części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 03 paź 2017, 18:52

Wszystko ładnie pięknie ale może z 2 w porywach 5% forumowiczów posiada manuala. Wynik może być przesądzony :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 paź 2017, 19:04

dice111 pisze: ... co w D2 wygodne nie jest (durne knefle w kierownicy), za to przy D3 lopatki sa juz niebo lepsze.
....
dice111, dlatego kolejną zachcianką na którą niedługo będę polował jest kierownica z RS6 C5 ....

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

Michal_ST
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 13 wrz 2016, 00:38
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 03 paź 2017, 19:16

CINEK, Jeśli chcesz mogę znajomego zapytać czy ma taką kierownicę bo chciał odsprzedac bo kupił a ma manulną skrzynię :D

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 03 paź 2017, 20:54

CINEK pisze:Nadal nie uwazam aby temat byl bez sensu gdyz obrazuje w argumenty zarowno dla jendych jak i drugich, ktore pozniej mogą sporo pomóc osobom niezdecydowanym w doborze odpowiedniej skrzyni do swojej D2.
Bez sensu bo:
a) wielokrotnie poruszany na forum przy przenajróżniejszych okazjach
b) nigdy nic z tego nie wynikło poza:
- manual w limuzynie nie przystoi
- automat padnie, a naprawa swoje kosztuje

Potrzeba kolejny raz o tym samym dystkutować?
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 paź 2017, 21:06

gtfan pisze:Potrzeba kolejny raz o tym samym dystkutować?
tak z powodów które opisałem wcześniej oraz z tego, który Ty podałeś :
gtfan pisze:a) wielokrotnie poruszany na forum przy przenajróżniejszych okazjach
... ale nigdy nie zebrany w całość aby nie przeszukiwać całego forum i "tysięcy" tematów...

poza tym, nikt tu nikogo do dyskusji nie zmusza ;)
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 paź 2017, 22:10

Mnie już automaty na starość denerwywują :]
wiem że powinno być odwrotnie ale jakoś wole sam decydować jakim biegiem zapindalam .
Zrobiło mi się tak jak przerobiłem pierwsze 4,2 co prawda to było w a6
Było troszkę zabawy bo tego nie było i to nie pasowało ale się udało .
Tak sobie pośmigałem tym ze tydzień i potem się przesiadłem praktycznie z marszu do mojego -pierwsze odczucie moje to było że mi się sprzęgło ślizga wyje i nie jedzie <boisie>
Po paru dniach powróciłem do normalności .
Manual jest fajny 4,2 to nie 1,2 że biegami trzeba mieszać ja tam często pomijam pewne biegi bo nie ma po co .
Ktoś tu pisał o cenach normalni ludzie mają sztywne koła wtedy to tylko albo aż 1 tys
a nie parę tys .
Moc na automacie jest inaczej przekazywana manual robi to bardziej brutalnie .
Na temat automatów nie ma co się wypowiadać bo wiadomo jakie są nie znasz chwili ani godziny i do domu można na lawecie wrócić !
Co zresztą nie jeden już to uczynił

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 03 paź 2017, 23:14

Przy automacie nie strzelisz ze sprzęgła. Tzn strzelisz ale być może raz :D Tyle z zalet manuala. No i może jeszcze taka, że holować można przez pół europy, ale to też dyskusyjne biorąc pod uwagę, że manual też jest chłodzony (w sumie zastanawia mnie jak ten olej tłoczy do chłodnicy, jakby ktoś był tak dobry i mi to wyjaśnił byłbym wdzięczny). I to dorabianie ideologii, która skrzynia jest szybsza w dwudziestoletnich kurnikach... Litości... 5HP24 vs co tam siedzi w esie? Getrag? Muł vs skrzynia z dostawczaka (a na pewno sprzęgło, bo żeby je wcisnąć to trzeba żreć otręby ze sterydami). Że już nie wspomnę jak się tym super jeździ przy 2 tonach, ponad 5 metrach i widoczności jak w ruskim czołgu. Manual to jest dobry w matizie, gdzie masz trzy przyciski na krzyż i to wszystko a nie w furze, w której naj***li elektryki i problem to wszystko ogarnąć a tu jeszcze trzeba kijem jak w ikarusie zamieszać :D No i co już zostało powiedziane, automatem jedziesz sobie 140 jak cygański książę, w środku względna cisza i 2500 obrotów. A manual? 6, 120 i już wskazówka szybuje ponad 2.5k. Przy 140 to zaczyna być wkurzające, powyżej to pewnie idzie cipca dostać o ile wcześniej coś nie odpadnie jak to w takich 20 letnich lalach bywa :D
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 04 paź 2017, 01:04

Pepek, rozwaliłeś system :D <brawo> <okok> <hihiwiesz>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 04 paź 2017, 07:54

Dla mnie to automat. Te kilku % większa skuteczność (teoretyczna) manuala nad automatem
nie jest wystarczająca by poświęcić komfort jazdy.

W zeszłym roku na torze w Pszczółkach jak się ścigaliśmy to szybsze było S8 w automacie
od S8 w manualu. Kierownicy obu aut wiedzieli jak jeździć swoimi autami.

Fakt, że s8 automat to 360 KM. S8 maual to S8 340 KM.

Tak więc wyższej sprawności układu napędowego nie ma na tyle by na torze manual
zyskał przewagę. Na korzyść kilkunastu KM w automacie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 paź 2017, 08:26

mnie zastanawia jedno czy ludzie co się tu wypowiadają przejechali się z raz manualem mowa nie o matizie bo tym tylko sobie można strzelić ze sprzęgła .
Tylko z odpowiednią mocą i 4x4 a nie popychadełkiem .
Drugi babol to że na manualu jest więcej obrotów niż na automacie montowane skrzynie do naszych aut zazwyczaj są ze 2,5 tdi a kod skrzyni to DQT
ta skrzynia nie ma chłodzenia .
3 pierwsze biegi są podobne jak w S8 a reszta bardzo przyjazna :]
Takim manualem trzeba umieć ruszać proponował bym dodawać gazu raczej każdemu na puszczonym sprzęgle .
mowa o dość dynamicznym przyspieszaniu .
Temat wygody no automat ma fajną sprawę bo nie leci do tyłu pod górę i ręcznego nie trzeba :]

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 04 paź 2017, 10:13

moim zdaniem "wygoda" automatu nie jest tyle warta ile jego naprawa i eksploatacja .
jak chcesz mieć porządnie zrobiony automat to 12tys pęka, a były przypadki, że po takich naprawach skrzynia nie chodziła poprawnie <boisie> przekładka na manual to u kogoś kto to zrobi kompleksowo i porządnie to koszt około 8tys i masz skrzynię z 2,5 tdi, która nie ma wyższych obrotów przy 100km/h niż automat, a sam jej koszt to tyle ile za olej z filtrami w automacie :P
Ja patrze na to czysto ekonomicznie i wydaje mi się, że manual z 2.5tdi to ciekawa alternatywa w momencie kiedy masz automat do naprawy.
zapomniałem jeszcze, że czasem uda się jeszcze sprzedać uszkodzony automat za 500/1000zł więc to na + dla przekładki :P

argument, że nie pasuje w takiej limuzynie manual... proszę was :P A8 to super auto, ale d2 to nie maybach, żeby mówić, że coś takiego tu nie pasuje. To tak samo jak bym słyszał, że LPG w a8 to profanacja :P

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 paź 2017, 11:25

koziolek, wspaniałe argumenty ale dla laika co oddaje auto do serwisowego kowalstwa. Zawsze sie zastanawiałem co kieruje osobami robiącymi kompleksówke za krocie skoro elementy nie posiadaja śladów zużycia. Robić wszystko z wytycznymi serwisówki i idzie to ogarnąć w groszach mając jakieś tam zdolności manualne. W każdym to innym wypadku np. jw jest placz, że to kosztuje chora kase..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 04 paź 2017, 11:38

krzychu22.p1i, tylko 90% z nas trafi właśnie do takich warsztatów o jakich ja mówię i jeśli miał bym fachowca, który mi automat zrobi tak jak piszesz to nie ma tematu. bo kto by zmieniał na manual skoro za taką samą kase ma porządnie zrobiony automat bez ryzyka, że po 100km sie wysypie

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 04 paź 2017, 15:06

Dla mnie jedyną wadą tipa, która jest naprawdę istotna, są nieprzewidywalne awarie. Możesz być chwilę po wymianie jakiegoś kosza i tarczek i mimo, że reszta wyglądała ok. (i nie było żadnych objawów), skrzynia wysrywa się 2000km od domu na początku wakacji. Reszta wad jak dla mnie jest całkowicie pomijalna (spalanie, kontrola, osiągi). Gdyby nie wspomniana awaryjność na pewno nie zastanawiałbym się nad zmianą na manual.

Podpisuję się pod tym, co pisał koziolek.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 paź 2017, 17:29

koziolek pisze:koszt około 8tys
- <boisie>
jakiś spory koszt
bezproblemowo można zejść koło 2 tys :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl