nie sądzę aby to była przyczyna, powinny to być raczej głuche puknięcia a nie metaliczne walnięcia.
Jakieś rady ? Ktoś miał z czymś takim problem ?
Nie rozumiem do konca.... kiedy to walenie sie objawa? Przy zmianie / rddukcji biegow, czy przy hamowaniu lub dodawaniu gazu?
Objawy jakie opisujesz wskazuja na zuzyte przeguby zewnetrzne, wału lub tuleje wlasnie np. podpory dyfa...sprawdzales to mała tuleje na dyfrze z boku? Wszystko masz dokrecone jak trzeba? Czy towarzysza temu jakies drgania?
Objawy jakie opisujesz wskazuja na zuzyte przeguby zewnetrzne, wału lub tuleje wlasnie np. podpory dyfa...sprawdzales to mała tuleje na dyfrze z boku? Wszystko masz dokrecone jak trzeba? Czy towarzysza temu jakies drgania?
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Walnie pojawia się jak auto jest po długiej trasie, najczęściej jest to jak auto się toczy samo bez gazu na D np w korku, podczas gdy prędkość obrotowa silnika to ok 650 obr .... potrafi walnąć podczas 100 metrów kilka razy nawet, ma się wtedy wrażenie jakby tył hamował.
Następny objaw to jak stoję np na skrzyżowaniu , skręcę koła w lewo lub prawo i przyśpieszę to także jest walnięcie.
Stoję autem na D trzymam hamulec, skręcam koła puszczam hamulec jest walnięcie.
Co do tulei to jak pisałem te małe na podporze dyfra są naderwane lekko, ta z boku dyfra wyglądała na całą, jest troszkę zmęczona ale nie jest rozerwana.
W jednym zdaniu pisząc to najczęściej objawia się to podczas przyśpieszania (nie podczas zmiany biegu)
Ogólnie drgania z tyłu mam podczas jazdy po równej drodze, ale to raczej tarcze z tyłu są do wymiany bo podczas hamowania to się bardzo potęguje i czuć ewidentnie że tarcze są krzywe.
Wszystko było skręcane na klej do gwintów, w przegubie wału nowa uszczelka i smar grafitowy.
Następny objaw to jak stoję np na skrzyżowaniu , skręcę koła w lewo lub prawo i przyśpieszę to także jest walnięcie.
Stoję autem na D trzymam hamulec, skręcam koła puszczam hamulec jest walnięcie.
Co do tulei to jak pisałem te małe na podporze dyfra są naderwane lekko, ta z boku dyfra wyglądała na całą, jest troszkę zmęczona ale nie jest rozerwana.
W jednym zdaniu pisząc to najczęściej objawia się to podczas przyśpieszania (nie podczas zmiany biegu)
Ogólnie drgania z tyłu mam podczas jazdy po równej drodze, ale to raczej tarcze z tyłu są do wymiany bo podczas hamowania to się bardzo potęguje i czuć ewidentnie że tarcze są krzywe.
Wszystko było skręcane na klej do gwintów, w przegubie wału nowa uszczelka i smar grafitowy.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Właśnie też po cichu obstawiam czujniki abs, tylko nie bardzo wiem jak to sprawdzić , w sensie te prędkości, posiadam vcds, będę wdzięczny za poinstruowanie jak to sprawdzić.
[ Dodano: 2017-09-26, 17:23 ]
Właśnie jestem po sprawdzeniu prędkości kół, wszystkie 4 koła podczas jazdy na wprost pokazują te same wartości. Natomiast podczas skręcania już nie, oczywiste jest że będą się kręcić z różnymi prędkościami tylko pytanie jak duże różnice powinny to być ? Pojechałem sobie na parking pod tesco i jeździłem w kółko w jedną i drugą stronę, największe różnice jakie zauważyłem to jedno koło kręciło się z prędkością 14 km/h a inne w tym samym momencie 7, za chwilę kolejna próba i było 13 i 8 w granicach normy czy coś jest nie tak ?
Poza tym jestem w stanie na zawołanie spowodować walnięcie po rozgrzaniu auta,muszę zrobić coś takiego :
Stoję na D przyśpieszam do powiedzmy 30 km/h puszczam gaz i jest jebs ... jadę z równomierną prędkością np 20 km/h puszczam gaz jest jebs ... czyli w momencie puszczania gazu, po 20-30 km jazdy można powiedzieć że zrobi to za każdym razem.
[ Dodano: 2017-09-26, 17:23 ]
Właśnie jestem po sprawdzeniu prędkości kół, wszystkie 4 koła podczas jazdy na wprost pokazują te same wartości. Natomiast podczas skręcania już nie, oczywiste jest że będą się kręcić z różnymi prędkościami tylko pytanie jak duże różnice powinny to być ? Pojechałem sobie na parking pod tesco i jeździłem w kółko w jedną i drugą stronę, największe różnice jakie zauważyłem to jedno koło kręciło się z prędkością 14 km/h a inne w tym samym momencie 7, za chwilę kolejna próba i było 13 i 8 w granicach normy czy coś jest nie tak ?
Poza tym jestem w stanie na zawołanie spowodować walnięcie po rozgrzaniu auta,muszę zrobić coś takiego :
Stoję na D przyśpieszam do powiedzmy 30 km/h puszczam gaz i jest jebs ... jadę z równomierną prędkością np 20 km/h puszczam gaz jest jebs ... czyli w momencie puszczania gazu, po 20-30 km jazdy można powiedzieć że zrobi to za każdym razem.
A nie jest to moment w którym skrzynia redukuje bieg podczas odpuszczania gazu?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Dzisiaj zwracałem na wszystko dokładnie uwagę i walnięcie jest TYLKO podczas odpuszczania gazu, podczas przyśpieszania jest cisza. Dlatego najczęściej dzieje się to w korku, jak dodaję gazu aby przyśpieszyć jest cisza, puszczę bo przede mną ktoś zwalnia od razu jest uderzenie.
Dyfer możemy wyeliminować, ponieważ go wymieniłem i nic totalnie NIC się nie zmieniło, nie jest ani gorzej ani lepiej.
[ Dodano: 2017-09-28, 20:42 ]
Wymienilem wczoraj tuleje od podpory dyferencjału, były totalnie rozerwane, już uradowany że to było to, jadąc dziś w trasę rozczarowałem się, nadal tył wali, macie jakieś sposoby na sprawdzenie przegubów tylnych ?
Dyfer możemy wyeliminować, ponieważ go wymieniłem i nic totalnie NIC się nie zmieniło, nie jest ani gorzej ani lepiej.
[ Dodano: 2017-09-28, 20:42 ]
Wymienilem wczoraj tuleje od podpory dyferencjału, były totalnie rozerwane, już uradowany że to było to, jadąc dziś w trasę rozczarowałem się, nadal tył wali, macie jakieś sposoby na sprawdzenie przegubów tylnych ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Moim zdaniem jest gdzieś luz w napędzie, podczas przyśpieszania od 0 na pełnym bucie nawet do 200 nie ma żadnego puknięcia,a jak odpuszczę gaz od razu jest jebs ... więc nie sądzę żeby to była skrzynia,podczas przyśpieszania wszystko się napina, jak odpuszczę gaz wszystko się "luzuje" i tam gdzie jest luz powstaje walnięcie, tylko skończyły mi się już pomysły, dzisiaj zdarzyły się puknięcia nawet podczas jednostajnej prędkości 90 km/h, dlatego pomyślałem o przegubach tylnych.uzlik pisze:A wgraj nowy soft do skrzyni i przeprowadź jazdę adaptacyjną. To może pomóc.
Poza tym żeby wgrać nowy soft trzeba jechać do aso tak ? Oni to ogarniają.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Możliwe ze torsen w skrzyni już wysiadł - ma nadmierny luz .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044